Schulden van De J

Started by debaas100, Jan 27, 2019, 11:59 AM

Previous topic - Next topic

equestrian

Quote from: debaas100 on Mar 03, 2019, 01:22 PM
Zit alleen met een probleempje. krijg 2x 25% aftrek van mijn uitkering voor 2 maanden omdat ik verwijtbaar werkloos ben. Ik probeer hier tegen te procuderen. Verder heb ik mijzelf aangemeld op een forum voor mensen die langdurig ziek ben.

Heb inmiddels wel al me huurachterstand naar 1x achterstand teruggebracht. De andere schulden zijn nog hetzelfde.

Zodra ik meer weet laat ik jullie het weten.

Groetjes,

debaas100

Hallo Baas,

Ik heb geen idee van jouw achtergrond maar als ik alleen de teksten lees dan schiet ik al in de stress. Van sommigen hier op het forum weet ik dat ze dyslectisch zijn dus daar hou ik rekening mee. Maar jouw teksten  :o

procuderen ?? bedoel je procederen?
Verder ... die langdurig ziek ben ?? Ik denk dat het moet zijn: die langdurig ziek zijn....
al me huurachterstand?? al mijn huurachterstand

Dit zijn simpele dingen maar als je moet solliciteren (omdat je nu verwijtbaar werkloos bent) zijn dat wel dingen waar een werkgever naar kijkt. Ik hoop dat je dit niet ziet als een aanval op jou, maar als opbouwende kritiek waarbij ik je wil helpen. Deze hulp beperkt zich helaas tot enkele tips hier op het forum. Als het kan zorg dat je zo snel mogelijk aan het werk gaat. Ook voor mensen die een beperking hebben zijn er banen. Van thuis zitten zijn nog weinigen beter geworden. Ja soms kan het echt niet maar zelfs een familielid die nog aan het herstellen was van de gevolgen van longkanker en daardoor niet kon werken was niet 100% afgekeurd.

Focus je op dingen die je wel kan!! Zorg dat je alles op orde krijgt want geloof me: het gaat van kwaad tot erger, en voor je het weet ben je een paar jaar verder. en een paar jaar waarin je niet hebt geleefd maar werd geleefd door de incassobureaus en deurwaarders.

QuoteHeel verhaal maar kom net van school af en had het geld nodig.

Ik snap deze toevoeging aan het verhaal niet maar heb wel wat vragen.
Wat voor opleiding heb je gedaan en heb je die afgerond met een diploma?
Zou je eventueel nog verder kunnen en willen leren? dan heeft jouw lichaam de kans om je achillespees te laten genezen maar ben je ondertussen wel actief en heb je misschien zelfs nog recht op studiefinanciering???

Thuis zitten lost niets op en wordt je denk ik zelf ook niet echt vrolijker van

debaas100

Hoi,

Bedankt voor voor je toevoeging ik zal er in het vervolg op letten.

Ja ik heb een HAVO diploma en een mbo niveau 4 bedrijfsadministratie diploma. ik ben 28 jaar. Heb alleen nog geen werkervaring in deze richting wel heb ik een stage hierin gedaan.

equestrian

Quote from: debaas100 on Mar 07, 2019, 04:21 PM
Hoi,

Bedankt voor voor je toevoeging ik zal er in het vervolg op letten.

Ja ik heb een HAVO diploma en een mbo niveau 4 bedrijfsadministratie diploma. ik ben 28 jaar. Heb alleen nog geen werkervaring in deze richting wel heb ik een stage hierin gedaan.

Oké.... wat voor werk heb je gedaan na je mbo opleiding? Als je 28 bent zou je nog een studie kunnen doen maar dan ben je op een gegeven moment niet echt meer aantrekkelijk voor een werkgever als je daarna pas weer aan het werk gaat.

Waarom heb je nog geen werkervaring ijn de richting van je  studie? Vind je dat vakgebied wel leuk?
Hoe vul jij je dagen nu?