Aflossingen via GKB voor vonnis WSNP

Started by Samm, Jan 16, 2019, 06:03 PM

Previous topic - Next topic

Samm

Dag allemaal ,
Nu alles rond is inzake wsnp en bewindvoerder geweest vanochtend ben ik toch wel een beetje aangenaam verrast. Ik hou nu meer over dan voor de wsnp,vraag me niet hoe het komt maar het is echt zo! Het enige wat ik me nu wel afvraag is de regelingen die ik heb lopen via de GKB,waar ik dus ook in budgetbeheer zit ,en dus onderdeel is van de schulden in WSNP,blijven die dan door gaan ? Want dat is mij niet geheel duidelijk. Ik kan dit uiteraard na vragen,maar ik dacht misschien weet iemand het antwoord op mijn vraag,hoor het graag,

Groetjes Samm

chapter

nee alle regelingen vervallen dus ook aflossingen en bv beslagen gaan eraf.
vtlb is soms zelfs hoger als inkomen.

jan

De WSNP geeft rust en duidelijkheid en met recht, het is een verlossing. Regelingen vallen niet onder de WNSP. De rechter heeft een vonnis hierover uit gesproken. Deze 3 jaar kom je beter door dan je had verwacht. Dit mag ook wel een keertje na al die ellende die je hebt meegemaakt!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Samm

Hallo Chapter en Jan,
Bedankt voor jullie reactie. Dit geeft mij inderdaad weer hele goede moed om door te gaan,
Groetjes Samm

Samm

Maar,ik heb een berekening gedaan en voor de WSNP ,lostte ik iedere maand af,( ongeveer ruim honderd euro ) in minnelijk traject,maar nu ik alle toeslagen en volledige bedrag nu vrij is,lijkt het mij dat mijn leefgeld dus ook wat kan worden bijgesteld. Immers de regelingen zijn vervallen en mijn toeslagen komen weer op juiste niveau. Of zie ik dit verkeerd? Ik heb er al een mail over gestuurd,maar helaas nog geen reactie. Iemand hier ook ervaring mee? En moet ik verplicht deze drie jaren in budgetbeheer of kan het ook een gedeeltelijke budgetbeheer zijn? ( Vaste lasten via budget en mijn leefgeld gewoon zelf in beheer? Mochten er mensen ervaring mee hebben,dan hoor ik het graag ff.

chapter

leefgeld krijg je toch al best ruim wekelijks?
meestal maken ze budgetplan met ook reserveringen voor onvoorzien bv kapotte wasmachine eigen risico extras.
het is net wat je afspreekt soms is budgetbeheer wel zo veilig want nieuwe schulden is einde wsnp.

als je niet onder beschermingsbewind zit via rechter en rechter geen voorwaarde heeft gesteld in vonnis kun je elk moment stoppen maar je zal eerste niet zijn waar het dan opnieuw mis gaat. zeker zonder goed budgetplan. je wsnp is net gestart duurt vaak even sat schuldeisers wegblijven etc

Samm

Nou,mijn leefgeld is eigenlijk de standaard . En klopt wat je zegt hoor,er wordt ook gespaard . Maar het enige wat ik me afvraag is hoe het zit met de aflossing die nu lopen tijdens minnelijk en via budgetbeheer. Want lopen die nu wel of niet gewoon door? Dat is wel raar,want dan krijgen bepaalde schulden wel hun volledige bedrag terug en de ( bijvoorbeeld) belastingdienst niet. Daar kom ik niet zo goed uit. Sorry voor de herhaling maar ik wil graag duidelijkheid .

Samm

Nog iets anders,de RC heeft mijn vtlb, vastgesteld . Daar ligt nu een verschil ,wat eerder door de GKB is vastgesteld. ( Nml meer.). Ik zie dat niet terug in de afschriften. Zodoende dat ik wat vraagtekens heb. Want ik wil zeker weten dat het klopt en dat er geen fouten zijn gemaakt.

jan

De start van de WNSP loopt in het begin altijd moeizaam en elk geval is anders. De bewindvoerder, spaart vanuit jou inkomst in de boedel voor de aflossing voor de schuldenaren. Aan het einde van de 3 jaar, worden de schuldenaren betaald uit wat in de boedel zit. De bewindvoerder regelt de verrekening.

Je moet het jezelf niet zo moeilijk maken.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

alle aflossingen stoppen direct. maar communicatie duurt langer als 2 weken. schuldeisers worden allemaal aangeschreven. Ook bv die nog tevoorschijn komen melden bij bwv. Dat is nodig voor vaststellen schuldenlijst die op gegeven moment vastgesteld worden.
vtlb bwv is leidend.
hier kun je narekenen https://www.bureauwsnp.nl