Werk en wsnp

Started by equestrian, Nov 05, 2018, 11:59 PM

Previous topic - Next topic

equestrian

Als iemand in de wsnp zit moet hij/zij toch solliciteren als hij/zij geen werk heeft?
Hoe wordt dat gecontroleerd? Moet je bijvoorbeeld je sollicitaties laten zien?
Als ik geen werk zou hebben en ook niet zou willen werken dan kan  ik toch bewust slechte sollicitaties schrijven?

Mijn partner en ik zijn blij dat we beiden fulltime werken maar worden soms wel eens boos als we zien dat anderen de kantjes eraf lopen.

(Even achtergrond informatie: iemand zit in de wsnp, persoon en partner werken beide niet en de persoon wil ook niet werken. Quote van die persoon "Het leven thuis en af en toe wat vrijwilligerswerk is prima zo" .. En nee persoon is niet ziek en heeft ook geen andere gebreken waardoor persoon niet zou kunnen werken)

Marjan12

Dit wordt gecontroleerd, je moet het kunnen aantonen. Er zijn altijd mensen die de kantjes er vanaf lopen en deze lopen risico om te worden betrapt. Maar zo zou ik niet willen leven. In het begin was ik boos op alles en iedereen, maar ik had alleen mijzelf ermee.

jan

Ook al is het moeilijk, je moet niet naar anderen kijken, je wordt boos, maar je kan niets veranderen en ja het is ook oneerlijk.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

Van 1300 bijstand rondkomen is ook geen pretje. Sollicitaties moet je aantonen

Joost

Ik heb geleerd niet meer naar andere te kijken, het gras is overal groener en als zij het risico willen dat ze uit de schuldsanering worden gezet, zijn ze echt verkeerd bezig.