WSNP

Started by Samm, Jan 10, 2019, 05:03 PM

Previous topic - Next topic

Samm

Hallo allemaal,
Hoe is het met iedereen? Ik hoop alles goed!
Vandaag heb ik goed nieuws ontvangen,( althans zo zie ik het ff).Ik ben vandaag officieel toe gelaten tot de WSNP.,de uitspraak is gedaan. Ik hoefde er niet zelf bij te zijn,wat voor mij een hoop spanning heeft voorkomen. Ik was dus ook zeer verrast toen ik gebeld werd door de bewindvoerder! Maar ik hoop nu dat we stapje bij beetje vooruit kunnen komen.
Lieve groet Samm

jan

Met recht een start van een nieuw begin!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Meelezertje

Ik vind het heel fijn voor je, Samm
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Joost

Wat fijn voor je !!

chapter

fijn heb je vonnis zelf ook gezien? normaal wordt er toch zitting gehouden of is dit nieuw. snel contact opnemen met wsnp bwv die gaat vtlb berekenen en op huisbezoek. nu aftellen

Katniss

Zo begin je het jaar goed! Nu snel alle zaken helder krijgen en het aftellen kan beginnen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Stil-verdriet

Gefeliciteerd!!! Dit is jouw kans en een goed begin voor 2019!

Samm

Dank allemaal voor jullie steun! Het klopt echt,want ik heb mezelf gevonden in het insolventie register,de uitspraak was negen januari ;D.Ik hoop dat alles goed komt en dat er de komende drie jaren heel snel voorbij gaan. ( Ook al is dat raar ,maar goed).

chapter

wsnp is echt goed te doen. veel succes en reken je vtlb ook zelf goed na

Samm

Dank je wel Chapter goed advies! Alleen,hoe doe je dat je VTLB berekenen? In principe blijft mijn situatie nu zelfde,ik blijf in budgetbeheer bij de gemeente. Zij passen het VTLB ook toe,maar hoe dat precies is berekend weet ik niet

peter

Het is maar drie jaar en je kunt een vervelend hoofdstuk in je leven sluiten !
Peter
Administrator Forum

Samm

Nou mooie boel,kijk hier begint het al. Terwijl ik gren heb gehoord dat mijn bankpas niet zou worden geblokkeerd,is dit dus wel gebeurt. Sta ik om ,jawel om vijf uur in de Jumbo...pas niet bruikbaar. Geblokkeerd dus. Nog bellen met een instantie zit er niet in natuurlijk en ook nog voor het weekend!! Gister nog specifiek gevraagd ,nee gebeurt niet,zeiden ze. En verdorie sta ik daar voor lul zonder boodschappen . Had ik verdorie mijn geld maar opgenomen gister,nu ben ik dus ook mijn leefgeld kwijt. Kortom,ik ben er nu al zat van!!! En moet nog beginnen! Wat een drama en dat ook nog met kinderen. Helemaal klaar mee!
Samm

Meelezertje

Heb je misschien iemand die je goed kent die jou kan helpen het weekend te overbruggen?
In welke regio woon je?  Bij mij mag een tas boodschappen opgehaald worden. Of zelfs gebracht als het niet te ver is.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Samm

Hallo meelezertje,
Wat een ontzettend lief en attent gebaar!!! Dank je wel voor je hulp! Ik heb inmiddels iets kunnen regelen, gelukkig! Ook moet ik proberen om de paniek even niet te doen, gewoon denken,ok,is ff heel Shit,maar ook dit komt weer goed ( blokkade ,hoop ik tenminste!). We redden het weekend wel ,maandag bel ik met de instanties om dit te herstellen. Althans als dat normaal gesproken ook zo gaat. ( Ik krijg mijn leefgeld op mijn eigen bankrekening ). Ik hoef geen pas van de gemeente . Omdat ik geen schulden heb bij banken of creditcard of rood stand enzv. En mijn eigen bank is op jaarbasis vele malen goedkoper dan een pas via de gemeente . Dus ik ga ervan uit ,dat de blokkade ook weer opgeheven wordt. Maar nogmaals enorm bedankt voor je hulp ,wat ontzettend lief!  Veel liefs Samm

equestrian

Echt balen van de boodschappen en ik spreek uit ervaring omdat mij dat een jaar geleden ook is overkomen. Gelukkig had ik het iets eerder op de dag in de gaten waardoor ik nog het een en ander kon regelen op vrijdagmiddag.
Blij om te lezen dat je wat kon regelen met je boodschappen.
Direct maandag bellen en dan kan het binnen één of twee dagen zijn opgelost.
Het geld wat er staat ben je niet kwijt.

Ben eigenlijk wel benieuwd wie dit ook allemaal heeft meegemaakt.

Niemand die je verteld dat dit kan gebeuren en dat vind ik toch wel beetje slecht. Maat goed de bwv is er niet voor jou maar voor de schuldeisers las ik hier laatst op het forum.....

De reden waarom ze blokkeren zou te maken hebben met dat ze je nu zien als risico... ook dat wist ik niet.....via dit forum kreeg ik dit te lezen n.a.v. mijn post over onze eerste ervaring met de bwv.

Succes mét regelen volgende week.