Schulden van S&J

Started by san39, Mar 11, 2019, 01:24 AM

Previous topic - Next topic

san39

overigens krijg je met een msnp geen schone lei.

Dan kunnen schuldeisers na afloop van die regeling (eigenlijk is dit finale kwijting tegen 36 maanden maximaal betalen boven je vtlb)

zeggen: we vinden dat er niet genoeg betaald is.

Want:
Bijvoorbeeld:
er zijn nog vermogensbestanddelen (ons huis bijvoorbeeld) met waarde die niet aan hen zijn toegevallen.
daar kan je dan weer voor naar de rechter.

Maar stel: ons huis stijgt de komende jaren met een x percentage.
Dan is dat bijvoorbeeld 20.000 euro.
Natuurlijk moeten daar dan de verkoopkosten en herinrichtingskosten vanaf getrokken worden.
Maar toch er is dan nog circa 12.000 euro waar ze dan een claim op kunnen doen.

Kan je zeggen: terecht..
En dan vinden wij ergens ook wel.
Maar we willen niet uit ons huis !
Dus moeten we dan weer naar de rechter om hem een oordeel te vragen.
Zegt de rechter: die schuldeiser heeft gelijk, dan mag die schuldeiser gewoon weer zijn gehele vordering + rente (minus wat je hebt betaald in 3 jaar Msnp) op jou gaan verhalen.

Lekker dan.

In een Wsnp zal een bewindvoerder als je overwaarde hebt telkens kijken of er na aftrek van verkoopkosten en herinrichtingskosten er nog gelden overblijven voor de schuldeisers. Ook al zit je al 2 jaar en 10 maanden in de wnsp. Zelfs net voor de eindstreep kan hij dan nog je woning te koop gaan zetten.

We vinden dit mega bedreigend.
We (en niemand) hebben hier geen enkele  controle over.
Want wij weten niet of de huizenprijzen hard gaan doorstijgen.
Dus hoe kan je je dan tegen zo een situatie beschermen ?

marco

Waarom neem je geen contact op schuldhulpmaatje (https://schuldhulpmaatje.nl/) Je bent nu aan het rommelen, terwijl je diep in het moeras zit. Je hebt echt goed advies nodig, terwijl je nu aan het wegzakken ben en er straks geen houden meer aan is. Ga naar de gemeente en vraag om hulp, laat je niet wegsturen en/of ga naar schuldhulpmaatje.

Wij hebben zelf ook lang moeten rommelen, toen de gemeente nog niet verantwoordelijk was. Wij zijn langs diepe dalen gegaan en wij zijn net voor de poort van de hel gered. Wij zijn er uiteindelijk zelf uitgekomen, maar wat hadden wij graag hulp gehad van een professional. Geen beun de haas, die je ook veel ziet. 

Hier kan je advies krijgen van lotgenoten, die in dezelfde situatie hebben gezeten of nog zitten. Maar het beste advies krijg je van een (echte) schuldhulpverlener of organisatie die dit kosteloos doet, zoals schuldhulpmaatje.

Wij hebben geen inzicht in alle mogelijkheden en onmogelijkheden. Wij geven vanuit onze ervaring en kennis die wij zelf hebben opgedaan advies. Maar wij zien niet alles, omdat niemand het achterste van zijn tong laat zien.
Marco en Bianca

marco

Ik meen dit uit de grond van mijn hart, neem contact op met schuldhulpmaatje en laat je goed voorlichten door mensen die het echt goed met je voorhebben en kennis hebben van zaken.

Ik zie jullie worstelen en voel de onzekerheid.
Marco en Bianca

san39

ik zal daar eens gaan informeren
bedankt