betaling herinnering

Started by Frances, Sep 13, 2018, 12:07 AM

Previous topic - Next topic

marco

Quote from: Frances on Oct 08, 2018, 07:39 PM
Ik wil de hoofdsom en de wettelijke rente betalen, maar dan moet ik wel een bewijs van kwijting krijgen. Nu lijkt het erop dat het een proces van jaren gaat worden.

Wees wijs en betaal de hoofdsom + wettelijke rente.
Marco en Bianca

jan

Ik vind wat van Flitskredieten, maar ik vind ook onfatsoenlijk dat mensen niets terug betalen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

sacredfour

Frances, het bewijs van kwijting ga je niet krijgen, ook al betaal je de hoofdsom + wettelijke rente.
Marco en Jan, mijn advies blijft: niet betalen. Zorg er wel voor dat je het geld achterhand houdt. In het geval dat ze de nietigverklaring aanvaarden ben je het wel schuldig.
Met deze manier van werken probeer ik maximale druk uit te oefenen op de flitskrediet verstrekkers.
De hoofdsom moet uiteindelijk terugbetaald worden, dat ben ik met Jan en Marco eens. Maar laat de flitskredietverstrekkers ook maar eens een gebaar maken van tegemoetkoming. Tot nu toe kunnen ze alleen maar dreigen met rechtsmaatregelen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

JMSchuld

Wat let je om de hoofdsom te betalen
Ik ben werkzaam als Sociaal Raadsman en ik begeleid als juridisch adviseur mensen met schuldproblemen.

willy

Sacredfour
Je raad nu iemand aan om in gebreke te blijven.
Als men naar de rechter stapt, ben je in plaats van xxxxx€,
het meervoud kwijt.
In afwachting van procedure blijft de rente lopen.
Als je via de bank betaald, heb je jou bewijs van aflossing.
Zij zullen dan welwillend zijn om een kwijtschelding op te sturen, of je met rust te laten.
Wie leent moet terugbetalen, doe je dat niet, dan hebben ze het recht, om het via rechter op te eisen.
Maar een deurwaarde wil je ook niet , evenmin een loonbeslag, of een andere vervelende regeling.
Zo lang je zelf de controle kunt behouden, heb je niets aan koppigheid.
Betalen is het beste advies, hen tot actie dwingen, kan een actie zijn , die jou in de problemen brengt.
Het rente verhaal, daar heb je van te voren ook voor getekend, dus als dit juridisch niet terecht zou zijn,
kun je achteraf bezwaar maken.
Verliezen zonder schuld, slaapt beter, dan winnen met schuld, want afbetalen zal toch moeten.
Groeten Willy

sacredfour

Willy,
Ik stel voor dat je allereerst mijn rechtszaak bestudeert voordat je een oordeel geef.
Als de overeenkomst nietig is, en dat is die (zie de uitspraak van de kantonrechter Rotterdam) dan is er een onverschuldigde betaling die terugbetaald moet worden. De rente die hiervoor gerekend mag worden is de wettelijke rente, dit is nu geloof ik 2%. Ook voor de flitskrediet verstrekker betekend dit dat de kosten die betaald zijn terug betaald moeten worden, ook met 2% rente. Nu de flitskrediet aanbieder weigert de nietig verklaring te aanvaarden zal de flitskrediet verstrekker naar de rechter moeten stappen. Dit doen ze niet! Waarom zou jij je aan de terugbetalingsverplichting moeten houden als zij het ook niet doen? 
Mijn advies zou wel zijn dit geld achter de hand te hebben. Ook moet je ze in gebreke hebben gesteld en hebben aangegeven dat je bereid bent de leensom terug te betalen zodra ze de nietigverklaring aanvaarden.
Ik help op het ogenblik zo''n 40 Flitskrediet gedupeerden. Voor al mijn cliënten heb ik een nietig verklaring gedaan en mijn bereidheid getoond de leensom terug te betalen zodra ze de nietig verklaring aanvaarden.

Nee ook als je de leensom terugbetaald is dit bedrijf niet bereid om kwijtschelding te verlenen.

