Eindzitting, wanneer ingepland

Started by op de fiets, Jun 17, 2018, 10:06 AM

Previous topic - Next topic

op de fiets

Het eind lijkt inzicht te komen.
Eind augustus 2015 ben ik in de wsnp gegaan. Nu bijna 3 jaar later weet ik dat ik 1 augustus mijn volgende verslag krijg.
Weet iemand of ik ook ergens kan zien wanneer mijn eindzitting is?
Op het insolventieregister vind ik mijn ingaan datum en verificatie datum terug maar verder niet.

Vind het een beetje spannend allemaal weer en merk dat ik wat schroom heb om de beeindvoerder te vragen.

chapter

Insolventieregister in de gaten houden. In laatste verslag zo n 3 maanden ervoor staat al advies en pro forma advies of niet. Rechtbanken lopen wel achter dus kan ook september worden. Bwv kan datum vaak ook niet vertellen. Rechtbank wel maar ook daar is mogelijk nog nieg gepland

op de fiets

Afgelopen week een mail terug gekregen van de bewindvoerder. Had hem gevraagd of er nog acties vanuit mij moesten komen en hoe het verloop verder gaat.

Hij antwoordde dat  1 augustus het eindverslag bij de rechtbank moet zijn. Juli mijn laatste afdracht is en de eerst dinsdag van de maand na de maand waarin de wsnp is ingegaan altijd de pro forma zitting is.
Als ik de laatste maand niet ineens raar doe is het advies positief en zou 4 sept de zitting zijn. Daar komt nog post van vanuit de rechtbank zelf.

Oftewel nog maar een maand aflossen!!
En als alles zo snel verloopt als de bedoeling is ben ik er bijna vanaf, jeeeeej!!

Erg fijn om de data een beetje te weten, werd er toch wel gestresst van zo aan het eind.

Rene

Je kan gaan aftellen. 30, 29, 28 ……….

Dit zal je rust geven !

op de fiets

Weer een update.
De brief van de rechtbank is binnen. En 4 september is inderdaad de eindzitting. Pro forma.

Dus nog 54 nachtje👌👍😁

jan

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

op de fiets

En weer een update. 4 september is het vonnis geveld. 5 september lag het in de brievenbus! Schuldsanering is afgerond met schone lei!!
Nu nog wachten op de slotuitkering en dan is het hoofdstuk helemaal officieel uit.
Nu nog 5 jaar bkr dus plan is om te sparen om dan eventueel de mogelijkheid te hebben om een huis te kopen.

jan

Gefeliciteerd !!! Heel kort en mooier kan het niet. Dit is echt een opluchting en een bevrijding voor jullie!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Gefeliciteerd !!

Dit leuk om te lezen!

abnormaal

Welkom bij de club. Wij zijn in 2014 uit de WNSP gekomen en hier leer je sparen. Dus over 5 jaar een kasteel!

Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

marco

Marco en Bianca

op de fiets

Dank jullie wel. Super fijn dit gevoel.

Joost