Schulden van De J

Started by debaas100, Jan 27, 2019, 11:59 AM

Previous topic - Next topic

debaas100

Hallo allemaal,

Ik heb hier een account aangemaakt omdat ik ook schulden heb. Mijn probleem is dat ik binnenkort alleen me huis wordt uitgezet als ik een te grote huurachterstand heb.

Mijn schulden nu:
pactum collections: 700 euro (is een deurwaarder)
menzis: 450: is overgedragen aan een deurwaarder.
huurschuld: 1 maand huur inclusief van alles is 650 euro.

Mijn probleem is dat ik bij 3 maanden huur achterstand officieel het huis uitgezet mag worden maar ze dreigen er nu al mee.

Verder ben ik bezig een uitkering te regelen (omdat ik langdurig ziek ben). Dit heb ik al op 01-01-2019 aangevraagd maar zijn ze nog steeds mee bezig. Heb een langdurige blessure aan me achillespees opgelopen door me werk.

Mijn gevoel nu is is dat ik heel verdrietig ben. En nu lig ik er een jaar uit en weet ik niet zeker of ik in dit huis mag blijven. Terug naar me ouders gaat helaas ook niet meer (grote ruzie). hun zijn gescheiden ook.

Vind het gewoon jammer dat ik binnenkort uit huis moet en voel me heel moedeloos hierdoor. Daarnaast doet mijn voet ook nog elke dag zeer wat heel pijnlijk is en daardoor voel ik me nog verdrietiger.

Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven misschien.

Groetjes,

De J

debaas100

.

debaas100

.

debaas100

Ik heb nu trouwens ook geen inkomen.

marco

Quote from: debaas100 on Jan 27, 2019, 12:04 PM

Waarom zoek je niet als de sodemieter contact met de gemeente!
Marco en Bianca

chapter

je hebt toch zw. ook bijstand zal vaak willen dat je solliciteert bv zittend werk.

chapter

en idd achter gemeente aan voor voorschot. of als je nog zw uwv hebt toeslag aanvragen. Afwachten op wat komen gaat helpt je niet verder. blijf in gesprek met verhuurder dan niet reageren en wachten tot bij deurwaarder dubbele aan schuld wordt

debaas100

Quote from: marco on Jan 27, 2019, 01:17 PM
Quote from: debaas100 on Jan 27, 2019, 12:04 PM

Waarom zoek je niet als de sodemieter contact met de gemeente!

Heb ik wel maar duurt allemaal heel lang. ze willen me alleen geen voorschot geven voorlopig dusja. ze zeggen dat ik eerst nog uwv traject moet doorlopen en ww traject. zeggen ze

Edit: ik ben nu ook al een maand bezig om inkomen te regelen en hoe ik dat nu zie gaat het alleen maar langer duren. misschien wel nog een maand.

debaas100

chapter

heb je nog zw van uwv
zo niet waarom is deze gestopt?.
Heb je zelf ontslag genomen na beter melden door bv uwv arts. anders kun je ww aanvragen via werk.nl?
of heb je niet voldoende maanden gewerkt.
Bijstand is ook niet alles met alle regels etc. heb je bewijzen can artsen dat je niks mag ook geen zittend werk want gemeente zal je snel willen uitstromen naar werk

debaas100

Hallo allemaal,

Het is nog een beetje vaag allemaal vanuit de gemeente. Sta nu wel inmiddeld op 2 maanden huurachterstand:

Mijn schulden nu (maandag):
pactum collections: 700 euro (is een deurwaarder)
menzis: 450: is overgedragen aan een deurwaarder.
huurschuld: 2 maanden huur inclusief van alles is 1400euro.

Totaal:2500 euro

Ik ben bezig met mijn uitkering te regelen met terugwerkende kracht. Maar ze doen over van alles en nog wat moeilijk. nu doen ze weer moeilijk over loonstrookjes.

En als ik ze iets probeer duidelijk te maken hangen ze gewoon de telefoon op:P.

jan

Ik adviseer je om een sociaal raadsman op te zoeken, voor gratis juridisch advies. Deze kunnen je op weg helpen, zoek ook contact met schuldhulpmaatje.nl Wacht niet, neem actie.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

debaas100

Quote from: jan on Feb 04, 2019, 10:12 PM
Ik adviseer je om een sociaal raadsman op te zoeken, voor gratis juridisch advies. Deze kunnen je op weg helpen, zoek ook contact met schuldhulpmaatje.nl Wacht niet, neem actie.

oke jan,

dankje dat is heel handig.

vooral omdat mijn uitkeringsaanvraag nu al 2 maanden duurt.

debaas100

sorry voor de onduidelijkheid allemaal maar het is allemaal heel vaag.

Ik was ziek, dus stopte de uitzendbureau (olympia) wel mijn opdracht maar niet mijn contract.

Verder is het ook gedeeltelijk mijn schuld dat mijn opdracht beëindigd is omdat ik mijzelf weer beter had gemeld terwijl ik eigenlijk ziek was ofzo. Heel verhaal maar kom net van school af en had het geld nodig.

daardoor heb ik geen recht op ziektegeld maar wel een contract lopen nog bij het uitzendbureau en hierdoor heb ook geen recht op een ziektewetuitkering van uwv.
ww uitkering geen recht op omdat ik ontslagen ben omdat ik mezelf te vaak ziek heb gemeld. dus verwijtbaar werkloos.

Komt nu op de bijstand aan dus.

Gaat wel iets beter met me voet inmiddels. en heb ook al röntgenfoto's laten maken in het ziekenhuis van me foto's

debaas100

Hoi allemaal,

Gaat allemaal veel beter. Me bijstandsuitkering is toegekend nu.

Zit alleen met een probleempje. krijg 2x 25% aftrek van mijn uitkering voor 2 maanden omdat ik verwijtbaar werkloos ben. Ik probeer hier tegen te procuderen. Verder heb ik mijzelf aangemeld op een forum voor mensen die langdurig ziek ben.

Heb inmiddels wel al me huurachterstand naar 1x achterstand teruggebracht. De andere schulden zijn nog hetzelfde.

Zodra ik meer weet laat ik jullie het weten.

Groetjes,

debaas100