Hoi,
Ik ben David trotse (alleenstaande) vader van drie kinderen. Mijn vrouw is overleden in 2012. Eigenlijk deed ik alles op de automatische piloot, tot ik vastliep in 2014. Ik kwam dusdanig in de problemen dat ik door de bomen het bos niet meer zag.
Ik ben met mijn kids dakloos geraakt noem maar op.
Het is mij gelukt met al mijn schuldeisers een akkoord te bereiken en ik heb een saneringskrediet gekregen van de kredietbank. Dit is medio januari officeel beklonken.
Super blij

. Ik heb weer een goed (t)huis voor mij en me kids en ben los van mijn lening bij de kredietbank schuldenvrij. Ik heb inmiddels wat spaargeld en naast de opvoeding van mijn kids, het huishouden etc, heb ik voldoende inkomen om alles draaide te kunnen houden.....
Dan denk je alles te hebben gehad na behoorlijk wat jaren... Gisteren kreeg ik een brief van Webcasso die namens Directpay, die de vordering dan weer heeft van Groene Energie Administratie B, optreed....
Ze vorderen 1406 euro.... ik weet hier serieus niets van af.... ik heb over igg de afgelopen 2 en een half jaar niets gehad van 1 van deze partijen.
Als ik ga googlen op die energie administratie kom ik uit op greenchoice.... toen ik samen met mijn kinderen ging samenwonen heb ik oude (huur) huis aangehouden. Ik heb toen een zogenaamde leegstand contract ofzo waarbij je alleen t vastrecht betaalde afgesloten. Dit zou heel goed greenchoice geweest kunnen zijn.
De woningbouw heeft vanwege de huurachterstand de woning ontruimd in oktober 2016. Alle daar nog aanwezige post heb ik meegenomen. De woningbouw heeft mij nog een energieafrekening doen toekomen.
Toen het samenwonen niet meer ging werd ik dakloos met mijn kids. Ik heb toen beschermingsbewind aangevraagd... Ik heb alle post aan hem gegeven en samen met de kredietbank zo goed als mogelijk nagegaan waar ik wat open had staan.. deze zijn allemaal benaderd en hier is dus een akkoord mee bereikt....
Nou gaan dit veronderstel ik om een energiecontract.... dan is het verjaartermijn 2 jaar. Kan ik nu simpel een brief sturen van ik heb niets gehoord dus verjaard... moet ik niet eerst de onderliggende administratie opvragen? Ik speculeer ik heb echt geen idee waar t over gaat... voorschotbedragen, een eindafrekening, sowieso weet ik dat het ruim 2 jaar terug is...
Ik lees dingen ovwr akte van sessie die van toepassing moet zijn.. dit geeft me nu ff stess..
Wat kunnen jullie mij adviseren?