Ons verhaal

Started by Shel, May 25, 2018, 03:56 PM

Previous topic - Next topic

Shel

Ik wil me eerst even voorstellen ik woon samen met mijn vriend in ons koop huis samen met onze hond en we zijn bijna ouders.

Een klein foutje en heel ons leven staat op zijn kop. Mijn vriend is zzper in  de bouw. En ik leer voor in de zorg. We hadden het goed samen we konden sparen en gewoon leven. Maar nu is het helemaal anders. Mijn lieve vriend had een werk aangenomen op een camping alles was goed geregeld.  Tot dat ik een telefoontje kreeg van de eigennaar van de camping. Je vriend is van de trap gevallen en ligt nu in het ziekenhuis. Ik was op dat moment 27 weken zwanger en in Breda aan het werk. Hij was in belgie tegen Frankrijk aan. Ik heb mijn moeder in paniek opgebeld en die heeft me daar naartoe gebracht. Hij heeft daar twee dagen gegelegen in.belgie en mocht toen gelukkig naar nederland. Zijn rug en zijn voet is gebroken. Zijn voet gaat het redelijk mee zijn rug is gewoon echt kapot en zal nog meerdere operaties nodig hebben. Om echt te herstellen. Ik heb onze verzekering gebeld en het verhaal uitgelegd ik weet dat wij een arbeidsongeschiktverzekering hebben. Ik dacht dat is onze redding. Helaas mijn vriend heeft een hele domme fout gemaakt om met de ladder van de eigennaar te werken en deze was dus niet verzekerd. De rede van mijn vriend ja hij wilde dat echt even snel tussen door en ik had míjn eigen trap niet bij...
Hij heeft dus nu al 3 maanden totaal geen inkomsten we zitten nu in het traject schuldhulp voor zzpers... en ze zijn bezig om te kijken of mijn vrie d ergens recht op heeft qua uitkering al heb ik daar een hard hoofd in. Alleen geen inkomsten maar de rekeningen gaan wel door. Ik ben niet in staat om alles fiancieel te bekostigen en gaan we op dit moment elke maand een beetje achter uit. Ik vind het vreselijk om zo te moeten zitten inmiddels ben ik zondag uitgerekend van onze eerste dochter gelukkig helpen onze beide ouders ons financieel. 4 jaar lang niks aan de hand net anderhalf jaar ons eigen huis een kleintje opkomst en is het fiancieel helemaal kapot.. wat een fout kan doen met ons leven

chapter

Met 3 maanden schuldhulp aanvragen als ervoor het goed was?.
Dan zijn schulden toch niet hoog.
Bijstand aanvulling is tot 1350.
Vraag is of je schuldhulp wilt kans groot dat je huis dan moet verkopen.

Shel

Nee klopt schuld is nog niet toren hoog gelukkig. Alleen ik kan op dit moment even niet meer werken inverband zwangerschapverlof daarna nja ik ben.er nu al mee bezig dat ik straks extrs uren kan gaan draaien alleen wij hebben geen idee wanneer mijn vriend weer kan werken of hij nog verder kan in de bouw. Vandaar dat we er wel beroep op hebben gedaan.
En ja moeten wij ons huis zouden moeten verkopen om dat het moet en zouden we sneller uit de schuld zijn dan moet dat helaas

sacredfour

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Ik denk niet dat het gebruik maken van een andere trap de arbeidsongeschikt verzekering doet vervallen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Shel

Ja die hebben wij kan je daar ook iets mee dan?

sacredfour

Een ZZp er mag alleen werken met "goed gekeurd"gereedschap. Ladders moeten ook gekeurd zijn.
Het doet er dan niet toe van wie de ladder is.
Als dat een van de voorwaarden is van de arbeidsongeschiktheidsverzekering dan wordt het moeilijk.
Laat in ieder geval je rechtsbijstandverzekering het uitzoeken.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Shel

Klopt heb je helemaal gelijk in. Dit is ook de rede waarom.hij niks krijgt uitgekeerd. De gekeurde trap lag hier gewoon in de schuur maar die dag dus niet bij. Daarom heeft hij nu nergens recht op is ook zijn echt eigen schuld alleen wel heel rot.

gewoon

Beste Shel

lees je  verhaal over die trap en denk net als SF klopt dit nu ?

Vaak krijg je maar een halve waarheid verteld,  en word vervolgens voor gehouden als de sorry maar nu zit het nu eenmaal,  waarheid.

Als in de polis is op genomen dat van een trap afvallen verzekerd is, dan is dit verzekerd!

Ook als ergens in de kleine letters staat dat dit alleen geld voor gekeurd gereedschap, en je man heeft zo een trap zelf thuis staan, ook nog eens.

Hoe is het verhaal bij de verzekering gekomen? ,  het is immers zeldzaam dat het vallen is veroorzaakt door een manco aan het trapje zelf,  ook die campinghouder zal gekeurd gereedschap gebruiken en de trap willen laten herkeuren als goed,  als dit de vraag is.

Beetje verglijkbaar als wij morgen in een  grote kettingbotsing komen,  en een verzekeraar gaat aan 1 van 20 gedupeerdere automobilisten en brief sturen dat de APK 2 dagen is verlopen en het dus niet verzekerd is voor deze. 

Daar is een rechtsbijstand verzekering voor !!

En veel sterkte voor je man

Shel

Ik als leek heb gebeld naar de verzekering van zo zit het die hebben terug gebeld en er was geconstateerd dat de trap waar hij op stond niet verzekerd is. En daarom niks krijgt ik zal morgens eens met de rechtbijstand opnieuw bellen. Want ik wacht nog op een antwoord naar aanleiding van het berichtje heb je ook een rechtbijstand.  Die zijn nu even aan het kijken nee de camping heeft totaal geen gekeurd gereedschap. Niet alles klopt helaas waar mijn vriend toen achter kwam  kwam toen hij daar aan het werk was gelukkig heeft hij tegen de eigen naar gezegt dat hij daar niks doet omdat het niet klopt. Zelf ben ik totaal niet thuis in deze wereld en vind ik deze tips echt fijn om.te krijgen want ik werk in de zorg zonder al dit. En dankjewel we hopen dat hij goed.gaat herstellen vandaag de eene laatste operatie gehad

Joost

Degene die de trap levert, moet een veilige trap leveren en zorgen voor een veilige werkplek.

Shel

Owh echt waar met andere woorden omdat de eigennaar van de camping tegen mij vriend heeft gezegd hier pak mijn ladder dat de eigennaar verantwoordelijk is ook was de ondergrond nou niet optimaal op zijn zachts gezegd

Katniss

Ja, dat zou zomaar kunnen. Het lijkt mij erg zinvol om hier meer over te weten te komen in jullie geval. Je zou ook nog even kunnen navragen bij het Juridisch loket.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.