Betekent dit huisuitzetting?

Started by Probleemgeval, Nov 15, 2018, 12:04 PM

Previous topic - Next topic

Probleemgeval

Goedemiddag allemaal,

Ik heb het afgelopen jaar door omstandigheden schulden opgebouwd en tot nu toe kon ik dit nog allemaal zelf oplossen, maar zit nu met een probleem. Ik heb op dit moment een huurachterstand van twee maanden. Ik heb hiervoor een verzoek ingediend bij de verhuurder voor een betalingsregeling, maar nu bericht gehad dat ze hier niet mee akkoord gaan omdat ik al eerder een betalingsregeling heb gehad (waar ik me overigens aan heb gehouden en alles volgens de afgesproken termijn heb terug betaald).
In dit bericht staat tevens dat ik ben aangemeld bij de deurwaarder. Ik ben hier behoorlijk van geschrokken, betekent dit nu dat ze me uit de woning willen gaan zetten of kan ik nog een regeling treffen met de deurwaarder?

equestrian

Ik heb maar 1 advies: neem als de drommel contact op met een schuldhulpverlener. Meestal kan dat via de gemeente. Mijn ervaring met deurwaarders is niet positief en om te voorkomen dat je het huis wordt uitgezet zou ik gewoon die stap nemen. Schroom je niet en neem die horde.
Bij een huurachterstand van 2 maanden of meer kunt u uw woning worden uitgezet. Uw verhuurder heeft hiervoor toestemming nodig van de rechter.
https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/incasso-en-betalingsachterstand/huurachterstand-uitzetting/#

Voordat de woning mag worden ontruimd, moet de huurovereenkomst door de rechter zijn ontbonden. Uw verhuurder heeft dus toestemming nodig van de rechter om u bij een huurachterstand uit de woning te zetten. Heeft uw verhuurder nog geen toestemming van de rechter? Kijk dan op de pagina 'Wat kan ik doen als ik een huurachterstand heb?'  https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/incasso-en-betalingsachterstand/huurachterstand/

jan

Je kunt idd het beste contact zoeken met de gemeente voor schuldhulp.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

sacredfour

Probeer in ieder geval de huurschuld terug te dringen tot een maand. Zij er andere betalingen die je maandelijks doet die niet zo belangrijk zijn?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

equestrian

Is probleemgeval nog in de lucht?
Geen reacties van hem.... Hopelijk komt het goed voor en met hem/haar

chapter

Probeer nogmaals regeling te treffen. 2 maanden is al snel 1000 euro of meer.
Kun je niet inlopen met dertiende maand. Naar deurwaarder lopen kosten giga op

Probleemgeval

Sorry voor de late reactie.
Ik heb nadat ik dit bericht had geplaatst, meteen contact gezocht met de deurwaarder en een regeling kunnen treffen. Komen wel incassokosten bij, maar nu net ook via post bevestiging gekregen, dus kan in ieder geval blijven zitten.
Bedankt voor de reacties!

jan

Goed om te horen, zo te lezen heb je moeilijkheden om rond te komen, hoe is dit ontstaan en belangrijker nog, weet je ook hoe je hieruit kunt komen?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator