spaardoel

Started by spaardoel, Jul 22, 2018, 07:19 PM

Previous topic - Next topic

spaardoel

Hallo allemaal

Ik ben 22 werk al sinds mijn 18de, maar nooit kunnen sparen. Al heel lang lees ik mee op dit forum en het motiveert mij om dit te doen. Ook ik heb schulden, geleend bij Loanrider en die betaal ik nu netjes terug.

1 Juli
2100 inkomsten werk                           

1000 spaar rekening

Uitgaven 600 aan schuld opleiding van 6000 euro

uitgaven andere rekening 500 gestort per maand tekort van 185
kleren uitgaan 70 per week -geld voor ouders 25 per week -telefoon ab 10 per maand-128 zorgtoeslag.
Loanrider van lith 52 euro per maand stopt over 1 maand -belasting 20 euro per maand- totaal  685

Normaal maak ik het geld op aan drank gokken en andere zooi. \Deze maand heb ik alles geblokkeerd en moet ik het redden met die 500 uitgaven misschien iemand tips.

jan

Schrijf op waar je het aan uitgeeft dit geeft inzicht en bij mij vroeger schaamte. Die schaamte is genezend en zorgt ervoor dat je 3x nadenkt voordat je iets uitgeeft.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

spaardoel

1980 inkomen deze maand

1000 spaar totaal                     spaarrekening        +2000

500 uitgaven voor deze maand  uitgeef rekening     +500
480 - zorgverzekering 128        schuld rekening     - 5468                       

en nu volhouden ;)

spaardoel

Quote from: spaardoel on Jul 22, 2018, 07:19 PM
Hallo allemaal

Ik ben 22 werk al een hele tijd, maar nooit kunnen sparen. Al heel lang lees ik mee op dit forum en het motiveert mij om dit te doen. Ook ik heb schulden, geleend bij Loanrider en die betaal ik nu netjes terug.

1 Juli
2100 inkomsten werk                           

1000 spaar rekening

Uitgaven 250 aan schuld opleiding van 6000 euro

uitgaven andere rekening 500 gestort per maand tekort van 185
kleren uitgaan 70 per week -geld voor ouders 25 per week -telefoon ab 10 per maand-128 zorgtoeslag.
Loanrider van lith 52 euro per maand stopt over 1 maand -belasting 20 euro per maand- totaal  685

Normaal maak ik het geld op aan drank gokken en andere zooi. \Deze maand heb ik alles geblokkeerd en moet ik het redden met die 500 uitgaven misschien iemand tips.

marco

Je gaat richting het groene vlak, hoe veel los je nu per maand af?
Marco en Bianca

spaardoel

bedankt voor de reactie. Alles wat ik overhoud, ik denk rond de 400 euro per maand.

chapter

Waarom zoveel naar spaar ipv schuld. Op rekening amper rente tegen veel rente op schuld

spaardoel

ik vind wel prettig om toch nu al iets te sparen, zodat later de bank ook kan zien dat ik kan sparen en wat geld achter de hand heb, schuld is bij familie en geven mij redelijk ruimte om af te lossen. Toch wil ik er snel van af, 500 400 per maand dan ben ik er met 1 jaar van af.