Stress en hartkloppingen

Started by Samm, Aug 18, 2018, 05:23 PM

Previous topic - Next topic

Samm

Hallo allen,

Sinds vandaag ben ik lid op dit forum, alleenstaande moeder van twee puberzoons,.en idd met schulden.
Helaas is het zo gekomen, ik heb me inmiddels aangemeld bij het GKB en toe gelaten, nu zit ik dus in het sabilisatie traject. Maar ik merk dat ik nu al aan moet kloppen bij het GKB omdat ik geen budget meer heb, vanaf maandag komen ook mijn toeslagen op de rekening van het GKB, mijn uitkering was al een keer daar binnen gekomen. Maar ik loop nu al in de soep. want ik moet ook schoolspullen kopen voor mijn twee kinderen en de jongste gaat over twee eken voor het eerst naar de middelbare school. Ik merk dat ik dus helemaal vol met stress zit en hartkloppingen erbij. We hebben een heel moeilijk jaar achter de rug, we zijn via een opvang (ivm huiselijk geweld) in een nieuwe stad terecht gekomen, we konden niet terug naar de oude woonplaats ivm dreiging vanuit ex. Het was een heel stressvol jaar en dat dit er nu bij komt is natuurlijk niet leuk.
Mijn functioneren staat op dit moment nog steeds in overlevingsmodes , dat eist langzamerhand zijn tol. Doordat ik zo bol sta van de stress lukt het me nauwelijks om normaal met situaties om te gaan, mijn hele lichaam staat stijf van de adrenaline. Ik weet gewoon niet meer waar ik het zoeken moet en ik voel me echt radeloos.
Hebben jullie of heeft iemand een tip , hoe ik mezelf hier door heen kan helpen? Mentaal ben ik echt aan het eind en ik weet dat er ergere dingen zijn, maar ik voel me zo alleen!

Alle adviezen zijn welkom,
Samm

jan

Je bent niet alleen!! Je moet proberen niet gelijk te reageren, maar het even te laten bezinken en dan reageren. De meeste van ons hebben dit stadium ondergaan.

En laat je niet gek maken, het gaat goed komen met jullie. Schrijf het van je af.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

Is er geen potje van gemeente bv voor schoolspullen. Meg uitkering vaak meer mogelijk als werken. Is er wel geld want wat er niet is kunnen ze ook niet geven

Samm

Allereerst dank voor de reactie, alleen dat is al zo fijn!

Jawel er is een potje, via stichting leergeld, maar dat dekt niet de kosten echt niet volledig. Uiteraard ben ik wel dankbaar dat dit er is, begrijp me niet verkeerd, fijn dat er dergelijke stichtingen bestaan!

Uiteraard wil ik graag werken, maar mijn kansen zijn nu niet zo groot. (ivm stress gerelateerde klachten door de gebeurtenissen van een jaar geleden). De rechtzaak is pas 9 juli geweest en ik heb daarin gebruik gemaakt van mijn spreekrecht, met steun vanuit slachtofferhulp. Gelukkig kunnen we dat nu afsluiten.

Maar nu moet ik me dus hard maken om dit proces door te komen en idd, zoals velen hier met mij, moeten we er door heen. Het maakt het lastig omdat ik niet over een netwerk beschik, dat gaat heel langzaam omdat mijn vertrouwen in de mensen door deze ervaring zeer ernstig is beschadigd.

Maar, ik heb er hulp voor om dit te verwerken, dus dat stuk gaat goed komen. Nu alleen nog deze hobbel tesamen met een toekomst. Want ik denk dat ik het zo moet gaan bekijken, deze stap geeft ook perspectief voor mij en mijn kinderen, immers de eerste hadden we al gezet, dan moet dit ook lukken, maar wel mede danzij dit forum! (en jullie)

Dank jullie en fijne nacht, Samm

marco

Je hebt heel wat meegemaakt, gelukkig is niet iedereen hetzelfde, maar het gaat tijd kosten, voordat je weer mensen kunt vertrouwen.
Marco en Bianca

