Nietig verklaring overeenkomst Flitskrediet n.a.v. Von EmCLI:NL:RBROT:2018:5661

Started by sacredfour, Jul 31, 2018, 07:20 AM

Previous topic - Next topic

Abel

Weer kort door de bocht, jij weet ook wel dat niemand deze voorwaarden leest!

sacredfour

Jan schreef:
Er moet dus een soort van aanklik vinkje komen, dat de toekomstig klant ermee akkoord is dat hij valt onder Eslands Recht ipv Nederlands recht.

Nee! dat is niet genoeg! Er moet duidelijk gemaakt worden op de website dat de overeenkomst volgens Nederlands recht nietig is omdat de kosten te hoog zijn. (deze kosten moeten daarna vermeld worden) en dat de enige manier om toch te lenen is af te zien van je recht. (wat juridisch niet kan)
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

abnormaal

Feit blijft dat het nu onoverzichtelijk is en mensen (bewust) foutieve keuzes aangaan. Als je geld leent, dan moet je dit terug betalen, maar dit moet je wel kunnen. Ik onderschrijf nog steeds dat de creditcheck onvoldoende is. Het BKR heeft veel mensen behoed voor dit soort fouten. En niet alleen mensen, maar ook kredietverstrekkers.

Mensen en kredietverstrekkers moeten worden beschermd tegen overcreditering

abnormaal

Quote from: Abel on Aug 03, 2018, 03:36 PM
Weer kort door de bocht, jij weet ook wel dat niemand deze voorwaarden leest!

Ik ben het Jan eens dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden, maar de regels moeten wel duidelijk en voor één doel uitlegbaar zijn.

abnormaal

Quote from: sacredfour on Aug 03, 2018, 03:54 PM
Jan schreef:
Er moet dus een soort van aanklik vinkje komen, dat de toekomstig klant ermee akkoord is dat hij valt onder Eslands Recht ipv Nederlands recht.

Nee! dat is niet genoeg! Er moet duidelijk gemaakt worden op de website dat de overeenkomst volgens Nederlands recht nietig is omdat de kosten te hoog zijn. (deze kosten moeten daarna vermeld worden) en dat de enige manier om toch te lenen is af te zien van je recht. (wat juridisch niet kan)

Feit blijft als je leent moet je kunnen terug betalen. Er moet een afdoende credit check zijn. Anders zijn straks de kosten voor de maatschappij. En de maatschappij dat zijn wij !

jan

Ik ben van mening dat aan deze situatie zo snel mogelijk een einde moet komen. Is er geen instantie, die hierin kan bemiddelen. Het komt nu op mij over, dat er een soort van wetteloosheid is.

En er zijn nog andere juridische opties mogelijk, stel dat een flitskredietverstrekker zegt, dat de uitspraak niet voor hem geldt en mensen voor rechter brengt en vervolgens wint. Dit is volgens ook mogelijk, dan is de ellende voor een aantal mensen niet te overzien.

En ik vind dat garantstelling niet kunnen, maar mensen hebben deze zelf afgesloten, met volle bewustzijn en volledig bevoegd tot het plegen van volwassen daden. Ik ben van mening dat je wel een morale verplichting hebt om deze te betalen.

Ik heb ook schulden gehad, met hoge rentes (creditcards), maar wij hebben alles terugbetaald. Dit heeft tijd gekost en wij hebben vrijwillig op minder dan het minimum geleefd. Dus ik vind hier wel wat van.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

https://www.nvvk.eu/k/n235/news/view/8092/3481/flitskrediet-van-de-baan.html

Met dit vonnis is een belangrijke deuk geslagen in het verdienmodel van het flitskrediet. Wij hopen dat andere rechtbanken dit zullen overnemen. Daarmee kan deze markt van lenen tegen woekerpercentages eindelijk tot een eind komen.

https://nos.nl/artikel/2242802-gerechtelijke-uitspraak-legt-bom-onder-verdienmodel-flitskrediet.html

Mogelijk volgen rechters in toekomstige zaken de uitspraak van de rechtbank in Rotterdam.

In de berichten van de media en de NVVK staat, mogelijk en hopen. Het kan dus heel anders uitpakken. Ik ben van mening, dat de wedstrijd nog niet helemaal gelopen is.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

marco

QuoteIk heb ook schulden gehad, met hoge rentes (creditcards), maar wij hebben alles terugbetaald. Dit heeft tijd gekost en wij hebben vrijwillig op minder dan het minimum geleefd. Dus ik vind hier wel wat van.

Wij hebben ook een aantal jaren op het minimum geleefd, maar ik heb hierover gemengde gevoelens.
Marco en Bianca