Hoe komen jullie de feestdagen door?

Started by Marjan12, Oct 03, 2018, 11:47 PM

Previous topic - Next topic

Marjan12

De feestdagen staan weer voor de deur, en in januari een grote BTW verhoging, hoe gaan jullie om met de decembermaand?

Katniss

Ik zorg dat ik vanaf nu lekkere houdbare dingen in de reclame koop. Andere zaken die in de vriezer kunnen kan ik ook nu kopen.

Daarnaast spaar ik het hele jaar de koopzegels, waardoor ik in december/januari dankzij de zegels wat extra ruimte heb.

Verder is er natuurlijk het probleem van jaarlijkse rekeningen. Daar zet ik maandelijks een bedrag voor opzij, zodat ik die rekeningen zonder problemen kan betalen. Ik heb namelijk al mijn kosten die niet maandelijks komen omgerekend daar een maandelijks bedrag.

Verder ben ik heel creatief geworden in de keuken. Met een relatief goedkope ingredienten kunnen hele lekkere dingen worden gemaakt. Bijvoorbeeld een bal gehakt waar een ei in zit, ziet er feestelijk uit en smaakt heerlijk. Daar verschillende groente bij (veelal gekocht op de markt en ingevroren) en aardappels die op een creatieve manier zijn gesneden en uit de oven komen met kruiden. Dan heb ik heerlijke feestelijke maaltijd voor nog geen 6 euro voor 4/5 personen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Joost

Wij hebben een hele grote vriezer en wij zijn al aanbiedingen aan het inkopen, om in december goed te kunnen eten. Ik ga niets extra's kopen, we doen met wat we hebben.

QuoteVerder ben ik heel creatief geworden in de keuken. Met een relatief goedkope ingredienten kunnen hele lekkere dingen worden gemaakt. Bijvoorbeeld een bal gehakt waar een ei in zit, ziet er feestelijk uit en smaakt heerlijk. Daar verschillende groente bij (veelal gekocht op de markt en ingevroren) en aardappels die op een creatieve manier zijn gesneden en uit de oven komen met kruiden. Dan heb ik heerlijke feestelijke maaltijd voor nog geen 6 euro voor 4/5 persone

Dit is wel de manier, het hebben van schulden maak je creatiever. ;)

Marjan12

Jullie hebben goede ideen, ik overweeg ook een grote ijskast te kopen.

marco

QuoteDit is wel de manier, het hebben van schulden maak je creatiever. ;)

Ik had het creativer zijn, lieft op een andere manier geleerd.
Marco en Bianca

Kretodouro

Wij brengen het door zonder enige luxe, behalve netflix en de inhoud van het kerstpakket van de werkgever.

flits

kadotjes doen wij al jaren niet meer aan maar mijn broer zus en ik gaan wel elk jaar bij mijn moeder eten met de kerstdagen en met oud en nieuw en sinterklaas doen we ook al jaren niks meer aan ik heb wel met mijn moeder afgesproken dat we naar de kerstmarkt van Intratuin in halsteren gaan en daar ga ik al vast voor sparen
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Stil-verdriet

Wij doen het al jaren zonder kado's en dit geeft ook een rust, je hoeft niet meer tegen elkaar op te botsen.

marco

Quote from: Stil-verdriet on Oct 07, 2018, 12:24 PM
Wij doen het al jaren zonder kado's en dit geeft ook een rust, je hoeft niet meer tegen elkaar op te botsen.

Het gaat om het gezellig samen zijn en niet om het spekken van de middenstand.
Marco en Bianca

JMSchuld

Quote from: marco on Oct 09, 2018, 06:59 AM
Quote from: Stil-verdriet on Oct 07, 2018, 12:24 PM

Het gaat om het gezellig samen zijn en niet om het spekken van de middenstand.

Gezelligheid kost geen geld en geen kado's is ook nog goed voor het milieu.
Ik ben werkzaam als Sociaal Raadsman en ik begeleid als juridisch adviseur mensen met schuldproblemen.

marco

Lekker bankhangen en af toe klusjes doen.
Marco en Bianca

Freek en Jolanda

Quote from: marco on Oct 11, 2018, 08:13 PM
Lekker bankhangen en af toe klusjes doen.

Heerlijk, lekker resseten !
Freek en Jolanda

Joost

Wij worden bestookt met de speelgoed folders en en dit schept altijd verwachtingen bij de kids. En op schoolplein wordt er altijd over gesproken. En het is voor kids altijd moeilijk als er in de klas van de verwende kinderen zitten, die alles krijgen.

Stil-verdriet

Zeg dat je iets leuks doet met de kerst, dan hebben ze een excuus op school. Ze stekken daar elkaar de ogen uit.

jan

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator