Stress en hartkloppingen

Started by Samm, Aug 18, 2018, 05:23 PM

Previous topic - Next topic

Stil-verdriet

Quote from: Samm on Sep 29, 2018, 03:05 PM
Dat is heel naar om te horen. Ik hoop toch dat ondanks dat het in ieder geval wel mogelijk is om uit jullie situatie te komen op termijn.

We komen er wel uit, maar je ogen gaan pas open als het (bijna) te laat is.

marco

Maar jullie geven niet op en gaan door. Misschien is het verstandig dat jullie contact zoeken met schuldhulpmaatje.nl en kijk wat deze voor jullie kunnen doen. Jullie zwemmen teveel
Marco en Bianca

Stil-verdriet

Wij hebben al hulp van schuldhulpmaatje, vandaar dat wij zijn gestopt met roken.

Joost

Je moet dit volhouden, dit scheelt echt veel geld en maakt het verschil en scheelt stess.

Samm

Hallo allemaal,hoe gaat het met iedereen? Ik hoop alles ok.

Samm

Ik heb een vraag, eigenlijk meerdere. Inmiddels zit ik in fase 2 alles compleet en aangeleverd. Maar ik vraag me af of je echt drie jaar lang perse met weekgeld moet doen,of kan dit ook per maand worden betaald? Nog een vraag: hoe doen de vrouwelijke leden het met hun uiterlijke verzorging? Ik bedoel mijn make up en gezichtscrème raken op,zonder is niet prettig. ( Eh ben 44 jaar dus tja). Misschien zijn er tips hoe jullie dit alsnog krijgen . Ik ga werken binnenkort en ik vind het echt wel belangrijk om er representatief uit te zien. Dus heeft iemand een goede tip,dan hoor ik het graag. Wel serieus graag,groetjes Samm

jan

Je krijgt volgens mij weekgeld. Voor cosmetica gingen wij naar een vestiging van de action of wij haalden het op de markt. Het was altijd passen en meten.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Samm

Hmmm,action ben ik niet zo dol op...ik heb hier en daar echter gelezen,dat er ook mensen zijn die per maand hun leefgeld uitgekeerd krijgen. Voor mij zou dat echt wel een uitkomst zijn,omdat ik dan wat meer groter in kan kopen. Verder ben ik wel creatief met MP,wat betreft kopen en verkopen. ( Dat moet ook wel,als je iets meer wil dan het budget wat er is). Maar het liefst zou ik mijn weekgeld per maand uitgekeerd krijgen zodat er ruimte is om wat meer op aanbiedingen te kunnen anticiperen. Dat lukt niet met weekgeld.

Meelezertje

Zou zeker niet gaan voor een maandbudget! Wat als het sneller op is dan verwacht? Je kunt beter elke week 1 of 2 dagen krap zitten -en het moeten doen met restjes in huis- dan aan het eind van de maand een week niks meer hebben.
Je zou de eerste maand elke week een bedragje opzij kunnen leggen en na die ene maand dat gebruiken voor persoonlijke verzorging - of bijv voorraad. Eén maand moet toch te overbruggen zijn zonder make up?
Ik heb geen schulden, maar al heel lang een laag inkomen. Deze week was mijn A merk shampo op. Ik kon terugzien dat wij, met z'n tweeën,  24 weken met deze fles gedaan hebben. Dus ik neem aan dat ook niet alles precies op is aan het begin van de maand.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Meelezertje

Overigens. Inkomsten uit MP verkopen zijn ook inkomsten die opgegeven moeten worden, lijkt mij.
Je moet je instellen dat je het moet doen met je weekgeld. Alles
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Samm

Zeker , inkomen of verkopen vanuit MP zijn ook inkomsten.
Echter,kun je ook ruilen. Hoe dan ook , creatief zijn moet iedereen in deze omstandigheden,( alleen wordt dit uiteraard niet genoemd ).

Samm

We zijn niet allemaal Rutte,of wel dan!   8)

marco

Je moet inkomsten uit mp opgeven, maar dit is niet controlleerbaar.
Marco en Bianca

Katniss

Ik ben ook vrouw en 44. Gelukkig hecht ik helemaal geen waarde aan dag/nachtcreme en make-up.

Wat je misschien ook zou kunnen doen is dat soort producten vragen voor je verjaardag. Met een beetje geluk krijg je dan genoeg voor een jaar. Verder elke week een klein bedrag opzij leggen voor dat soort uitgaven. Ik heb bijvoorbeeld ook een potje voor goede aanbiedingen. Daar gaat elke maand een bedrag in. Als ik dan een keer een hele goede aanbieding zie van een product dat bij ons in huis wordt gebruikt, dan kan ik daarvan profiteren.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Samm

Ik kan niet sparen van mijn weekgeld helaas. Daarom probeer ik zo creatief mogelijk te zijn om toch hier en daar een snabbeltje te verdienen. Ik hecht wel waarde aan persoonlijke verzorging,ik voel me er stukken beter door. Maar goed,dit is heel persoonlijk natuurlijk. De een vindt dit belangrijk,de ander dat. En ik weet dat je niets mag ,tijdens dit traject,maar om nu drie jaar als een grijze mus te zitten gaat te ver. Er is ook nog zoiets als een leven. ( Maar misschien is het de bedoeling dat je eigenlijk beter in een soort winterslaap kunt gaan )  ;),excuses voor mijn cynisme ,maar dat is mijn manier om het enigszins te relativeren.