Beslag rekening belastingdienst tijdens budgetbeheer GKB

Started by Samm, Oct 24, 2018, 06:37 PM

Previous topic - Next topic

Samm

Goed,vandaag een enorme dip. Ik zit al poos in budgetbeheer en en dus leefgeld. Nu heeft de belastingdienst beslag op mijn rekening gelegd en heet vandaag dus tig pogingen gedaan om een vordering inzake motorrijtuigenbelasting te innen. ( Stond op mijn naam,auto niet in mijn bezit ,komt nog door ex ). Ik uiteraard gemaild naar GKB,alsmede belastingdienst gebeld , daarna juridisch loket.Daar kreeg ik in ieder geval de mededeling : tja dan wordt het niet MSNP,maar WSNP . ....ik denk bij mezelf,maar hoezo dan? Moet ik hieruit concluderen dat ik door deze schuld,geen minnelijk traject meer in kan? Is dat per definitie altijd het geval? Ik raak er echt van in paniek

abnormaal

De boeven van de belastingdienst zijn preferente schuldeisers en zij mogen dit helaas. De ombudsman heeft ook over deze praktijken geschreven. Als het minnelijke traject niet lukt, dan blijft de WSNP over. Is dit erg, nee want je hebt na 3 jaar een absoluut schone lei.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/betalenenontvangen/content/ik-zit-in-de-schuldsanering-wat-betekent-dat-voor-mijn-schulden-bij-de-belastingdienst

Dit is helemaal niet erg.

Samm

Ik had net weer wat hoop,ook door de reacties en nu dit weer. En ik me druk maken over dat ik mijn verzorging niet kan kopen enzv. Nou ,ik denk dat ik de komende vijf jaar ( want degene van het juridisch loket zei dat het vijf jaar duurt) WSNP...dit is na alles een hele,hele slechte film. De woorden,ga je weg ,dan ga je kapot,zijn terecht . Hij heeft gelijk gehad. ( De ex,bedoel ik). Wat een slechte film dit

jan

Ik denk dat de WSNP voor jou een verlossing kan zijn.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

Wat een onzin verkopen ze je. Wsnp is ook 3 jaar en in gevallen zials auto voor jou beter als minnelijk. Kont er bv later lijk uit kast door ex of vergeten door jou stopt minnelijk. Wsnp gaat alles voor toelating mee. Misschien zelfs wel beter voor je en zoveel sttengen is wsnp niet. Dat je dan water en broid moet eten is echt onzin.

marco

Maak je geen zorgen, WSNP is niet het einde, maar het begin van een mooie toekomst.

Laat je niet gek maken !
Marco en Bianca

Samm

Dank je wel voor je morele steun. Ik merk dat ik ook reageer vanuit een paniek situatie. ( PTSS). En die zegt,zie je wel,je komt er nooit meer uit en drama en vijf jaar ipv drie, complete paniek. ). Dat is niet ik die dat zegt,dat is de PTSS,die dat zegt. En daarom kan ik soms niet normaal en rationeel denken,laat staan creatief zijn,of wat juist moet, positief. Dat is echt een probleem. Het is gewoon ff tot mych en goddank dat ik van jou een nuchtere reactie krijg! Gewoon zoals het is,zoals meerdere op dit forum. Dank je wel. Ik ben blij dat ik eerlijk mag zijn in mijn emoties en dat jij het zo oppakt. Liefs Samm

willy

Quote from: Samm on Oct 24, 2018, 07:13 PMDe woorden,ga je weg ,dan ga je kapot,zijn terecht . Hij heeft gelijk gehad. ( De ex,bedoel ik).
Dit zijn enkel woorden van iemand die geen uitweg kan of wil zoeken. (onmacht)
Je hebt bewezen, door je leven zelf in de hand te nemen, dat je sterker bent dan andere verwachtte.
Als jij over een aantal jaar je zaken weer op orde hebt, zal je daar heel anders tegen aankijken.
Je moet je nu focussen op het oplossen van de problemen, en met hulp van WSNP gaat dat zeker lukken.
Ook kunnen/zullen mensen hier je willen helpen met raad.
Nu zal je soms het gevoel hebben dat je er aan onderdoor gaat, maar als alles opgelost is,
zal je je rug rechten en (cliché) als een feniks uit haar as herrijzen.
Je problemen aanpakken ,is tonen dat je vooruit wil.
Door het te doen, is tonen dat je het kunt.
Als je maar op tijd je problemen onder ogen blijft zien, gaat dat zeker lukken.
En soms zal het tegen zitten , en soms zal het meezitten, dat is het echte leven.
Gaat het wat minder spreek met de juiste mensen, is het algemeen kun je het hier bespreken.
Hoofd omhoog, verzorgingsmiddelen aanbrengen en je kunt het.

sacredfour

De belastingdienst en het CJIB moet ook rekening houden met de beslagvrije voet. Ze hebben trouwens zelf ook aangegeven dat ze dit gaan doen.
In praktijk betekend dit dat dat het beslag teruggedraaid moet worden zodra de beslagvrije voet bekend is en er geen fondsen zijn. Je moet bezwaar maken tegen het beslag. Je hebt geloof ik maar twee weken om dit te doen.
De belastingdienst kan trouwens ook geld van je rekening halen zonder beslag.
Budgetbeheer zou dit voor jouw moeten oplossen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Samm

Heel erg bedankt bedankt voor jullie antwoorden,. Dat steunt enorm . En ik ben dankbaar dit forum er is! Want zo staan we er niet alleen voor en dat helpt echt enorm.

marco

Je staat nooit alleen, wij zijn ook schuldig (geweest)
Marco en Bianca

Samm

Hallo allemaal,vandaag heb ik ( hoe krom het ook klinkt) heel goed nieuws gehad,de aanvraag WSNP wordt in gang gezet! Ik ben daar heel blij om ,omdat ik dan hopelijk na een dikke drie jaar definitief deze nare periode achter me kan laten. Ook helpt de gemeente ons met de orthodontie voor mijn kinderen en tandarts voor mezelf. ( Ze willen ook niet dat ik nog langer afhankelijk van ben van een ex). Ik vind dit heel,heel goed nieuws. ( Ook al wordt het natuurlijk loodzwaar),maar ik hou mijn rug recht,mede dankzij jullie steun, daarvoor wil ik jullie nogmaals danken,liefs Samm

Katniss

Wat fijn om te horen dat de zaken in gang gezet zijn. Ik hoop voor je dat het dan ook snel echt van start kan gaan.
Drie jaar lijkt heel lang, maar je zult zien voordat je het weet ben je alweer een jaar verder.

Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Samm

Dank je ,voor je reactie. Dit is de stap omdat er nml vooral ook schulden zijn waarvoor een ex mede aansprakelijk is. ( Belastingdienst). Het minnelijk traject zou kunnen betekenen dat mijn ex na het traject wederom de helft op mij wil verhalen. ( Wat totaal onterecht is!). Dat hebben ze zelf geconstateerd,zodoende WSNP. Want dan heeftijn ex niet deze mogelijkheid. ( Let wel,mijn schulden zijn door mijn naïviteit en verkeerd vertrouwen in hem ontstaan). Zodoende WSNP. Minnelijk traject is ook prima,maar kans dat hij wederom weer probeert om de helft via mij terug te vorderen. Via WSNP wordt dat onmogelijk ,daarnaast wordt alles ook tot de bodem uitgezocht. Dus ja,ik ben blij . Hoe raar het ook is. Als je zo verneukt wordt en je vertrouwen hebt gelegd in de partner,die je compleet heeft verneukt,dan is de WSNP de laatste stap om er voorgoed mee af te rekenen. Na ruim tien jaar,is dit voor mij en mijn kids prima. Want dit is de laatste stap na alle ellende van mishandeling,misbruik en uiteraard onze opvang in vrouwenopvang. Dit is veiligheid en werken aan de laatste afronding na jaren shit. Zo. Dat is eruit☹️. Maar dit is ok.