Wil je niet meer lastig gevallen worden door deze club en haar incasso vrienden meldt je dan bij mij aan. Ook als ze gaan dagvaarden zal ik je bijstaan.  Je kan dit doen op onze website: Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

willy

@Sacredfour je kunt best gelijk hebben, maar in mijn omgeving slapen de mensen,
die dit soort kredieten afsluiten, een stuk beter als ze afbetaald zijn.
Procedures via advocaten, rechtbanken, etc. geeft de mens geen goede nachtrust.
Vaak zijn dit bedragen van een paar honderd €uro.
De kosten en willekeur van rechters niet waard.
Ik heb ervaring met rechters en advocaten genoeg, je slaapt er slecht van.
Ik heb een rechtbank "vechtscheiding" achter de rug.
En "Meneer U hebt gelijk, maar de rechter beslist anders", sorry dit geeft de burger geen moed.
En "We gaan in hoger beroep", is ook zoiets.
De gerechtskosten zijn vaak hoger, dan de rente.
Ik weet niet wat de gerechtskosten in Nederland zijn, maar 10 jaar geleden was dat hier in België
al 125 Euro, om een rechtsgang te kunnen maken.
En dat voor elke rechtszitting.
Daarbij de advocaatskosten etc.
Ik blijf erbij, aflossen als je het geld hebt. (en nooit meer aan beginnen)
En als ze dan nog vervelend zijn , als je alles betaald hebt,
zal ik met plezier U aanraden.

jan

Ik vind hier iets van. Geleend geld moet je altijd terug betalen. Betaal desnoods de hoofdsom en ga in gesprek voor het andere bedrag. Er blijkt een soort van juridische impasse te zijn bereikt, waar niemand een stap in de juiste richting zet en mensen elkaar gijzelen in deze situatie.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

sacredfour

Ik heb voor een cliënt van mij aangeboden om de leensom terug te betalen. Om het voor F. iets makkelijker te maken heb ik F. verzocht mijn klant kwijtschelding te geven voor het restbedrag (garantkosten) zonder dat ze officieel hoeven toe te geven dat de lening nietig is. Ook dit weigeren ze.

Abdel

Hey Scaredefour,

Ik zou graag ook zo kwijtingbrief ontvangen zodat ik deze naar Trust and Law kan sturen. Kunt u mij zo brief toe emailen?

marco

Aan: FLITSKREDIET
FLITSKREDIETSTAAT 32
1234 AA Flitskrediet
Datum: 13 juli 2018
Betreft : Nietig verklaring overeenkomst Dossier:

Geachte heer, mevrouw,

In het geval dat ik mijn geldleenovereenkomst met uw organisatie nog niet nietig heb verklaard doe ik dit hierbij. Ook verklaar ik al mijn eerdere overeenkomsten met uw organisatie nietig.

Op grond van de uitspraak van de kantonrechter Rotterdam van13 juli 2018 (Zaaknummer 6568798 \ CV EXPL 18-986) zijn alle overeenkomsten, waarbij de maximale kredietvergoeding boven de 14 % vallen nietig. De kosten van de garantstelling vallen onder de maximale 14% kredietvergoeding. Op voorhand zal ik het geleende bedrag terugstorten. In het geval dat uw organisatie bereid is deze nietig verklaring te aanvaarden zal ik met u een afspraak maken om de nog verschuldigde wettelijke rente. De garantstelling vervalt.  (onverschuldigde betaling zie art 6:203 BW).

Het staat uw organisatie natuurlijk vrij om deze uitspraak te betwisten en een nieuwe rechtszaak aan te spannen.

Ik verwacht  dat u begrijpt dat als uw organisatie deze nietig verklaring niet aanvaard de zaak alleen nog in rechte uitgevochten kan worden.

Gezien het juridische belang van deze zaak, verzoek ik u de eventuele correspondentie met mij te laten tekening door de CEO of de CFO van uw organisatie of anders een bewijs mee te sturen dat uw antwoord aan mij is goedgekeurd door een van de bovenvermelde bestuurders.

Ik verzoek u mij binnen 4 weken een antwoord te geven.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

teken ik,

Kennisgeving aan  Agent/Vertegenwoordiger is kennisgeving aan  Achterman.
Kennisgeving aan de Achterman is kennisgeving aan  Agent/Vertegenwoordiger.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning, teken ik.

Kees Appel
Banaanstraat 32
1234 BB Peer

Berichtgeving aan AFM
https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/contact en brief opladen
Marco en Bianca

marco

Als je nog meer schulden mocht hebben, adviseer ik je om contact te zoeken met de schuldhulp van de gemeente.
Marco en Bianca

Abdel

Dankjwel voor de brief!!!

marco

Quote from: Abdel on Nov 30, 2018, 06:41 PM
Dankjwel voor de brief!!!

Heb je nog wat met mijn advies gedaan?
Marco en Bianca

Abdel

Bedankt voor het advies. Nee nog geen contact met de gemeenten gehad. Dat gaat moeilijk aangezien het weekend is.