Wanneer begint termijn van 36 maanden tijdens wsnp

Started by Samm, Dec 16, 2018, 05:49 PM

Previous topic - Next topic

Samm

Hallo allemaal,
Allereerst hoop ik dat het met iedereen goed gaat. Ik heb een vraagje,het verzoek WSNP is inmiddels ingediend bij de rechtbank,( ondertussen komen er nog steeds deurwaarders aan mijn adres,heel vervelend,maar goed).
Ik ben benieuwd wanneer de WSNP ingaat,en dan het termijn van respectievelijk 36 maanden,is dat op de dag van de uitspraak door de rechter,of duurt het dan eerst weer een half jaar,alvorens de 36 maanden in gaan?
En dan nog een vraagje,hoe zit het met vakantie geld? Ik heb een WWB uitkering,daar kom ik niet helemaal uit.
Weet iemand hier iets over of geeft iemand hier ervaring mee?
Hoor graag,verder wens ik iedereen goede en fijne feestdagen,
Groetjes Samm

jan

Met mij gaat het goed en met jou nu je aangemeld bent bij de WNSP? Je mag niet het volledige vakantie geld houden, de bewindvoerder stelt voor jou het vakantie bedrag vast. De WNSP gaat in na het vonnis van de rechter.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Hoi Samm,

Wat goed dat je bent aangemeld voor de WSNP! Straks krijgen jullie rust!

Marco
Marco en Bianca

chapter

idd deel vakantiegeld is voor jezelf. met wwb zul je wel keuring krijgen wat je mogelijkheden zijn om inkomen te vergroten en of je sollicitatieplicht hebt. deze weegt in wsnp zwaar

Samm

Dank je wel voor jullie reacties. Ik vind het nog steeds een opgave om rond te komen ook mijn sociaal leven ligt eigenlijk helemaal stilaar goed dat zal iedereen in deze situatie zo ervaren denk ik. Ik ga het sowieso door zetten uiteraard. Er is geen weg terug en ik probeer echt positief te blijven hoor,nogmaals dank voor jullie reactie,
Groetjes Samm

jan

Dit klopt, maar er is geen andere weg en echte vrienden blijven.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Je leert ook andere mensen kennen, WSNP is niet het einde!
Marco en Bianca

Samm

Hallo allemaal,
Ik dacht ik stuur ff een update over de stand van zaken . Inmiddels dus in de WSNP en wat ben ik blij dat ik deze stap gezet heb! Mijn VTLB is berekend en hoe raar het ook klinkt kt,ik hou meer over dan voor de WSNP. Toen zat ik eigenlijk onder het VTLB. Natuurlijk blijft het zuinig aan doen,maar wat geeft mij dit een rust. Dit had ik niet verwacht. Mede dankzij dit forum waar ik veel steun aan heb gehad,heb ik de stap kunnen zetten en alles is eigenlijk ook heel snel verlopen. Vanaf september in minnelijk traject en nu WSNP.Nu overzicht en duidelijkheid,na jaren onrust. Een last is weg en de ontspanning en focus op andere dingen lukt nu weer. Geen bel meer of exploten ! Nogmaals dank voor de steun,
Liefs Samm

Marjan12

Ontspannen is heel belangrijk en met je kids ! Je gaat er komen, ik heb het ook gered, met een steuntje in de rug !! Zet hem op !

Stil-verdriet

Wat fijn, dat deze stap is gelukt en de WNSP duurt maar 3 jaar en je hebt rust!

Dick

Je kan een knipkalender maken, elke maand een stukje afkippen of afkrassen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

equestrian

Meestal zijn reacties goedbedoeld maar voor jou lijkt 36 maand een enorme berg en een onoverkomelijk probleem. Wij hebben dit ook meegemaakt en gevoeld. 17-1-2018 was onze "startdatum" . We zijn nu een jaar verder en ik moet zeggen dat dat jaar voorbij gevlogen is. Nog een paar dagen en dan is onze postblokkade van 13 maanden voorbij.
De eerste 13 maanden zitten er voor ons dus bijna op en we zijn zelfs al plannen aan het maken met de kinderen voor de vakantie van 2021. De eerste vakantie na de WSNP.......

Heel veel succes en kijk naar de toekomst niet naar het verleden ;-)