Trust and Law

Started by sacredfour, Mar 09, 2018, 07:55 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

ik heb mijn inbox leeg gemaakt.
Probeer het nog eens.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

SashaV

Was net iets te snel met typen Sacredfour, ik heb je een pm bericht gestuurd. Alvast bedankt :)

VinceAlm

Quote from: sacredfour on Apr 13, 2018, 02:12 PM
ik heb mijn inbox leeg gemaakt.
Probeer het nog eens.

Vreemd, krijg nog steeds de melding dat je inbox vol zit.

AstardoniaNL

Komt waarschijnlijk omdat sacrefour ontzettend veel berichten binnen krijgt. En daarvoor respect. Apart dat ineens iedereen een email krijgt van trust and law. In een bepaalde periode...

jan

QuoteHilversum, 16 maart 2018 â€" Het aanbieden van verboden flitskredieten blijft in Nederland mogelijk. Dit is het gevolg van een recente uitspraak van de rechtbank Rotterdam, die een poging van toezichthouder AFM dwarsboomde om flitskredietaanbieder Ferratum aan banden te leggen.

https://www.vpro.nl/argos/lees/nieuws/2018/Rechter-maakt-handel-van-flitskredietaanbieder-mogelijk..html

In het moderatoroverleg & admin hebben gesproken over Trust and Law. Trust and Law treedt op voor Ferratum als mensen hun verbintenis niet nakomen. Tijdens het afsluiten van de overeenkomst, verklaar je akkoord te zijn met de voorwaarden. Terugbetaling binnen 62 dagen en de garantiestelling. De garantiestelling (risico)is er blijkbaar niet voor niets omdat een aantal mensen niet wil terugbetalen.

Ferratum heeft een vergunning en mag diensten aanbieden in de EU, dus ook in Nederland. Ik vind ook iets van flitskredieten, maar het is een volledig legaal bedrijf.

Als je niet betaald, om welke reden dan ook, krijg je te maken met een incassobureau en als je dan nog niet betaald, vervolgens met de rechter.

Ik wil niemand bang maken, maar als je niet betaald en je krijgt te maken met de rechter, waardoor de kosten uiteindelijk veel hoger uitvallen. Als het voor een rechter komt, dan zal de conclusie zijn, dat je moet betalen, met een vonnis, dat de terugbetaling vast stelt. Eventueel de verkoop van je huisraad, fiets, beslagleggingen op je bankrekening, auto en huis.

Hoe naief kun je zijn, dat je denkt, dat een rechter de vordering van Ferratum afwijst, omdat het een illegaal opererend bedrijf is.

Als je in de financiële problemen bent gekomen, moet je contact zoeken met de schuldhulp in de gemeente. Als je een overeenkomst hebt afgesloten, dan ben je verplicht deze na te komen. Er zijn genoeg momenten, tijdens het aanvraagproces, dat je, de aanvraag kan stoppen. Er wordt gevraagd of je voldoende middelen hebt om terug betalen.

Als je niet wilt terugbetalen, dan ben je niet goed bezig en hoor je niet thuis op dit forum.

Ik sluit dit onderwerp af.

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

De reden dat wij dit Topic sluiten is, dat ondanks de waarschuwing van Admin, er oproepen komen, om niet te betalen. Gisteren werden wij overspoeld met dit soort reacties en gegevens van privé personen.  Wij hebben gelijk deze reacties verwijderd, betrokken personen, verwijderd van het forum.

Wij zijn een forum voor mensen met schulden problemen. Het niet betalen van een schuld helpt mensen verder in de problemen. Dit soort oproepen is schadelijk en helpt deze mensen niet, brengt ze alleen verder in de problemen.

Wij hebben gewaarschuwd als er van dit soort oproepen verschijnen, dat dit Topic wordt gesloten. Wij kunnen dit soort oproepen niet accepteren.

Feit is, je gaat wellens en wettens een overeenkomst aan. Het kan natuurlijk niet waar zijn, dan je wel geld ontvangt, maar weigert om terug te betalen.

En ja, ik vind ook iets van Flitskredieten en dit is niet positief. Echter volgens de Rechter mogen Flitskredieten in Nederland hun bedrijf uitoefenen. De AFM heeft de rechtzaak verloren. Dit betekend, dat een overeenkomst met bijvoorbeeld Ferratum rechtsgeldig is. Dit is geheel binnen de Nederlandse wetgeving.

Als je oproept niet te betalen, omdat Ferratum niet legitiem is en illegaal opereert, vertel je niet de waarheid. Zo'n oproep kan dus echt niet, is ook niet fatsoenlijk.

Mensen die voor de rechter komen, moeten gewoon betalen, waardoor ze steeds verder in de ellende komen. De kosten van bijvoorbeeld een lening van â,¬300 lopen dan spel op richting de â,¬2000. (incassokosten, kosten rechtbank en noem maar op) Hoe stom kan je zijn, om het tot een veroordeling te laten komen.

Wat hier wel mag op het forum is je betalingsproblemen bespreken en je kan hier advies krijgen hoe je dit kan oplossen.

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator