Inschrijving Kamer van Koophandel

Started by vivako@vivako.biz, Jun 05, 2018, 04:57 PM

Previous topic - Next topic

vivako@vivako.biz

Ik heb een vraag over de gevolgen wanneer ik me inschrijf bij de KvK.
Mijn schuldhulpverlening verbiedt dat.
Eerst was de redenatie: Het is teveel administratie, later werd er bij doorvragen gezegd dat het gevolgen kan hebben voor de schuldenregeling. Verdere uitleg van de bewindvoerder werd geweigerd.
Het lijkt me tweestrijdig; Ik moet toch iedere gelegenheid te baat nemen om weer in een arbeidsproces opgenomen te worden. Zelfstandig of loondienst maakt m.i. geen verschil.
Nou heb ik uitgelegd dat ik eigenlijk niet wil gaan verdienen, maar als wijnsommelier wil deelnemen aan (gratis) proeverijen. Dat kon ik vroeger ook altijd. Ook voordelig shoppen bij horecagroothandel door KvKinschrijving kon ik altijd.
De gevolgen van een inschrijving zijn voor mij, werd gezegd. Geen uitleg.
Hoe zit dat precies?

chapter

Vooral vanwege het risico op meer schulden. Wsnp kan vaak ondernemer zijn niet. Mede door de admi istratie

jan

Quote from: chapter on Jun 05, 2018, 07:32 PM
Vooral vanwege het risico op meer schulden. Wsnp kan vaak ondernemer zijn niet. Mede door de admi istratie

De Kvk inschrijving is voor mensen die willen gaan ondernemen. Aan ondernemen zitten risico's verbonden en je aangifte doen voor omzetbelasting. Ik begrijp de motieven schuldhulpverlening wel. Je zit om een reden, net als ons in de schulphulp. Dit bekend ook, dat je mogelijkheden zijn beperkt. Maar na een aantal jaren heb je weer mogelijkheden.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Ha Vivako

Een mooi of goed antwoord op je vraag is een beetje lastig na slechts 1 bericht, dit is net zo kort als de opmerking van.. de gevolgen zijn voor jou.

Natuurlijk kan dit grote gevolgen hebben voor een schulden regeling immers zullen er weinig zijn die denken dat je dit doet voor een kleine besparing,  om ook te kunnen gaan winkelen bij een groothandel.

Daar zit nauwelijks een voordeel in,  wel meerdere winkels vergelijken en in springen op uitzonderlijke aanbiedingen en of huis merken.

Het grote probleem is als je een inschrijving maakt bij de KvK het daarmee compleet ondoorzichtig  maakt  wat je werkelijke inkomen is,  bij onderhandelingen van je bewindvoerder over een schulden regeling.

Gewoon niet doen voor nu,  het is de boel op zijn kop zetten voor je bewindvoerder in zijn aandacht een oplossing te vinden voor jou.

Stil-verdriet

Waarom zit je gewoon je tijd niet uit en laat je daarna inschrijven bij de KvK. Wij hebben heel veel moeite gedaan om in de WNSP terecht te kopen, na jaren van andere trajecten. Het duurt hooguit drie jaar, waarom zou je dit verknallen door je in te schrijven voor de KvK voor een paar euro?

ollie bollie

Ik zit in de wsnp, mijn vriendin niet. Wij wonen wel al lang samen. Sinds kort is zij een winkeltje begonnen in cbd olie, met goedkeuring van de bewindvoerder. Zolang ik maar op geen enkele manier verantwoordelijk ben of iets teken voor de zaak.

Het hebben van een eigen zaak brengt risico's met zich mee. Dat kan de voortgang van de wsnp ernstig schade toebrengen, daarom is het niet toegestaan om als saniet een eigen zaak te hebben. Wel moet de boekhouder elke maand een overzicht geven van de inkomsten van mijn vriendin, zodat de kostendelersnorm berekend kan worden.

Ik denk ook dat jouw bewindvoerder doelt op stopzetting van de wsnp, wanneer hij over "gevolgen" spreekt. Misschien kan je solliciteren bij een wijnhandel, wanneer jouw passie daar ligt?
Carpe diem!

Stil-verdriet

Waar wij allemaal de fout in gingen, is dat wij niets afmaken en altijd iets nieuws willen. Het eerst komt de WNSP en daarna zou ik wel verder zien. Waarom risico lopen ?