Schuld niet terecht

Started by marin57, Aug 30, 2018, 02:07 PM

Previous topic - Next topic

marin57

Beste mensen,

Mijn schuld was niet geheel mijn schuld:

Het begon in 2005 waarin ik problemen ging krijgen met aflossen.
Heb hierdoor een schuldhulpverlener ingschakeld en losde maandelijks af.
in 2008 kwam een brief van waar de schuld in aan het lossen was, nl. Interbank.
Dat ik alles in 1 keer af moest lossen, wat ik natuurlijk niet had, deze zaak kwam in augustus 2008 kwam dit in de rechtbank in Maastricht, waarin ik dit toch maandelijks mocht
aflossen, maar het bedrag was zo hoog dat ik nu al 10 jaar aan het aflossen en een fors bedrag af hebben betaald.
Maar een tijdje voorheen deed Interbank ook niet echt klantvriendelijk, want had
al een aantal keren (al jaren daarvoor) gevraagt om een verlaging v.d. rente, om sneller te kunnen aflossen.
maar liet mij nooit iets laten weten, wat niet hoort.
Ook de schuldhulpverlener bleek een oplichter te zijn, ..... genaamd.
Na ongeveer een jaar kwam ik erachter dat deze man vele mensen in de problemen hebt gebracht via
TROS Radar programma, gelukkig heb hij het niet kunnen doen bij mij, want ik kon alles
inzien (controleren), maar deze man heeft wel door zijn toedoen toch niet
voldoende afgelost per maand, want ik had toen meerder kleinere leningen, die ik wel allemaal
afgelost heb en heb na het lezen van deze oplichter direct al mijn gegevens (papieren) terugehaald
en nam het zelf allemaal over ging alles zelf aflossen.
ik had totaal 5, nu nog 1, deze is veel te groot en nu ben ik 61 en zit op het niveau dat ik al flink op leeftijd zit en ik wil er van af.
Daarom wil ik een 2e kans om schuldenvrij te zijn en het restant kwijt te kunnen schelden
en heb al veel afgelost, want hier heb ik nooit om gevraagd, wat niet geheel mijn schuld is!
Iedereen verdiend een 2e kans, nietwaar?

Groet Marin

Aangepast door moderator

abnormaal

Welkom Marin,

Waarom meld je niet bij de gemeente met het verzoek om schuldhulp. De gemeente is verantwoordelijk voor de zorg m.b.t. schuldhulp. Deze kunnen je begeleiden om uit de schulden te komen. Ik denk dat dit het meest verstandige is voor jou. En iedereen verdient een tweede kans.

sacredfour

Jammer dat er al een vonnis is.
Hoe groot is de schuld?

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

marin57

Quote from: sacredfour on Aug 30, 2018, 08:14 PM
Jammer dat er al een vonnis is.
Hoe groot is de schuld?

Het is nu rond de 25.000 en dit wordt onmogelijk om dit met pensioen door te gaan... dan heb ik te weinig geld.

marin57

Quote from: abnormaal on Aug 30, 2018, 04:39 PM
Welkom Marin,

Waarom meld je niet bij de gemeente met het verzoek om schuldhulp. De gemeente is verantwoordelijk voor de zorg m.b.t. schuldhulp. Deze kunnen je begeleiden om uit de schulden te komen. Ik denk dat dit het meest verstandige is voor jou. En iedereen verdient een tweede kans.

Sorry, maar dit doe ik liever zelf aflossen, niet onder toezicht van de gemeente...
De hele rijke mensen zouden is bij kunnen springen, zodat Nederland is schuldenvrij kunnen zijn!

abnormaal

Quote from: marin57 on Aug 30, 2018, 10:52 PM
Quote from: abnormaal on Aug 30, 2018, 04:39 PM
Welkom Marin,

Sorry, maar dit doe ik liever zelf aflossen, niet onder toezicht van de gemeente...
De hele rijke mensen zouden is bij kunnen springen, zodat Nederland is schuldenvrij kunnen zijn!

Kom zeg, als het zelf doet, dan heb je geen recht van klagen.

chapter

Als je zelf doet zeggen ze niet zoals je hoopt u lost al lang af en schelden nu rest kwijt.
Optie via finale kwijting bv 10.000 betalen dan rest kwijt schelding mits ze akkoord gaan. Moet je wel direct kunnen betalen.

Naar gemeente voir schuldhulp dan mogelijk na 3 jaar schuldvrij

Optie 3 blijven aflossen want je wilt zelf doen

Optie 4 dat ze alles nu kwijtschelden omdat jij vind dat je al veel hebt betaald is een utopie en zal geen kans van slagen hebben