Akte van cessie

Started by dino, Feb 12, 2019, 10:50 PM

Previous topic - Next topic

dino

Ik heb een vraagje
Kan iemand mij vertellen hoe je aan een akte van cessie kan zien
Of hij rechtsgeldig is

dino

Ik bedoel eigenlijk
Wat moet er in staan

equestrian

Hallo Dino,

ik ben geen expert maar google leverde mij deze informatie:
https://www.schuldinfo.nl/index.php?id=63

Een akte van cessie is een verpanding van een gedeelte van het salaris aan een schuldeiser. Andere schuldeisers hebben dan het nakijken. Als een schuldenaar een akte van looncessie ondertekend heeft, kan deze niet eenzijdig worden opgezegd. De schuldenaar komt dus niet meer van de akte af tot de schuld geheel is voldaan, wat soms jaren kan duren.

dino

Dank je
Maar moet de akte op naam staan of zoals in mijn geval een omkoping van meerdere vorderingen

Het gaat hier om een vordering opgekocht door Hoist

equestrian

Om eerlijk te zijn geen idee maar het lijkt mij logisch dat jouw naam ergens in de stukken moet staan.

Op dit forum vond ik het volgende: https://schulden-vrij.info/index.php/topic,47651.msg74813.html#msg74813

Je kan via "search" rechts boven in de hoek zoeken in dit forum.

Maar er zullen waarschijnlijk wel meer mensen zijn die hier meer vanaf weten dan mij dus ik moet het helaas verder af laten weten over de inhoud van zo'n akte van cessie

sacredfour

Hoist  koopt vorderingen van o.a. Interbank. Dit doen ze met openbare cessie. dit betekend dat Hoist of de achterman, bv de bank jouw schriftelijk op de hoogte hebben moeten stellen dat de vordering is verkocht. Verder is de akte vormvrij. Ga er maar vanuit dat Hoist dit correct heeft gedaan. Er zijn al verschillende rechtszaken geweest waarin de akte van cessie betwist werd. Hoist zorgt er nu wel voor dat ze haar zaakjes in orde heeft.  Is er nog geen vonnis geweest en gaat het over een lening van de Credit Agricole groep dan kan je wel de hoogte van de rente betwisten. Stuur mij anders even een PB.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.