Wijziging vtlb bij wijzigingen in het salaris?

Started by equestrian, Oct 19, 2018, 12:45 PM

Previous topic - Next topic

equestrian

Hallo,

Mijn man heeft bij zijn werkgever gevraagd om een salarisverhoging. Of dat gaat gebeuren weten we nog niet. Maar heeft zoiets ook gevolgen voor onze vtlb? Kan deze dan ook in positieve zin gewijzigd worden?

jan

Jazeker, je hebt dan meer inkomen en kan dus meer terug betalen. Er is loonbeslag, een voordeel is dat het loonbeslag korter gaat duren.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

Jazeker met name als eerst 14 uur was en nu boven 18 dan is het 5% meer. Is je inkomen hoger als vtlb let dan ook op dat je bv je verzekering zorg kan verhogen. Alles van bv aanvullende wordt gecorrigeerd. Dus interessant als je inkomen hoger is als vtlb

equestrian

Quote from: chapter on Oct 24, 2018, 07:45 PM
Jazeker met name als eerst 14 uur was en nu boven 18 dan is het 5% meer. Is je inkomen hoger als vtlb let dan ook op dat je bv je verzekering zorg kan verhogen. Alles van bv aanvullende wordt gecorrigeerd. Dus interessant als je inkomen hoger is als vtlb

Moeten komende dagen maar even afwachten. Helaas nog geen reactie ontvangen van de werkgever :-(

Chapter: Is je inkomen hoger als vtlb let dan ook op dat je bv je verzekering zorg kan verhogen... Wat bedoel je daar mee?

Qua inkomen hebben we geen klagen omdat we nu eindelijk weer beide full time werken en overeenkomst voor onbepaalde tijd (vaste baan voor zover dat tegenwoordig nog wat zegt) Wat ik bedoel met deze vraag is of dit alleen in het voordeel is voor de schuldeisers of dat dat ook in ons voordeel kan zijn doordat wij dan per maand ook meer over zouden kunnen houden.

chapter

Meer zal je niet overhouden als je al 18 uur beide werkte of bv correctie voor auto. Dat loopt wel op.

Qua verzekering bedoel ik
Vtlb 2000. Inkomen 3000. Afdracht dus 1000.

Stel je gaat je top verzekeren voor 100 euro draag je geen 1000 af maar 900 want je zorgpremie aanvullende wordt volledig gecorrigeerd.

equestrian

Quote from: chapter on Oct 29, 2018, 08:27 PM
Meer zal je niet overhouden als je al 18 uur beide werkte of bv correctie voor auto. Dat loopt wel op.

Qua verzekering bedoel ik
Vtlb 2000. Inkomen 3000. Afdracht dus 1000.

Stel je gaat je top verzekeren voor 100 euro draag je geen 1000 af maar 900 want je zorgpremie aanvullende wordt volledig gecorrigeerd.

Je zin over 18 uur snap ik nog steeds niet  ???
QuoteMeer zal je niet overhouden als je al 18 uur beide werkte of bv correctie voor auto. Dat loopt wel op.
Wij werken beide fulltime (ik 36 uur en partner 40 uur) De vraag is dus of de vtlb hoger word als je meer gaat verdienen ;-) Bij aanvang van de WSNP werkten we ook beiden fulltime. In aantal uren is dus niets gewijzigd

Als je dus een aanvullende zorgverzekering hebt gaat dat af van de vtlb??

chapter

Bij meer als 18 uur werken krijg je 5% extra. Aangezien je al meer uur werkte zal vtlb nagenoeg hetzelfde blijven verwacht ik.

Als je veel afdraagt kun je je het beste top verzekeren. Dat kost je niks want je draagt minder af. En geen verassingen als je bv naar fysio moet