betaling zorgtoeslag door belastingdienst aan CAK tijdens beminnelijk traject

Started by LilianC, Apr 22, 2018, 10:56 AM

Previous topic - Next topic

LilianC

Het schuldsaneringstraject [van mijn meerderjarige/uitwonende [begeleid wonen] zoon] is gestart. Hij is bij de rechter geweest, heeft nu zelf geen bankrekening meer, maar het lijkt er op dat het pas het beminnelijk traject is omdat de schuldeisers nu nog worden benaderd, en dus wordt uitgezocht waar en hoeveel schuld hij in totaal heeft. Nu zou hij een flinke terugbetaling krijgen van de zorgtoeslag [van een heel jaar] maar dit werd door de belastingdienst overgemaakt naar CAK, of Cak legde er beslag op....  Mag dit? Op zijn inkomen zelf is geen beslag gelegd...

[Als het niet goed komt, komt het toch goed]

chapter

ik denk dat er nog geen enkel traject is en de rechter hem onder beschermingsbewind heeft gezet? Bij minnelijk komt geen rechter te pas.
Als hij maandelijks cak betaalde zal er geen achterstand zijn maar lijkt mij dat hij ook die regeling niet heeft betaald en dan is er terecht een beslag op zorgtoeslag gelegd. Wat overblijft zou ook naar beheer rekening gaan en niet voor je zoon. Voor er een traject gaat lopen gaat denkik nog wel even duren als ernu pas bewind loopt en eerst gestabiliseerd moet worden. Waarom bent u niet zelfbwv geworden?