Van Solveon naar Intrum en dan komt het jaren later

Started by tinsnail, Mar 31, 2019, 04:33 PM

Previous topic - Next topic

tinsnail

Eerst even in het kort de situatie geschetst.
-
Najaar 2012, na zo'n kleine 3 jaar hadden wij al door dat onze winkel (als V.O.F.) het niet ging redden. Franchisegever, leveranciers en bank ingelicht. We bleven zitten met een schuld van net geen €50.000,- aan de ABN. Door de Franchisegever werden we ook nog eens genaaid daar hij (via dezelfde bank) ons interieur voor een schijntje (€800,-) kon meenemen (waarde vele 10-tallen malen meer waard), ook onze restvoorraad verdween naar zijn magazijn. Kostte kapitalen aan juridische bijstand de waarde in contanten te vorderen maar helaas (de jurist/advocaat werd onbetaalbaar voor ons). Maar daar draait het even niet om. Het restant aan schuld aan de bank (ABN) konden we natuurlijk niet ophoesten. Dus met toenmalig Solveon een betalingsregeling getroffen, we schrijven de datum 1-11-2012. Rentevrije regeling trouwens. In het begin betaalden we naar vermogen meer dan het afgesproken maandbedrag en hielden dat lange tijd vol. We verhuisden en hebben telefonisch een adreswijziging doorgegeven, privé hebben we nog een ABN rekening dus zijn we makkelijk te vinden (denk ik zo). We hebben tot aan de dag van vandaag elke maand op tijd betaald, niet altijd het juiste bedrag (niet altijd werk) maar zonder tegenbericht ging er elke maand van onze zijde een bedrag naar een rekening van Solveon. 
-
Krijgen we afgelopen zaterdag een schrijven van Intrum, of we even en voor 12 april a.s. een totaalbedrag van €82500,- willen overmaken. Een groot deel is de openstaande vordering aan ABN, plus een openstaande vordering bij de Staat der Nederlanden/RVO huh???? WTF???. Ze waren ons uit het oog verloren (vreemd) en waren ons nu weer "op het spoor". We hebben uitzendwerk en ik start als ZZP'er. Inkomen is nihil, en betalen maandelijks op de oude vordering €150,- Toevallig mijn BKR op moeten vragen voor iets anders en daarop geen woord over deze vordering(en). We zijn ook nog eens enkele jaren uit NL verhuist, en adressen doorgegeven aan belasting (die weten je altijd te vinden) en bank.
-
Wij hebben even geen idee wat te doen en zijn ten einde raad. Ja, er gaat een schrijven terug, natuurlijk. Maar, we hebben ooit een (mondeling en schriftelijke) afspraak met Solveon en niet met INTRUM. Kan dit zomaar? Tussendoor (toen ze ons kwijt waren) hebben wij van geen wijziging van incasso bureau geweten. En nu pas "weer in beeld"??
-
Wie heeft tips? Of meer nog, kan ons op weg helpen?

jan

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

tinsnail

@Jan, dankjewel. Als ik de link naar de contact gegevens van sacredfour wil volgen krijg ik de volgende boodschap "You are not allowed to access this section". Ook als ik via de zoekfunctie bij leden volg ... Is er een andere manier hem/haar te vinden?
---
UPDATE: Heb al een manier gevonden sacredfour te benaderen. Nogmaals dank.

jan

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator