1e herinnering zorgverzekering

Started by Sander, Jul 03, 2018, 09:31 AM

Previous topic - Next topic

Sander

Wie ervaart dit ook bij de zilveren ..... ?
Ik krijg van hun regelmatig een mail waarin staat dat dit de 1e herinnering is .
Kort daarna krijg je een brief thuis waarin staat dat je een schuld heb gemaakt en dat deze niet in de schuldsanering valt en je deze gewoon moet betalen plus dat zij dit door sturen naar je bewindvoerder .
Waarop je dan een paar dagen later dit bericht van krijgt : Onlangs ontving ik bijgaand schrijven waaruit blijkt dat u nieuwe schulden heeft laten ontstaan tijdens de schuldsanering. Het betreft een betalingsachterstand bij het Zilveren ..... ad â,¬ 298,10.  Zoals u is uitgelegd tijdens het huisbezoek alsmede in de informatiebrief mogen er tijdens de schuldsaneringsregeling geen nieuwe schulden komen te ontstaan.

Alvorens ik verdere stappen zal ondernemen stel ik u eenmaal in de gelegenheid om de achterstand met spoed bij de schuldeiser te voldoen, dan wel een betalingsregeling met hen overeen te komen, waarvan ik de schriftelijke bevestiging graag voor 16 juli 2018 tegemoet zie.

In afwachting van uw reactie, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Heel erg vervelend om zo'n snauw te krijgen ( zo voelt het gewoon )
En dan is het nog het geval dat de ene keer de bwv wel zo reageert en de andere keer dus nergens op reageert  :o
Maar het gaat er meer om dat ik nooit geen rekening krijg maar dus gewoon altijd een 1e herinnering ...
Wie ervaart dit ook ?
Lijkt me stug dat alleen ik hier mee te maken heb  ;)

chapter

Maar klopt het ook?
Als niet klopt dan melden met betaal bewijs maar beter zorgen dat op tijd is bijgeschreven of automatisch

Sander

Enigzins wel .
De elke maand rekeningen worden automatisch overgemaakt door de budgetbeheerder .
Maar de andere rekeningen ... die 1x in het jaar komen of per kwartaal stuur ik altijd na ...
Daar is een apart potje voor en zodra dat binnen komt word het gelijk betaald .
Ik heb gister hier ook een uitdraai van gevraagd en vanmorgen gekregen en gelijk weer door gemaild  ;)
Maar de zilveren .... stuurt 9 van de 12 maanden meteen een 1e herinnering i.p.v eerst een gewone rekening ...

chapter

Kun je niet beter budgetbeheerder verzoeken zoals hoort vooruit te betalen. Als ze dan ook doen bij nuon heb je meteen 40 euro kosten te pakken. 1 van de reden voor mij om daar weg te gaan

Sander

Eigen bijdrage voorruit betalen ?
Die komt pas wanneer het de zorgverzekering uitkomt ...
Heb me eigen risico nog niet eens helemaal verbruikt  ::)
En dan heb ik dan ook van mijn vrouw nog en wanneer die gaat komen mag joost weten ...
Gaat niet echt op  ;)

chapter

Ok dacht dat ging over maandelijkse premie. Met budgetbeheer gebeurd dat vaak in run bv 5 de maar bedrijven willen vaak voor eerste. Maar dit was eigen risico?

Sander

Dit was inderdaad bij de eigen risico ...
Maar het gaat er om dat zij dus bij de maandpremies en eigen risico dit steeds presteren  >:(
Word er moedeloos van omdat zij dit ook naar de bwv sturen en dan krijg je van hun weer op je kop  ::)
En dat vind ik wel vervelend als ik mij voor de rest aan alles hou en netjes meewerk en alles vraag voor ik iets doe ...