Samm

klopt, dat is zeker het geval.Maar goed, we moeten verder, en dus is er geen andere optie dan (net als iedereen op dit forum, denk ik) gewoon door gaan. En schaamte opzij , we hebben meer te winnen dan te verliezen, want we moeten toch vanaf nul weer opnieuw opbouwen. En dan maar gelijk goed, dacht ik zo! Dan meteen maar de hele bubs aanpakken,hopelijk over drie jaar dan een echte nieuwe start. ( zei ze dapper,:)

abnormaal

Schaamte is betrekkelijk, als je niets doet dan moet je pas schamen. Wat is nu drie jaar en het zijn leerzame jaren. Je leert goed om te gaan met minder en je respect kleine dingen meer dan vroeger. Dus een soort van Win Win. Het gaat wel goed komen met jou.

marco

Marco en Bianca

Freek en Jolanda

Iedereen die in de schulden zit, heeft stress en stress bij elke email of telefoon die overgaat. Dit is een normaal gevoel. En als je bezig bent en zit in het proces, krijg je rust. Wij hebben lange tijd onnodig stress gehad. En rust hebben is een heerlijk gevoel.
Freek en Jolanda

Joost

Hoi Samm,

Ik weet wat je voelt, wij voelden dat wij onderweg waren naar de afgrond. Je moet niet achteruit kijken, maar juist vooruit, dit doen wij ook.

Joost

Hoi Samm,

Ik weet wat je voelt, wij voelden dat wij onderweg waren naar de afgrond. Je moet niet achteruit kijken, maar juist vooruit, dit doen wij ook.

Samm

Goede avond allen,

Bedankt voor jullie reaktie's .

Ter aanvulling, wil ik nog iets zeggen, hopelijk oordelen jullie niet te snel of te kritisch....
Helaas is het zo, dat mijn gezondheid door alles het enorm laat afweten. Mijn weerstand is weg. Het afgelopen jaar  was zeer stressvol ,vele angsten en onveilig. Ik merk dat je mentaal heel stevig het zadel moet zitten om dit traject te kunnen door staan en ik merk, dat het nu heel stroef gaat, dit komt met name door een ernstige vorm van paradontitis waar ik helaas geen behandeling voor kan krijgen. (paradantoloog is niet in mijn pakket). Inmiddels slaat deze bacterie over op mijn lichaam, met alle gevolgen van dien. ( mensen die weten wat parandontitis inhoudt snappen waar ik het over heb). Ik heb geprobeerd om een gesprek te organiseren bij het GKB, maar die willen dat niet ,want dat zijn niet de regels. Ok, snap ik...
Maar het begint nu gevaarlijk te worden, want 1 kies is nu zo ontstoken dat het eruit moet, mijn mond doet vreselijk zeer, (tandvlees) en mijn tong slaat wit uit. Ik merk, dat alle stress op mijn gebit en dus lijf gaat zitten. Als hier niks mee kan, dan gaat het nog verder en kan deze bacterie zelfs in mijn hartkleppen gaan nestelen. ( onbehandeld).
Ik weet niet waar ik nog terecht kan en hoe moet ik nu verder, ? Mocht iemand een idee hebben, of een advies, aub vertel het me. Geen onzin reacties aub, want de reden waarom ik in de schuldsanering zit is juist vanwege de ziektekosten.

Maar zo red ik het niet, want

jan

Wij oordelen en veroordelen niet. Wij zijn allemaal door een diep dal gegaan, door onze schulden. Wij hebben vaak geleefd onder het minimum, waardoor wij ons zelf verwaarloosden m.b.t. medische zorg. Stress doet iets met je en dit put je echt uit. Het maakt ons niet uit hoe je aan je schuld bent gekomen, het gaat ook niemand aan, hoe ik met mijn gezin in de schulden ben terecht gekomen. 

Als je iemand wilt die je (kosteloos) kan begeleiden, dan kun je contact opnemen met https://schuldhulpmaatje.nl/. Schuldhulpmaatje geeft advies en weet de weg binnen de instanties.

Landelijk Servicepunt SchuldHulpMaatje
Bezoekadres kantoor:
Flevoweg 13, 2318 BZ Leiden
Telefoonnummer: 071 – 2 000 100
E-mail: info@schuldhulpmaatje.nl
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Samm

Hallo allemaal,
bedankt voor je reactie. Het gaat wel redelijk goed hoor. En met jou?