Stress en hartkloppingen

Started by Samm, Aug 18, 2018, 05:23 PM

Previous topic - Next topic

Katniss

Klopt helemaal. Daarom probeerde ik ook het roken in een ander perspectief te zetten. Meestal wordt er gehamerd op gezondheid. Ik dacht misschien helpt het. Ik ben zelf aan het begin van het jaar gestopt. Ik had 3 weken niet gerookt omdat ik goed geveld was door de griep. Ik rookte al jaren niet meer binnen om om mezelf hondsberoerd naar buiten te slepen had ik geen energie voor. Na die drie weken heb ik besloten: nu heb ik al drie weken niet meer gerookt, dan kan ik dus zonder.
Ik raad niemand aan om die methode te gebruiken om te stoppen met roken.

Voor jou en je gezin hoop ik dat het je lukt. Wellicht kun je dan dat bakje kibbeling wel een keer aan je kind geven.

Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Samm

Samm

Sorry, was met reactie terug begonnen, had niet door dat het begin ook gepost was, werd ff afgeleid, excuses!
Bedankt voor je advies in ieder geval. Maar het is tijd dat we het onderwerp wel of niet roken en wat wel en niet verstandig is nu maar afronden. De een geeft teveel uit aan eterij en snoep, weer een ander aan alcoholische versnaperingen of snackbar, er zal altijd wel iets zijn wat eigenlijk gewoon niet kan. Het is de keus aan ieder voor zich hoe dat te doen. Creatief word ik gelukkig steeds meer en mijn "probleemoplossend vermogen" komt weer tevoor schijn, dat was lange tijd weg. Met of zonder rokertje, met of zonder mc donalds, kibbeling, of wat ook maar, als de neus maar weer in de goede richting staat en je ermee kunt (leren) omgaan, dan redden we het wel.

chapter

Roken is heel lastig maar geeft wel je kind de kibbeling bv.
100 per week is echt wel veel om normaal gezond te eten. 2013-2016 wsnp gezeten maar redde het met stuk minder. Nu gestopt met roken en eet gezond.

Samm

Hoi Chapter,

2013-2016 waren de prijzen anders, daarnaast is de honderd euro niet alleen voor eten en drinken. Maar we redden ons, daar gaat t om. Misschien kunnen we deze Topic nu afsluiten? Nog 1 toevoeging, volgens het Nibud, heb ik met mijn gezinssamenstelling echt niet te veel of veel per week, zoek het maar eens op. Dat vind ik persoonlijk een betrouwbare raadgever, als het gaat om wat een gezin minimaal nodig heeft om een gezond voedingspatroon te kunnen waarborgen.
En ik moet zeggen, dat wij dat idd kwijt zijn aan gezonde voeding. Misschien vind ik andere dingen gezonder, als dat jij vindt, bijvoorbeeld, zou ook nog kunnen. ( roken absoluut niet, daar ben ik natuurlijk mee eens)

Stil-verdriet

Wij zijn ook stopt met roken, we konden niet anders en we missen het best wel. Wij rookten met zijn 2'n aardig wat euro's er doorheen. Stoppen is moeilijk, want geloof het of niet roken helpt tegen stress. Er waren dagen dat wij voor 15 euro verstookten. En kan je vertellen dat het moeilijk en de kans op terugval groot, vanwege alle stress. Wij lossen in verhouding te weinig af, om op korte termijn uit de schuld te komen. Het stoppen met roken is het enige wat over is en een mens zijn rokertje afnemen, doet wat met je. Wij zijn verslaafd en de smaak is bitter als ik al het geld wat wij aan roken hebben uit gegeven optel, dan zouden we geen schuld hebben.

Samm

Oei, dat is wel heel tragisch dat jullie door roken in de schulden zijn geraak!!
Dan denk ik, dat jullie heel goed bezig zijn om dat nu dus niet meer te doen, knap ook!

Stil-verdriet

Dit kan niet anders, wij zijn al bijna 8 jaar bezig om uit de schuld te komen.

Samm

Hallo Stil verdriet,
Wat erg dat jullie zo lang al bezig zijn! Is er dan nu wel perspectief, dat jullie eruit komen? Want acht jaar is wel heel erg lang!! Hoe kan dat? Zitten jullie niet in een traject om binnen een bepaalde tijd schuldenvrij te kunnen zijn?

Katniss

@Stil verdriet, hebben jullie nu wel een beetje uitzicht op een einde? Ik ben nu ruim 6 jaar bezig en als ik mijn huidige aflossingen voortzet ben ik nog 9 jaar bezig. Ondanks dat weet ik dat er een einde aan zit. Het wordt pas vervelend als ik zonder werk zou komen zitten.
Daarbij krijg ik over een half jaar wat meer lucht. Een van de schulden is dan afgelost. Ik kijk het even aan of ik dan extra ga aflossen. Wellicht dat ik dat bedrag in het begin gewoon extra ga sparen en dan gewoon af en toe een extra storting doe.

Bij mij is het noodgedwongen dat ik het zelf regel. Op die manier kom je er wel achter dat je weinig rechtvaardigheid hoeft te verwachten van de meeste instellingen. De ergste daarvan is toch wel de SNS-bank. Als er een bedrijf niet doet aan rechtvaardigheid of voldoet aan hun zorgplicht, dan zijn zij het wel. En dat voor een bank die wij als maatschappij hebben moeten helpen. Het is gewoon dieptriest.

Ondanks alles geeft mijn huidige situatie mij op dit moment geen extra stress. Ik heb het in de hand, ik kan rondkomen, heb een spaarpotje en ik weet dat er licht is aan het einde van de tunnel. Ik hoop dat jullie dat gevoel ook snel kunnen krijgen. Anders zou je natuurlijk kunnen proberen om toch in een traject te komen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Stil-verdriet

Met de WSNP waren we er in 3 jaar vanaf geweest. Nu moeten we nog 3 jaar. Ok morgen gaat het beter !

Joost

Quote from: Stil-verdriet on Sep 23, 2018, 07:51 PM
Dit kan niet anders, wij zijn al bijna 8 jaar bezig om uit de schuld te komen.

Hoe komt dit zo?

Samm

Dat vraag ik me ook af,wat maakt het dan dat jullie al acht jaar zo in de knoei zitten? Wat erg!

Stil-verdriet

We hebben een terugval gehad en we hebben domme beslissingen genomen.

Samm

Dat is heel naar om te horen. Ik hoop toch dat ondanks dat het in ieder geval wel mogelijk is om uit jullie situatie te komen op termijn.