WSNP

Started by Samm, Jan 10, 2019, 05:03 PM

Previous topic - Next topic

chapter

op deze groep is het vaak als advies gegeven haal je geld eraf ivm blokkade bij wsnp.

Quote from: equestrian on Jan 11, 2019, 11:15 PM
Echt balen van de boodschappen en ik spreek uit ervaring omdat mij dat een jaar geleden ook is overkomen. Gelukkig had ik het iets eerder op de dag in de gaten waardoor ik nog het een en ander kon regelen op vrijdagmiddag.
Blij om te lezen dat je wat kon regelen met je boodschappen.
Direct maandag bellen en dan kan het binnen één of twee dagen zijn opgelost.
Het geld wat er staat ben je niet kwijt.

Ben eigenlijk wel benieuwd wie dit ook allemaal heeft meegemaakt.

Niemand die je verteld dat dit kan gebeuren en dat vind ik toch wel beetje slecht. Maat goed de bwv is er niet voor jou maar voor de schuldeisers las ik hier laatst op het forum.....

De reden waarom ze blokkeren zou te maken hebben met dat ze je nu zien als risico... ook dat wist ik niet.....via dit forum kreeg ik dit te lezen n.a.v. mijn post over onze eerste ervaring met de bwv.

Succes mét regelen volgende week.

chapter

instanties hoef je niet te bellen. wel de wsnp bwv dat is de enige die kan opheffen.
is normale gang van zaken omdat dat srartpunt is. wat op rekening staat is dan ijkpunt.

vtlb en site die je beste goed kunt lezen is bureauwsnp. staan ook goed je rechten en plichten beschreven en vtlb eapport is belangrijkste om goed door te spitten tesamen met recofa. dan kom je niet voor verassingen te staan
Quote from: Samm on Jan 11, 2019, 05:30 PM
Nou mooie boel,kijk hier begint het al. Terwijl ik gren heb gehoord dat mijn bankpas niet zou worden geblokkeerd,is dit dus wel gebeurt. Sta ik om ,jawel om vijf uur in de Jumbo...pas niet bruikbaar. Geblokkeerd dus. Nog bellen met een instantie zit er niet in natuurlijk en ook nog voor het weekend!! Gister nog specifiek gevraagd ,nee gebeurt niet,zeiden ze. En verdorie sta ik daar voor lul zonder boodschappen . Had ik verdorie mijn geld maar opgenomen gister,nu ben ik dus ook mijn leefgeld kwijt. Kortom,ik ben er nu al zat van!!! En moet nog beginnen! Wat een drama en dat ook nog met kinderen. Helemaal klaar mee!
Samm

Meelezertje

QuoteIk heb inmiddels iets kunnen regelen, gelukkig!

God dank!
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

equestrian

Quote from: chapter on Jan 12, 2019, 01:56 AM
op deze groep is het vaak als advies gegeven haal je geld eraf ivm blokkade bij wsnp.

Dat had ik pas gelezen ná dat mij dit was overkomen  :-X
Ik bedoel meer dat de bwv, bank of andere instantie je hier niet even over informeert. Af en toe het idee dat velen niet weten wat voor impact het heeft wanneer je toegelaten wordt tot de wsnp. Positief maar ook negatief.

Maar gelukkig heeft Meelezertje het kunnen regelen zodat er eten is voor deze dagen. Dus eind goed al goed :-)

Samm

Dank je wel. Nou weet je ,ik had er donderdag nog specifiek naar gevraagd,daarom ben ik boos,snap je. Ze hadden gezegd dat dat niet zou gebeuren. Maar goed,het is niet anders. Maar als je zo een weekend zit met je kinderen zonder dat er iemand is die je wilt helpen,ben je wel de klos natuurlijk. Gelukkig is dat hier niet zo!

Joost

Het overkomt je altijd op het moment, wanneer je dit niet kan hebben.

Samm

Precies en inmiddels ben ik wel gewend geraakt om te gaan met ,op zijn " zachts" gezegd, " onvoorziene situaties". Dat zal de komende drie jaar vaker gebeuren. Creatief en probleem oplossend vermogen is een must in deze situaties.
En dat lukt.

Samm

op deze groep is het vaak als advies gegeven haal je geld eraf ivm blokkade bij wsnp..

Dat snap ik allemaal ook wel,dat ik dat had moeten doen , misschien,maar ik ga niet ineens mijn betaalrekening leeg halen,( kinderbijslag is ook het uitbetaald). Ik vind het een bijzonder vervelend gevoel,als ik zoveel contact geld in huis heb. Het is ook niet nodig,want morgen is het probleem opgelost.

marco

Wij hadden in een envelop €75 cash voor noodgevallen. In het begin konden wij af en toe niet pinnen door de roodstand, hiervoor gebruiken wij de envelop. Deze envelop hebben wij 2 moeten gebruiken, omdat wij een periode net niet redden.

Ik ben geen voorstander om veel geld in huis te hebben, als dit doet raak je snel het overzicht kwijt.

Morgen is er een nieuwe dag, zonder dit probleem  ;)
Marco en Bianca

Samm

Het is niet te geloven,de bank wilde het niet weer corrigeren,in mijn de geval de ASN....hele dag mee bezig geweest. De bewindvoerder ook,en ook die was niet te spreken over de manier waarop dit ging. Om kwart voor vijf(!)
vanmiddag,was de blokkade eraf. Goddank natuurlijk. Denk laat jullie even weten hoe het is afgelopen. ... langzamerhand word je vanzelf een ervaringsdeskundige op gebied van WSNP,of je het nu wilt of niet... ;D

Marjan12

Wat fijn voor jullie en weg is dat machteloze gevoel!