Trust and Law

Started by sacredfour, Mar 09, 2018, 07:55 AM

Previous topic - Next topic

thijs1990

Ook ik heb vandaag een mail gehad van Trust and Law (heb vorig jaar bij een bepaald bedrijf wat geld geleend). Alleen een beetje jammer dat niks aan de e-mail klopt. Verkeerde geadresseerde, verkeerd bedrag etc.. Een paar uur later een mail dat er iets met de administratie misging en dat de correcte vordering er nog aankomt.

Sebastiaan80

Dit staat in de nieuwsbrief van de AFM van deze maand over flitskredieten:

Buitenlandse flitskredietaanbieder
Er zijn flitskredietaanbieders die niet onder de vergunningplicht vallen van de AFM en die wel online flitskredieten aanbieden aan de Nederlandse consument. Deze aanbieders werken vanuit andere landen binnen de Europese Unie. Een kredietaanbieder mag in Nederland maximaal 14% per jaar aan kosten in rekening brengen voor een krediet (de maximale kredietvergoeding). Ook buitenlandse flitskredietaanbieders moeten zich houden aan de maximale kredietvergoeding van 14% als ze geld lenen aan Nederlandse consumenten. Vrijwel alle kosten vallen onder de maximale kredietvergoeding: rente, kosten voor het niet op tijd terugbetalen van de lening maar ook bijvoorbeeld kosten voor een (verplichte) garantstelling. Ook als de kredietaanbieder hiervoor verwijst naar een derde partij.

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/producten/lenen/tips/flitskrediet

Lijkt me duidelijk dat iedereen die hier kosten aan betaald heeft dit dus ten onrechte heeft gedaan.

Ik heb nog geen mail of brief van Trust and Law maar ben niet bang voor ze. Overigens heb ik de aanbieder en garantsteller al herhaaldelijk schriftelijk laten weten dat ze aantoonbaar 1 en hetzelfde bedrijf zijn en dus in strijd met de wet hebben gehandeld, oplichting en misleiding.
Sindsdien heeft deze verstrekker mij met rust gelaten.

WR600

De manier alleen al hoe je door trust and law benaderd wordt!

Bedrag plus incasso kosten, totaal niet onderbouwd.
Veel warrige juridische taal om mensen tot betalen te dwingen.

De Jurist is nog een jong iemand. Ik betaal trust and law helemaal niks!!

Ik heb een geschil met ........ en die zogenaamde garantsteller, en heb niks te maken met trust and law!!

admin

Voor alle duidelijkheid, als je een verplichting bent aangegaan, dan heb je ook de plicht om deze te betalen. Daarnaast is het schadelijk om mensen op te roepen niet te betalen. 

Het kan niet waar zijn, dat hier opgeroepen wordt om niet te betalen. Beschouw dit als een waarschuwing. Bij de tweede waarschuwing ben ik genoodzaakt dit topic te sluiten.
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

Sebastiaan80

Quote from: admin on Mar 28, 2018, 11:53 PM
Voor alle duidelijkheid, als je een verplichting bent aangegaan, dan heb je ook de plicht om deze te betalen. Daarnaast is het schadelijk om mensen op te roepen niet te betalen. 

Het kan niet waar zijn, dat hier opgeroepen wordt om niet te betalen. Beschouw dit als een waarschuwing. Bij de tweede waarschuwing ben ik genoodzaakt dit topic te sluiten.

Ik heb nooit gezegd niet te willen betalen. Sterker nog, ik heb de verstrekker 6 weken geleden schriftelijk aangeboden de hoofdsom te willen betalen onder verrekening van de reeds eerder betaalde garantkosten die de verstrekker ten onrechte in rekening heeft gebracht. Met in die brief ook diverse bewijsstukken dat verstrekker en garant hetzelfde bedrijf zijn en dat verstrekker willens en wetens in strijd met de wet heeft gehandeld.
Al deze stukken heeft de AFM toen ook ontvangen en nu schrijft de AFM in de nieuwsbrief van deze week over deze buitenlandse aanbieders dat ook de garantsteller onder de maximale kredietvergoeding vallen.

Het enige wat ik wil zeggen is dat gezien de nieuwe mededeling die op de site van de AFM te vinden is en er direct bewijs is over 2016 en 2017 dat verstrekker en de garantsteller 1 en hetzelfde bedrijf zijn de kosten die door de zogenaamde garantsteller zijn gerekend waarschijnlijk wel met succes aangevochten kunnen worden.
En dat is waarover ik al een aantal keer schriftelijk bezwaar tegen heb gemaakt bij de verstrekker en partijen die de verstrekker vertegenwoordigen.

Ik denk echter wel dat het dan heel belangrijk is dat de verstrekker aantoonbaar, onderbouwd en tijdig in gebreke is gesteld maar daar heeft sacredfour meer verstand van. 

WR600

Je hebt een punt Admin.

Er zijn er genoeg die niet willlen betalen en er een spelletje van maken.

Ik ben ook bereid net als Sesbastiaan80 tot betalen van alleen de hoofdsom min de al eerder betaalde garanstellingen.

sacredfour

http://afm.m13.mailplus.nl/archief/mailing-569522.html
Beste admin,
Laat ik om te beginnen stellen dat ik het waardeer dat je ons toch nog enigszins de ruimte gunt op dit forum om over dit topic te discussiëren.
Ik heb nooit geadviseerd om niet te betalen.
Maar zoals hierboven al wordt aangegeven moet de schuldenaar aangeven bereid te zijn om het gestorte geld terug te betalen, zonder enige kosten, als "onverschuldigde betaling"  onder de voorwaarde dat de kredietaanbieder schriftelijk bevestigd wat nu ook door de AFM wordt geopperd.
Dit forum heeft een belangrijke bijdrage geleverd deze wanpraktijken te verminderen. Ik ben het forum hiervoor dan ook dankbaar.
Ik roep alle gebruikers van dit topic op zich aan de regels van admin te houden zodat we dit platform niet verliezen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Ludi

Quote from: sacredfour on Mar 09, 2018, 07:55 AM
Een bekende verstrekker van kortlopende leningen heeft een nieuw incassobureau dat nu probeert de vorderingen te innen: Trust and Law te Bleiswijk. Heb je problemen met deze organisatie stuur mij een PM. Ik kan misschien voor je onderhandelen.

Beste sacredfour,

Helaas ben ik met schaamte ook in deze dingen getrapt en heeft Trust and Law mij vandaag een brief gestuurd. Het gaat om ...... en dat ik een rekening moet betalen met gigantische hoge incassokosten die ze niet uitleggen.

Ik heb je een PM gestuurd voor hulp en hoor graag van je.

WR600

Iemand al gedagvaard of iets meer gehoord van trust and law??

sacredfour

Nee het blijft ineens heel erg stil van die kant!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Sebastiaan80

Vandaag is dan de dag dat ook ik een mail heb ontvangen van Trust & law

VinceAlm

Hier idem, vandaag de mail ontvangen. Opvallend dat ze de vestigingsplaats van de opdrachtgever niet goed spellen....

Zeus

Quote from: sacredfour on Mar 09, 2018, 07:55 AM
Een bekende verstrekker van kortlopende leningen heeft een nieuw incassobureau dat nu probeert de vorderingen te innen: Trust and Law te Bleiswijk. Heb je problemen met deze organisatie stuur mij een PM. Ik kan misschien voor je onderhandelen.

Ik heb ook zojuist een email gekregen van de betreffende incasso bureau. Hoe kan ik u een orive bericht sturen?

Kimbo

Hier ook zojuist bericht ontvangen, helaas kan ik Sacredfour geen PM doen omdat deze vol is? Zou u mij misschien een PB willen doen? Mvg Patrick,

VinceAlm

Quote from: sacredfour on Apr 05, 2018, 07:01 PM
Nee het blijft ineens heel erg stil van die kant!

Je inbox zit vol, zou je mij een pb kunnen sturen Sacredfour?