Deurwaarder stuurt brief naar adres ex. Serieus nemen?

Started by Dre2, Mar 14, 2018, 02:46 PM

Previous topic - Next topic

Dre2

Een paar jaar geleden is mijn mijn geordende leventje als het ware ontploft en leef ik nu als het ware in een soort niemandsland.

Ik ben dakloos, heb geen inkomen, sta nergens ingeschreven en ben volledig afhankelijk van hulp en opvang door goede mensen, vrienden en familie, die mij nog steeds met volledig respect behandelen.

In 2014 ben ik veroordeeld omdat ik een nog openstaande lening niet meer afbetaalde.

Zo af en toe ontving ik een schrijven van een deurwaarder via e-mail. Tegenwoordig reageer ik daar niet eens meer op.

Nu werd ik van de week gebeld door mijn ex, met de mededeling dat er een brief voor mij was bezorgd. Bij gebrek aan een eigen adres heb ik, in goed overleg, nog wel eens post (per adres) naar haar adres laten sturen, dus op zich keek ik daar niet van op.

Dat deed ik wel toen ik de envelop opende en zag dat deze afkomstig is van de betreffende deurwaarder met daarin de standaard dreigende taal.

En hoewel ik momenteel nergens sta ingeschreven, blijk ik nog wel als (mede)huurder op de (woningbouw)huurovereenkomst te staan van mijn ex d'r woning.

Mijn vraag is:
Kan de deurwaarder beslag leggen bij mijn ex, die met mijn problemen en verplichtingen helemaal niets van doen heeft?

Overigens begrijp ik dat het verstandig is om de tenaamstelling van de huurovereenkomst aan te laten passen, echter daarvoor moet ook ik over een nog geldig id beschikken en die is in nov 2016 verlopen.

chapter

vervelende situatie maar als je al paar jaar dakloos bent, geen inkomen is het misschien goed bij de basis te beginnen.De schulden verdwijnen niet door in niemandsland te zitten. Ik neem aan dat je ook wel weer wat wilt opbouwen dan van hot naar her en terend op de kosten van andere. Lijkt mij ook voor jezelf goed om weer te beginnen met onderdak en inkomen. Hoe betaal je bv je zorgverzekering?
Sta je niet op haar adres ingeschreven? Idd zo snel mogelijk van huurcontract af laten halen.

Als je niet staat ingeschreven kunnen ze bij haar weinig halen. Als je ingeschreven staat zullen jullie moeten bewijzen dat spullen van haar zijn met facturen op naam etc

sacredfour

Je hebt nog wel recht op een(dakloze) uitkering. Ontvang je deze?
Neem contact op met de deurwaarder. Laat ze weten wat jouw situatie is. Je hoeft je geen zorgen te maken dat ze bij haar beslag leggen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Dre2

Bedankt voor jullie reacties!

Nee, ik heb geen daklozenuitkering, ik lees net dat je daarvoor ook echt op straat moet slapen en dat is mij wonderwel tot nu toe slechts 3 of 4 keer gebeurd.

Ik heb mijn situatie al een paar keer eerder uitgelegd aan de deurwaarder en gevraagd wat zij van mij verwachten? Zij stellen dan een maandbedrag voor dat ik logischerwijs niet kan betalen.

Het is echter al wel weer een tijdje geleden dat ik echt contact met hun heb gehad, dus dat ga ik nu dan in ieder geval doen.

Bij een aantal mensen waar ik kan verblijven heb ik toegang tot computer en internet en zodoende ben ik eind vorig jaar begonnen met het volgen van gratis online cursussen en trainingen bij Coursera, Udacity en op YouTube. Ik ben aan het leren om te programmeren in Java en om Android apps te maken.

Bij een familielid heb ik op de pc AndroidStudio mogen installeren en ik kan nu zelfs al kleine eenvoudige apps bouwen.

Het zal nog wel tot eind van het jaar duren voordat ik interessant kan worden voor werkgevers.

Dat is mijn plan om er weer uit te komen.

sacredfour

Als je een postadres hebt dan heb je ook recht op een gereduceerde uitkering. Je hoeft niet op straat te slapen op een dakloze uitkering te krijgen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.