Radeloos

Started by Richard, Mar 14, 2018, 02:00 PM

Previous topic - Next topic

Richard

Hallo ,

Al jaren sta ik onder bewind bij het bewindvoerderscollectief te Nunspeet . Er word alleen maar de reguliere betalingen betaald . Niets van de schulden wordt afbetaald ergo daar is nog steeds geen helderheid over . Ik kan bellen en mailen naar hun maar ik kom er niet doorheen . Geduld is het antwoord en dat heb ik juist niet meer . Na al die jaren vind ik dat ze mijn dossier moeten kennen en actie moeten ondernemen . Wat kan ik nu nog doen ? Ik vier bijna mijn zilveren verbintenis met hun .

chapter

is er wel geld om af te lossen of alleen om reguliere betalingen te doen. Als er ruimte is zou er nu toch al aardig bedrag gespaard moeten zijn?
Zijn de schulden hoog of zelf af te lossen bv. Vaak krijg je zelf ook overzichten en kunje zien wat er wel/niet gebeurd. Komje er samen niet uit kun je naar de rechtbank die bewind heeft uitgesproken

Richard

Ja er is genoeg geld maar hij betaald enkel de regulieren betalingen omdat hij verder geen flauw benul heeft . De angst bij mij bestaat dat als ik hun bedank ik schuldeisers over me heen krijg en weer opnieuw de ellende over me heen krijg . Ik vind het allemaal zeer vreemd wat daar gebeurd .

chapter

hun bedanken kan niet als je onder bewind bent geplaatst door rechter daar kom je niet zomaar vanaf. Wel kun je om overzicht vragen en stel er staan duizenden euros op vragen om af te kopen

Richard

En als ik het kan afkopen ,kan ik dan een verzoek indienen bij de rechtbank om bij de bewindvoerder te vertrekken ?

chapter

Dat kan nu ook maar dan zul jij aan moeten tonen dat jij je eigen geld weer kan beheren. Met schulden is de vraag of rechter erin mee gaat maar verzoeken kun je altijd. Wel wordt bwv ook gevraagd hoe hij erover denkt.