navraag loon en e.d.

Started by schrijvert, Jul 29, 2018, 02:27 PM

Previous topic - Next topic

schrijvert

Hallo allemaal,
Het volgende is bij ons nu aan de hand. Wij hadden twee leningen bij Interbank/Anterra. Later zijn deze onderling overgenomen door Hoist. Mijn vrouw is erg ziek geworden en is door afkeuring in de WAO meer dan de helft in salaris terug gegaan. In 2012 konden wij het echt niet meer ophoesten en naar de hulpschuldverlening van de gemeente Almere gegaan, maar die konden ons niet helpen. Wij hadden nergens achterstand, alles werd keurig betaald. Ik heb toen de stoute schoenen aangetrokken en een hele middag gebeld met, voor mijn gevoel, met iedere medewerker van Hoist. Eindelijk na een paar uur had ik de juiste persoon aan de lijn en onze situatie uitgelegd en een voorstel gedaan va 500 euro voor 10 jaar, tegen finale kwijtschelding.. Overigens betaalde wij 775 euro aan de leningen, die zo bleek later woekerleningen bleken te zijn. Hoist ging hiermee akkoord en was voor ons een hele opluchting. Zo konden wij van onze schuld afkomen en toch over ons eigen geld regeren. Wij hebben nu netjes al bijna 6 jaar betaald, tot onze schrik afgelopen een brief van Hoist op de mat viel. Of we maar even alle in- en uitgaven weer willen doorgeven. Uiteraard gebeld met Hoist met de mededeling dat wij een overeenkomst hebben voor 10 jaar. Het stelde ook niets voor zei Hoist. Misschien konden wel minder gaan betalen. Natuurlijk gaat dit nooit gebeuren. Wij hebben ongeveer 150 euro meer over dan in 2012, dus daar is niet zoveel in veranderd. Onze vraag is: zijn verplicht om hier aan te werken?? En mag Hoist eenzijdig een overeenkomst veranderen. Ik zeg, dan gaan we naar de rechter. B.V.D. Walter

chapter

Heb je de oveteenkomt op papier getekend en wel. Finale kwijting kan niet op manier als jij beschrijft dan had je in 1 keer moeten betalen. Vraag is dan ook maar of rechter erin meegaat. Anders je schuld nog hoger omdat je proceskosten andere partij ook mag betalen. Beter even bij sociaal raadslieden navragen.

schrijvert

We hebben het inderdaad op papier en getekend. Daarom vraag ik me dus af of Hoist om gegevens mag vragen.

admin

Ik heb het e.a. aan berichten moeten terug zetten i.v.m. de migratie naar een andere versie.
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

sacredfour

De overeenkomst zoals die door jullie gemaakt is is rechtsgeldig . Je hoeft dus ook niet je inkomsten te laten zien.
Kan je voor alle zekerheid deze overeenkomst even geanonimiseerd op het forum plaatsen?
Stuur mij anders even een PB.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.