Mijn verhaal/vraag verjaring

Started by david2505, Mar 07, 2018, 03:58 PM

Previous topic - Next topic

david2505

Hoi,

Ik ben David trotse (alleenstaande) vader van drie kinderen. Mijn vrouw is overleden in 2012. Eigenlijk deed ik alles op de automatische piloot, tot ik vastliep in 2014. Ik kwam dusdanig in de problemen dat ik door de bomen het bos niet meer zag.

Ik ben met mijn kids dakloos geraakt noem maar op.

Het is mij gelukt met al mijn schuldeisers een akkoord te bereiken en ik heb een saneringskrediet gekregen van de kredietbank. Dit is medio januari officeel beklonken.

Super blij  :). Ik heb weer een goed (t)huis voor mij en me kids en ben los van mijn lening bij de kredietbank schuldenvrij. Ik heb inmiddels wat spaargeld en naast de opvoeding van mijn kids, het huishouden etc, heb ik voldoende inkomen om alles draaide te kunnen houden.....

Dan denk je alles te hebben gehad na behoorlijk wat jaren... Gisteren kreeg ik een brief van Webcasso die namens Directpay, die de vordering dan weer heeft van Groene Energie Administratie B, optreed....

Ze vorderen 1406 euro.... ik weet hier serieus niets van af.... ik heb over igg de afgelopen 2 en een half jaar niets gehad van 1 van deze partijen.

Als ik ga googlen op die energie administratie kom ik uit op greenchoice.... toen ik samen met mijn kinderen ging samenwonen heb ik oude (huur) huis aangehouden. Ik heb toen een zogenaamde leegstand contract ofzo waarbij je alleen t vastrecht betaalde afgesloten. Dit zou heel goed greenchoice geweest kunnen zijn.

De woningbouw heeft vanwege de huurachterstand de woning ontruimd in oktober 2016. Alle daar nog aanwezige post heb ik meegenomen. De woningbouw heeft mij nog een energieafrekening doen toekomen.

Toen het samenwonen niet meer ging werd ik dakloos met mijn kids. Ik heb toen beschermingsbewind aangevraagd... Ik heb alle post aan hem gegeven en samen met de kredietbank zo goed als mogelijk nagegaan waar ik wat open had staan.. deze zijn allemaal benaderd en hier is dus een akkoord mee bereikt....

Nou gaan dit veronderstel ik om een energiecontract.... dan is het verjaartermijn 2 jaar. Kan ik nu simpel een brief sturen van ik heb niets gehoord dus verjaard... moet ik niet eerst de onderliggende administratie opvragen? Ik speculeer ik heb echt geen idee waar t over gaat... voorschotbedragen, een eindafrekening, sowieso weet ik dat het ruim 2 jaar terug is...

Ik lees dingen ovwr akte van sessie die van toepassing moet zijn.. dit geeft me nu ff stess..

Wat kunnen jullie mij adviseren?

sacredfour

Vraag alle bewijzen op incl. de stuitingsbrief zou deze zijn verstuurd.
Directpay koopt vorderingen op, vraag dus ook bewijs dat ze de vordering hebben gekocht.
Dit heet de akte van cessie
succes!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

david2505

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben onbekend met de door u beschreven vordering. Teneinde uw claim te onderbouwen ontvang ik graag de volgende stukken:

Akte van cessie; de gevoerde corrospondentie.

Ter informatie,

Zoiets?

sacredfour

Prima, vraag ook een kopie van de originele overeenkomst en de rekening van Groene Energie.

schrijf er ook bij:
In het geval dat u deze zaak wil doorzetten verwacht ik dat u de gevraagde documentatie binnen een  termijn van 14 dagen aan mij doet toekomen.

Ik doe geen afstand van de aangegeven tijdslimiet van 14 dagen.  Zou er extra tijd nodig zijn om te voldoen aan mijn verzoek, dan zal  Webcasso mij hier schriftelijk van op de hoogte moeten brengen. De reden voor dit  verzoek  zal met goede argumenten omkleed moeten zijn.
U kunt er ook voor kiezen de zaak te laten rusten, u hoeft dan niet meer te reageren.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

david2505

Sacredfour jij gaat al een tijdje mee op deze site. Zag je incasobrief en adviezen aan andere. Thnx ongetwijfeld ook namens vele anderen als ik zie hoe vaak t allemaal bekeken is.

Ik ga de brief opstellen, uitprinten en op de bus doen.

david2505

Weet je anno 2018 doe ik de brief als bijlage pdf via de mail

david2505

Inmiddels alweer iets verder, het was een stille cessie en volgens mij was die verder op orde.

Ze verstuurde telkens rap op mijn verzoek stukken toe, behalve toen ik vroeg om bewijs dat hun brief door mij is ontvangen.

Brief verstuurd die bij dit bericht zit als t goed is... hebben ze ter kennisgeving aangenomen en toegevoegd aan t dossier...

sacredfour

De verjaringstermijn voor energiecontracten gesloten voor 2004 is 5 jaar. daarna 2 jaar.
Vraag ook het energiecontract op.
Heb je een akte van cessie ontvangen met ook een cessielijst waar jouw vordering opstaat?
Is er een relatie tussen de akte van cessie en de lijst?