Moet een deurwaarder mij niet een finanieeël overzicht geven

Started by mart, Jun 13, 2018, 06:20 PM

Previous topic - Next topic

mart

Goedenavond,
Ik heb na een scheiding , enkele jaren terug, een schuld bij mijn zorgverzekeraar.  Doordat ik 100% ben afgekeurd en dus een WAO uitkering ontvang, kon ik de diverse schulden niet goed en snel betalen. Na enige tijd stond er een deurwaarder voor de deur namens de bewuste zorgverzekeraar. Het gaat hier om
Van Arkel gerechtsdeurwaarders & incasso. Vanaf het eerste contact "liep het niet" ze waren weinig meedenkend. Zo werd er vorig jaar op 27 juni beslag gelegt op mijn bank tegoed. Terwijl ze weten dat ik op de 23e mijn Uitkering ontvang en op de 1e de vaste lasten worden ingehouden. Nu kon ik dus ook mijn vaste lasten niet betalen en zo stapelde de problemen zich op. IK gebeld naar v Arkel in Breda en de situatie uitgelegd. IK kreeg te horen dat ik een brief moest schrijven waarin ik het probleem kon uitleggen, Ik zou daarna zsm bericht terug krijgen wat de reactie zou zijn.
2 dagen later was mijn bank rekening leeg en een reactie op mijn schrijven moet ik nu nog krijgen.
Maanden lang heb ik helemaal niets gehoord van v Arkel tot ik van het UWV tehoren kreeg dat v Arkel nu beslag had gelegd op mijn uitkering (tot beslagvrije voet). Eind Mei toen ik ook zag dat mijn vakantie geld naar V Arkel is gegaan, zag ik dat ik vanaf febr jl tot eind mei ruim â,¬2700 al had betaald.
Ik heb V Arkel toen een mail gestuurd waarin ik vroeg om een financieel overzicht. Wat de totale schuld was, wat ik reeds heb betaald en wat er momenteel nog open staat. De mail is nu bijna 14 dagen onder weg maar tot op heden heb ik alleen de bevestigings  mail ontvangen waarin staat dat mijn mail goed was ontvangen en die zou worden doorgestuurd naar de juiste afdeling. Zij zouden dan zsm contact opnemen.......
Wat kan/moet ik hier nu mee. V Arkel heeft z'n arrogante houding en misbruiken de macht die zij hebben naar hen die schulden heeft.
Ik wil graag duidelijkheid hoe de stand van zaken is en dat v Arkel op een menselijke manier communiceert.
Als iemand weet hoe ik dit het beste kan aanpakken dan hoor ik het graag, Al vast bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet
Mart

sacredfour

Beste Mart,
Meestal werken de deurwaarders wel mee als je vertegenwoordigd wordt door een derde partij, een schuldhulpverlener of een jurist.
Misschien kan ik je wel helpen. stuur mij een PB
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.