LoanRider

Started by sacredfour, Mar 06, 2018, 08:14 AM

Previous topic - Next topic

jamize

ik zal het ook laten weten. De rechter doet op 27 juni de uitspraak.

sacredfour

Loanrider informeert al haar klanten met deze brief:

Geachte heer, mevrouw,

Wij informeren u hierbij dat wij u informatie dienen te verstrekken over de prijs van het krediet dat u heeft gesloten. Wij hebben u bij het afsluiten van het krediet, ge?informeerd over de prijs van het krediet door middel van het jaarlijks kostenpercentage (JKP) van 13,99%, waarbij wij in dit jaarlijks kostenpercentage de rente hebben verwerkt.

Daarnaast diende u in verband met het krediet een garantie te verstrekken. Dit kon een persoonlijke garantie zijn of een commerciële garantie van een derde. In het geval van een persoonlijke garantie was de informatie van het JKP waar wij u over hebben ge?informeerd correct.

In verband met de commerciële garantie, heeft de Autoriteit Financiële Markten ons ge?informeerd dat de kosten van deze commerciële garantie in het JKP hadden moeten zijn verwerkt. Dat betekent dat het JKP niet correct is weergegeven. Als u een commerciële garantie heeft afgenomen, betekent dit dat wij onjuiste en (mogelijk) misleidende informatie hebben verstrekt ten aanzien van de prijs voor het krediet en hiermee in strijd hebben gehandeld met artikel 8.8 van de Wet handhaving consumentenbescherming juncto artikel 6:193b, derde lid, sub a en artikel 6:193c, eerste lid, sub d Burgerlijk Wetboek.

Als u een commerciële garantie heeft afgenomen, zou de prijs van het krediet, zoals opgenomen in het JKP, dus inclusief de kosten van die garantie moeten zijn geweest. In de kostentabel kunt u inzien welke prijs derhalve de prijs van het krediet zou zijn geweest.

Leenbedrag met looptijd van 15 dagen   JKP met commerciële garantie   Totale kosten krediet
100   332.38%   â,¬ 113.65
200   332.38%   â,¬ 227.30
300   332.38%   â,¬ 340.95

Leenbedrag met looptijd van 30 dagen   JKP met commerciële garantie   Totale kosten krediet
100   318.38%   â,¬ 126.15
200   318.38%   â,¬ 252.30
300   318.38%   â,¬ 378.45
400   318.38%   â,¬ 504.60
500   318.38%   â,¬ 630.75
600   318.38%   â,¬ 756.90
700   318.38%   â,¬ 883.05
800   318.38%   â,¬ 1,009.20
900   318.38%   â,¬ 1,135.35
1000   318.38%   â,¬ 1,261.50

Indien u hier vragen over heeft, kunt u contact met ons opnemen via

Eindelijk erkenning!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

jamize

Die heb ik ook binnen gekregen. Wat en hoe gaat het nu verder? meer informatie omtrent garantsteller hoe loanrider dat gaat oplossen staat er niet bij. :(

sacredfour

Artikel 6:193b, derde lid, sub a en artikel 6:193c, eerste lid, sub d Burgerlijk Wetboek geeft recht op een schadevergoeding. Misleiding kan nietigheid van de overeenkomst tot gevolg hebben. LoanRider is gestopt met het aanbieden van leningen met haar commerciële garant. Als ik het goed begrijp biedt zij nu helemaal geen leningen meer aan.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

joepmel

Dat klopt, je kunt al weken niets meer afsluiten.

In het verleden heb ik er een paar gebruik van gemaakt.

Kan ik nog iets terug krijgen van de gemaakte kosten?

sacredfour

Dat wordt moeilijk! Je kan een claim indienen, maar dit zullen ze niet accepteren. Je moet dan naar de rechter om dit af te dwingen.

sacredfour

Pro1980

heb een interessante nu. In april dit jaar heb ik mijn lening via Lith incasso terugbetaald. dit was exclusief de garantstellingskosten van Fairsecure. We zitten nu in juli en komt ineens Fairsecure om de hoek kijken of ik de kosten voor de garantstelling ook is kan betalen. Naar mijn inziens heeft Fairsecure zich niet eens als garantsteller zijn werk gedaan. Had ze ook niet betaald toen. Kan Fairsecure dit bedrag überhaupt van mij eisen?. Ze hebben in mijn ogen hun taak als garantsteller niet volbracht aangezien Palden Finance zelf Lith incasso heeft benaderd om de vordering van de lening te laten betalen.

sacredfour

LoanRider geeft in haar alg. voorwaarden aan dat als de garant niet betaald is de overeenkomst met de garant komt te vervallen.

Pro1980

Erg bijzonder dan dat zei nu ineens het geld voor de garantstelling dan nog willen hebben. Ik wordt nu ook nog gedreigd met een incassobureau als ik niet betaal. De hoofdsom is inmiddels al in april dit jaar betaald via Lith. Van Fairsecure had ik daarna niets meer vernomen. Dus als ik het even goed begrijp proberen zei op deze manier onrechtmatig toch geld van mij te eisen.

Angelino

Iemand wrvaring met Van Lith? Ik heb in april een betalingsregeling getroffen met ze. Maar ze kunnen me niks zeggen over hoogte vanbedrag. Krijg enkel dit antwoord(al 2 maanden):

QuoteBetreft openstaande vordering:
Wij zijn nog in afwachting van het vonnis. Na ontvangst wordt die aan u betekend.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ge?informeerd en in afwachting.

Nu heb ik ze al 4x een email gestuurd. Ik wil het in 1x afbetalen maar ze reageren gewoon niet. Wat kan ik nog doen? Ik heb geen zin dat ze hier aan de deur komen. Wat betekend die laatste zin 'aan u betekend'? Dat ze me per mail informeren of daadwerkelijk opde stoep staan?

jan

Quote from: Angelino on Jul 02, 2018, 04:06 PM
Iemand wrvaring met Van Lith? Ik heb in april een betalingsregeling getroffen met ze. Maar ze kunnen me niks zeggen over hoogte vanbedrag. Krijg enkel dit antwoord(al 2 maanden):

Wij zijn nog in afwachting van het vonnis. Na ontvangst wordt die aan u betekend.

Nu heb ik ze al 4x een email gestuurd. Ik wil het in 1x afbetalen maar ze reageren gewoon niet. Wat kan ik nog doen? Ik heb geen zin dat ze hier aan de deur komen. Wat betekend die laatste zin 'aan u betekend'? Dat ze me per mail informeren of daadwerkelijk opde stoep staan?

Is het voor de rechter geweest?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

Betekend betekend dat deurwaarder vonnis komt brengen tegen wat extra kosten natuurlijk.

Angelino

Quote from: jan on Jul 02, 2018, 07:17 PM
Quote from: Angelino on Jul 02, 2018, 04:06 PM

Is het voor de rechter geweest?

28 juli wordt vonnis pas bekend. Dit is apart toch? Dat ze daarop wachten terwijl ik het nu wil afbetalen en de middelen heb? Telefonisch deden ze er heel vaag over

jan

Quote28 juli wordt vonnis pas bekend. Dit is apart toch? Dat ze daarop wachten terwijl ik het nu wil afbetalen en de middelen heb? Telefonisch deden ze er heel vaag over

Welk vonnis bedoel je? Ben je voor de rechter geweest?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator