LoanRider

Started by sacredfour, Mar 06, 2018, 08:14 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Gewonnen!
Ik zal het vonnis geanonimiseerd publiceren. Ik weet alleen niet hoe ik een bijlage moet toevoegen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

marco

Gefeliciteerd!

Uploaden kan via attachments en Attach
Marco en Bianca

jan

In het vonnis staat heel duidelijk dat de kosten voor de garantstelling moeten daarom geacht worden onderdeel te zijn van de kredietvergoeding dit betekent dat deze manier van garantstelling niet mag.

Dit heeft gevolgen voor de rest van de flitsers. 
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Verloren

Verloren

Ik kan de uitspraak niet vinden.

Rechtbank Rotterdam, 13 juli Palden Finance tegen een burger zaaknummer 6568798

jan

Het duurt een aantal weken, voordat het op internet te vinden is. Eerst moeten namen ed worden verwijderd.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Autodidact

Quote from: sacredfour on Mar 20, 2018, 08:44 AM
De garant van Loanrider schrijft dit in een mail:
Fairgroup heeft een zakelijke overeenkomst met Palden Finance. Voordat wij een relatie aangaan met kredietverleners toetsen wij of zij voldoen aan de wetgeving. Palden is door onze toets gekomen en uit niets blijkt dat zij kosten in rekening brengen die niet zijn toegestaan. Fairgroup brengt de consument wel kosten in rekening om garant te staan indien een klant van Palden zijn lening niet kan voldoen. Voorwaarde is dan wel dat de klant zijn garantstelling aan Fairgroup heeft voldaan. Uw client heeft met ons een contract afgesloten voor een separate dienst en is deze niet nagekomen. Indien de garantstelling niet binnen 60 dagen aan ons is voldaan dan vervalt de overeenkomst en kunnen wij niet meer garant staan voor de lening. Palden is dan verantwoordelijk voor het innen van de openstaande vordering.

Hier geven  ze dus openlijk toe dat de overeenkomst met de garant vervalt als je 60 dagen niet betaald hebt!
De conclusie die je hieruit mag trekken is dat je de extra garant kosten niet meer schuldig bent als je 60 dagen niet betaald hebt!!! Als een overeenkomst vervalt dan is er ook geen schuld.
Kan je niet betalen, wacht dan 60 dagen en betaal dan alleen de hoofdsom +rente terug.

Sorry voor de trage reactie. Ik log nu pas in n.a.v. de fantastische berichten in de pers vandaag.
In deze email van Loanrider staat nog iets anders wat leuk is:
- Fairgroup brengt de consument wel kosten in rekening om garant te staan indien een klant van Palden zijn lening niet kan voldoen. -
Dit kan je ook uitleggen als dat Fairgroup alleen maar kosten in rekening brengt wanneer men de lening niet kan aflossen. Metafoor: - je hoeft de inboedelverzekering alleen maar te betalen wanneer er daadwerkelijk is ingebroken en dingen zijn gestolen. Maar: kenmerk van verzekeringen is de onzekerheidsfactor. Je kan geen huis verzekeren als het al in brand staat. Heel apart dus deze omschrijving.

sacredfour

Gisteren ook voorpagina nieuws in de Volkskrant

Marjan12

Goed artikel en leuke foto.

NietEenVanJullie

Quote from: sacredfour on Jul 24, 2018, 07:53 AM
Gisteren ook voorpagina nieuws in de Volkskrant
Geen goed plan om mensen te vertellen hun schulden niet te voldoen ("Hij adviseert schuldenaars om hun lening niet terug te betalen"). Een vies spelletje om je eigen kruistocht over de rug van anderen te spelen in mijn ogen. Wat maakt deze praktijk beter Dan wat "zij" doen? Ik ben er helemaal voor om je doel duidelijk te maken, maar sleep je niet zelf kwetsbare mensen in een nog moeijlijkere positie hier?

marco

QuoteGeen goed plan om mensen te vertellen hun schulden niet te voldoen ("Hij adviseert schuldenaars om hun lening niet terug te betalen"). Een vies spelletje om je eigen kruistocht over de rug van anderen te spelen in mijn ogen. Wat maakt deze praktijk beter Dan wat "zij" doen? Ik ben er helemaal voor om je doel duidelijk te maken, maar sleep je niet zelf kwetsbare mensen in een nog moeijlijkere positie hier?

Ik denk dat je het niet begrijpt. De held in dit verhaal, had als enige door hoe het spel werd gespeeld door de Flitskrediet aanbieders. Volgens de Nederlandse wetgeving, mochten deze praktijken niet. De kwetsbare mensen moesten enorme bedragen betalen. Onze held wist als het voor de rechter kwam, dat hij waarschijnlijk zou winnen. Dit wisten de meeste flitskrediet aanbieders en de AFM.

Zijn spel was, de flitskrediet aanbieders dwingen tot een rechtszaak inzake de garantstelling. Hij adviseerde de garantstelling niet terug te betalen, wel overigens de lening en wettelijke rente.

En er was een flitskrediet aanbieder, die de fout maakte om het voor de rechter te laten komen. De aanbieders uit Malta en Finland ontliepen rechtszaken en probeerde het bedrag van de garantstelling via de rechter te krijgen.

En weet je wat nog leuker is, tegen de uitspraak is geen beroep mogelijk. Hiermee is de Nederlandse samenleving geholpen. Ik had deze uitspraak niet verwacht.

Ik vind overigens jou bericht wel erg flauw en niet eerlijk, je moet geen geweld doen aan de waarheid en de feiten.
Marco en Bianca

NietEenVanJullie

Ok, Hij heeft er 1 (die alleen bettrekking heeft op die ene zaak en die niemand anders helpt) en in de tussentijd hebben hoeveel menses hun hoop op deze "held" geplaatst om verder alleen te komen staan, met nog steeds schuld en geen uitweg. Het is makkelijk een held te zijn als het niet je eigen leven is wat aangetast word als het mis gaat. Mischien ook een plan om al deze energie die hij hier in steekt in het vinden van een echte baan stopt, het oproepen om je schulden niet te betalen is in mijn oven altijd fout.

sacredfour

Beste NietEenVanJullie,

Ik begeleid ook een aantal gedupeerden die met flitskredieten te maken hebben gehad. Er is zeker geen sprake dat ik ze nu aan hun lot overlaat.
Voor alle gedupeerden die zich bij mij aangemeld hebben zal ik in onderhandelingen gaan met de flitskrediet aanbieders en proberen het beste resultaat te behalen voor mijn cliënten. Zijn de flitskrediet aanbieders niet bereid om met mij te onderhandelen dan kunnen ze een Class action verwachten waarin ik niet voor tientallen maar voor honderden gedupeerden ga proberen hun garantkosten terug te claimen.

sacredfour

Voor iedereen die nog een vordering heeft openstaan bij LoanRider moet het volgende doen:
Stuur ze een mail waarin je aangeeft dat,  gebaseerd op de uitspraak van de kantonrechter Rotterdam van 13 juli, je alle eerdere overeenkomsten (in geval dat er eerdere overeenkomsten zijn) en de laatste overeenkomst nietig verklaart.  Dit houdt in dat alle aan jouw uitgekeerde lening sommen moeten worden terugbetaald en dat je alle in rekening gebrachte kosten zoals garant en rente hiervan mogen worden afgetrokken.  Omdat de verstrekte gelden moeten worden gezien als onverschuldigde betaling mag LoanRider wel 4% wettelijke rente in rekening brengen voor deze bedragen. 
Heb je altijd alles netjes betaald dan mag je nog steeds de garant- en andere kosten die jij hebt betaald terug claimen.  Het is alleen de vraag of LoanRider hier ook aan zal voldoen. Waarschijnlijk zal zij binnenkort wel van de markt verdwijnen