Betalingsregeling Belastingdienst na aankondiging loonbeslag

Started by utrecht91, Jul 08, 2018, 10:00 AM

Previous topic - Next topic

utrecht91

Hallo allemaal,

Ik zit best wel met deze situatie in mijn maag en hoop dat jullie advies hebben.
Door persoonlijke omstandigheden heb ik van 3 jaren openstaande belastingaanslagen. In totaal rond de 4000 euro. Heb daar in 2016 geprobeerd een regeling voor te treffen maar kon die niet nakomen omdat mijn inkomen wegviel.
Nu dus een aankondiging loonbeslag gehad bij mijn nieuwe werkgever. Ben heel bang dat ik hierdoor problemen op werk krijg en kan er niet door slapen!

Mijn vraag: heb nu wel weer voldoende inkomen, heeft het nog zin om een verzoek betalingsregeling in te dienen voor de drie aanslagen? Of is dit kansloos en wordt er nu sowieso  loonbeslag gelegd (en moet ik dus met de billen bloot bij mijn werkgever...)?

Hoop dat iemand wellicht uit ervaring antwoord hierop heeft.
Alvast mijn hartelijke dank!

chapter

Laten denk ik loonbeslag lopen want in verleden kwam je regeling niet na. Nu is aankondiging al weg en voor hun enige vastigheid. In principe wordt je daar niet voor ontslagen. Zullen vast meer medewerkerx hebben met loonbeslag.
In verleden ben ik er nooit op aangesproken door werkgever

utrecht91

Heb toch nog een 'laatste kans' gevraagd d.m.v. verzoek betalingsregeling welke ik schriftelijk heb opgestuurd begin deze week.
Heb vandaag ook maar even gebeld naar de Belastingdienst. Uiterst vriendelijke vrouw zei dat, omdat alleen nog de aankondiging loonbeslag door mij was ontvangen, het nog niet zo ver was dat er ook daadwerkelijk beslag op loon zou worden gelegd.

Ze zag mijn schriftelijke aanvraag nog niet staan en heeft nu telefonisch een regeling voor 12 maanden aangevraagd! Heel fijn. Ze gaf aan dat zo lang de aanvraag loopt, er sowieso geen bericht naar mijn werkgever zal gaan. Nu duimen dat ze de regeling ook daadwerkelijk goedkeuren. Ben heel benieuwd...
Na mijn telefoontje vandaag in ieder geval iets meer gerustgesteld!

jan

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

Ben ik enige die niet hoge pet op heeft van klantenservice bd.
Vaak komen die meg onwaarheden en onzin aan. Hoop voor jou dag zo is maar veel zijn er onkundig. Zorg dat je op papier krijgt want van horen zeggen telt niet

utrecht91

Vandaag de brief met beslissing ontvangen en ze gaan akkoord met een regeling van 12 maanden! Heel blij en opgelucht. Kan nu zelf netjes maandelijks het bedrag overmaken zonder dat mijn werkgever een loonbeslag toegestuurd krijgt. Fijn begin van mijn weekend. Dank allen!

chapter

Kun je het ook voldoen in 12 maanden? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je bv vaste lasten niet kunt betaken door afbetaling van 300 euro. Als dat goed gaat is dat natuurlijk fijn. Gelukkig nu zwart op wit hebt