Warm

Started by Joost, Jul 16, 2018, 09:29 PM

Previous topic - Next topic

Joost

Voor deze temperaturen hoef je niet naar het buitenland op vakantie. Ik heb een hele vracht ijs aangekocht en deze gaat met deze temperaturen echt heel rap. Een pak eis van 8 stuks kost maar 1,25 en een doos raketijs nog minder. Maar op is op ! ;)

Marjan12

Een airco wordt bijna noodzakelijk om het een beetje uit te houden. Ik ben nu een spaarzaam typje en ik doe het nu een ventilator en ik beweeg nu een stuk minder.

Meelezertje

Voor mensen met longproblemen is deze warmte niet aangenaam.
Alles goed luchten en de noodzakelijke dingen doen tussen half 7 en 9 uur 's morgens.

Maar als je van warmte houdt kun je nu je hart ophalen.
Man en ik fantaseren over een tweede woning in Argentinië bijvoorbeeld. En daar van mei tot en met september wonen: Twee keer herfst en winter meemaken elk jaar. Heerlijk.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Sander

Om het hoofd koel te houden kost mij geen enkele moeite meer  :D
Mijn geheim .... Maagverkleining hahahaha ,
sinds ik die afgelopen oktober heb gehad en ruim 50 kilo kwijt ben heb ik het veel minder snel warm  :P
Voorheen zweette ik als een otter en nou met die hitte loop ik gewoon in me tshirt en lange broek ...
In de nacht hebben wij de ventilator aan omdat de zon in de avond op onze slaapkamer staat dus daar is t wel behoorlijk heet en voor de rest is het doorgaans 25 graden in huis  ;)

Joost

Wat goed zeg, ik ben wat aangekomen, doordat ik gestopt ben met roken. Ik zweet meer, ik moet minder snoepen...….

Sander

Dat ken ik Joost , vroeger had ik een vaste kapper ... kwam daar 4 x in t jaar dus zag hem om de 3 maanden pas ... De beste man was altijd slakn en ineens na 3 maanden leek hij wel zwanger  ;D
Was ook gestopt met roken maar snoepen kwam in de plaats ervoor ...
Mocht t nou niet helemaal willen lukken met stoppen kijk dan eens naar Cham pix ...
Hoor ik van veel mensen dat dit echt werkt er tegen ;-)
Succes in je gevecht met de extra kilootjes ;-)

Joost

Dank je Sander, ik eet min of meer uit pure frustratie. Maar dat zal iedereen wel herkennen, denk ik.

Marjan12

Joost, minder eten en meer bewegen !

Sander

Jep , herkenbaar Joost  ;)

Marjan , wel even duidelijk zijn met minder eten  ;)
Dit kan je op meer manieren opvatten ...
Iedereen heeft minimaal 6 eetmomenten op een dag nodig , minder is zeker niet goed
voor de verbranding van energie .
3x een gewone maaltijd en 3x een tussendoortje .
Hier bij moet je wel denken aan normale porties en geen hele berg op je bord want dat is ook teveel  ;)
Laat ik het zo zeggen , er zitten meer haken en ogen aan dan simpelweg zeggen minder eten en meer bewegen  ;)

MAAR ... het feit blijft dat het nog steeds warm is en ook nog warmer word  :D :D :D

Joost

Het probleem is niet het bewegen,  maar ik snack te veel. Eigen schuld. :'(

Katniss

Tja... het is altijd erg lastig. Ik ben in januari gestopt met roken. Vervolgens begonnen met afvallen en op dit moment nu 7 kg afgevallen. Het kan dus wel.

Het verhaal van 6 eetmomenten is achterhaald. Sommige mensen hebben dat nodig, anderen helemaal niet. Het is zoeken naar een weg die voor jou werkt. Bij mij helpt het om een glas water te drinken als ik trek heb in iets. Dan moet ik van mezelf een kwartier wachten en vaak is de trek dan weg.

Als je dan zin hebt om te snacken omdat je iets in je handen wil hebben, neem dan een snackkomkommertje of wat tomaatjes. Een gekookt ei is ook een goede snack. Probeer koekjes/snoep en dat soort makkelijke snacks zoveel mogelijk te vermijden. Dat scheelt ook weer geld.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Sander

De 6 eetmomenten achterhaald ?
Waar heb je dat vandaan dat het achterhaald is ?
Zou graag je bron willen weten  ;)
Als je lichaam trekt heeft is dat een gebrek aan energie een glas water helpt tijdelijk .
Je maag werk als een oven/vuurtje ... Gooi jij er niks op dan word t vuurtje zwakker ,
gooi je ineens een flinke berg erop heb je een flinke vuur .
Blijf jij elke keer een stammetje erop gooien dan blijft t vuurtje gelijk ...
Zo blijft je lichaam dezelfde flow hebben waardoor je lichaam beter functioneert .

Meelezertje

Sander, voor mensen met aanleg tot diabetes 2, is het beter juist alleen maar een korte periode per dag goed  te eten. Dan heeft de alvleesklier een poos( 17 uur op 24 uur) rust en val je toch goed af. Veel keer kleine beetjes eten per dag houdt juist de behoefte aan eten in stand. Als je 's morgens en 's avonds vast (wel suikervrij drinkt) en je eetperiode beperkt houdt tot max 7 uur per dag, dan heb je minder honger/ trek overdag en ontzie je de alvleesklier.  Ben je zover dat je insuline moet spuiten dan is het wel zaak meerdere keren kleine beetjes te eten om bloedsuiker niet te laten schommelen.
Wat ik ermee wil zeggen is dat wat goed is voor de een hoeft niet goed voor de ander te zijn.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

chapter

Precies intermittend dus 1 korte periode eten wordt ook niet aamgerafen meer dan 3 dagen per week.
Als je gezond bent zorgt 6 momentel wel voor minder piek in suikers. Maar goed niet iedereen is te zwaar. Ben je wel te zwaar is het erg individueel. Ik eet kh beperkt omdat ik mij daardoor energieker voel

Joost

Mijn probleem is, sinds dat ik gestopt ben met roken, ik alles eet wat los en vast. Het klinkt ook stom, als ik zeg dat het mij ook beter smaakt. Zucht, ik ben nu verslaaft aan suiker.