Warm

Started by Joost, Jul 16, 2018, 09:29 PM

Previous topic - Next topic

chapter

Als mede ex roker weet ik er alles van daarom nu naar kh beperkt gegaan want wilde dat niet meer

Katniss

@Sander, elke keer als je eet zorg je voor een piek in je bloedsuiker. Dit betekend dat je lichaam aan het werk gezet wordt. Reageert je lichaam niet meer adequaat op je hormonen, krijg je weer sneller trek. Ik vecht al jaren tegen overgewicht en heb mij er werkelijk in verdiept. Daarnaast loop ik bij een dietiste die veel bijscholing doet.

Voor sommige mensen is het nog steeds belangrijk om 6x per dag te eten. Mijn dochter is zo'n persoon. Ze is keurig op gewicht, maar als ze niet zorgt dat ze 6 kleinere maaltijden neemt i.p.v. 3 wat grotere dan voelt zij zich ziek. Kortom, je moet zoeken naar wat werkt voor jou. Voor mij werkt kh beperkt eten en wat vooral belangrijk is: ik ben niet op dieet. Ik ben mijn eetgewoontes aan het aanpassen. Ik ben op zoek naar wat mijn lichaam nodig heeft om goed te functioneren en op een gezond gewicht te komen en te blijven. Als dat voor jou is dat je 6x per dag moet eten, dan is dat prima. Hopelijk heb ik dan volgend jaar ook minder last van het warme weer. 
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Sander

Katniss , ik vecht ook al jaren tegen overgewicht  ;)
genoeg diëten gehad en gedaan en ook diëtistes ...
Zo zie je maar weer dat er een hoop verschil in zit want de mijne geeft aan dat ieder mens 6 eetmomenten moet hebben .
Of je nou diabetes hebt of niet  ....
Maar ook zat er 1 bij die aangaf zat ik 12 boterhammen op een dag moest eten (normaal brood )
en toen ik de overstap maakte naar een andere diëtiste en haar de lijst gaf van mijn vorige werd zij razend  ???
Hoe haalde die andere het in zijn hoofd dat ik 12 boterhammen per dag mocht eten ...
Zij beperkte mij naar 6 over de hele dag en kh vrij en was dat er niet dan mocht ik kh beperkt  ;)
Tevens spreken zij elkaar enorm tegen , zelfs zichzelf . Waarop de andere eerst tegen mijn vrouw zei dat ze absoluut geen crackers mocht eten omdat dit dik maakte is ze er nou van overtuigt dat dit niet dik maakt en gezond voor je is  :o
En je hapje groente en aardappels staat nou weer gelijk op de schijf van 5 ...
Dus of je nou de groentes eerst eet of de aardappels , zij staan gelijk .
De khd is goed voor je hersens want die hebben dit nodig maar de vitamines uit groente is weer goed voor je lijf .... Kortom , je ziet door de bomen het bos niet meer met zoveel verschillende diëtistes  :D
Eet patroon is altijd het beste om te veranderen als je overgewicht heeft laten we t daar maar op houden ...
Joost , blijf van de suiker af en ga minderen  :D ;) Succes met t gevecht en hou t vol 

Joost

Morgen wordt het weer zo warm, gelukkig vakantie, ik blijf rustig zitten, veel water drinken, het warme weer, mag van mij een paar in de pauze mode staan.

Marjan12

Gelukkig wordt het koeler, zaak is nu het huis goed te luchten, zodat alle warmte eruit gaat. Huizen zijn goed geïsoleerd en houden warmte vast.

chapter

Thuis met warmtepomp wel goed te doen 24. Daarentegen op kantoor 37. Niet gezond meer om in te spannen

Joost

Heerlijk weer !!!

Ik waardeer nu regen !

Marjan12

Het is nu heerlijk weer !