LoanRider

Started by sacredfour, Mar 06, 2018, 08:14 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

De garant van Loanrider is Fair Group SP OO met een correspondentieadres in Cyprus en een vestigingsadres in Polen.  Fair Group SP OO heeft maar een medewerker en eigenaar en dat is ÅšliwiÅ,,ska Elżbieta.  Palden Finance Litouwen heeft officieel ook maar een medewerker en dat is de bestuurder Joel Mitt.  Deze info is via de KvK van Litouwen en Polen te verkrijgen.  Je vraagt je dan af wie je aan de telefoon krijgt als ze je bellen om een betaling af te dwingen.
Palden Finance Litouwen voldoet niet aan de eisen die de wet stelt aan een krediet:
In deze uitspraak van de rechtbank Rotterdam: ECLI:NL: RBROT: 2015: 8758 kunnen we lezen dat de nevenkosten van een lening zoals de kosten van de garant niet los gezien kunnen worden van de totale kosten van het krediet:
Artikel 3, aanhef en onder g, van de Richtlijn bepaalt dat in deze richtlijn wordt verstaan onder “totale kosten van het krediet van de consument”: alle kosten, met inbegrip van rente, commissielonen, belastingen en vergoedingen van welke aard dan ook, die de consument in verband met de kredietovereenkomst moet betalen en die de kredietgever bekend zijn, met uitzondering van notariskosten; dit omvat ook de kosten in verband met nevendiensten met betrekking tot de kredietovereenkomst, met name verzekeringspremies, indien, daarenboven, het sluiten van een dienstencontract verplicht is om het krediet, in voorkomen geval op de geadverteerde voorwaarden, te verkrijgen.
Heb je problemen met deze club of een van de andere aanbieders, stuur me dan een PM.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

roepiroepivogel

Ik heb redelijke problemen met de garantsteller.Heb betalingsregeling met loanrider, maar de garantsteller verhoogd elke keer met een boete met de smoes dat loanrider en fairsecure onafhankelijk zijn.Mag en kan dat zomaar?

guest3318

Quote from: roepiroepivogel on Mar 12, 2018, 08:24 PM
Ik heb redelijke problemen met de garantsteller.Heb betalingsregeling met loanrider, maar de garantsteller verhoogd elke keer met een boete met de smoes dat loanrider en fairsecure onafhankelijk zijn.Mag en kan dat zomaar?

Als het goed is zou je geen regeling moeten hebben met Loanrider maar met de Garantsteller. Die schiet het geld voor als jij je lening niet kan betalen. Aangezien de garantsteller geen geld voorschiet (Fairsecure) snap ik niet echt waarom je hun zou betalen.

sacredfour

Nee dat mag niet. Laat loanrider weten dat je bereid bent de lening te betalen zonder kosten zodra ze toegeven dat ze illegaal leningen verstrekken op de Nederlandse markt.
Loanrider en hun garant partner heeft al een aantal mensen gedagvaard. Stuur mij een PM.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Beste Loanrider klanten,
Heb je een achterstand bij Loanrider of wil je ze niet meer betalen, houdt er dan rekening mee dat Loanrider je gaat dagvaarden.
Je kan dit voorkomen door Loanrider een brief te sturen:

Betreft………..

Geachte heer, mevrouw,

Alhoewel het LoanRider vrij staat om leningen aan te bieden vanuit het buitenland zonder vergunning van het AFM kan de klant van Loanrider zich beroepen op Rome I art 6 lid2.  Dit betekend dat een Nederlandse consument de overeenkomst nietig kan verklaren als hij/zij zich wil beroepen op de Nederlandse wet.
Omdat er sprake is van een verplichte garant moeten de kosten van de garant meegenomen worden in de totale kosten van het krediet. 

Alhoewel de lening aangeboden wordt met de maximale wettelijke rente is het onmogelijk om de lening af te sluiten zonder een garant. De klant is vrij om zelf een garant te kiezen, maar het moet duidelijk zijn dat de klant ook deze zelfgekozen garant voor een lening had kunnen vragen zou hij hebben gekozen voor eigen garant. De gelieerde garant is het verdien model voor Loanrider en kan dan ook niet los gezien worden van deze overeenkomst. Dit maakt dat de totale kosten van het krediet boven de wettelijk toegestane kosten van een krediet komen.

Ik ben bereid de vermeende lening terug te betalen als “onverschuldigde betaling”
Graag hoor ik van u of u hiermee akkoord gaat.

Met vriendelijke groet,

………………………..

Datum…………………………………

Het is dan wel de bedoeling dat je alle kosten die ik rekening zijn gebracht zoals rente en garantkosten aftrekt van dit bedrag wat je moet terug betalen.

sacredfour

Om mij goed voor te kunnen bereiden op de komende rechtszaak die Loanrider voert tegen een van mijn cliënten heb ik wat meer informatie nodig over de werkwijze van de garant, Fairsecure.
Heb je eerder een lening afgesloten bij Loanrider, misschien kan je mij dan helpen. Ik zou graag willen weten hoelang na het afsluiten van de lening Fairsecure komt met de rekening. Omvat deze rekening alleen het bedrag voor de garant? of is deze ook inclusief de rekening van Fairsecure?
Je mag mij ook een PM sturen.

sacredfour

De garant van Loanrider schrijft dit in een mail:
Fairgroup heeft een zakelijke overeenkomst met Palden Finance. Voordat wij een relatie aangaan met kredietverleners toetsen wij of zij voldoen aan de wetgeving. Palden is door onze toets gekomen en uit niets blijkt dat zij kosten in rekening brengen die niet zijn toegestaan. Fairgroup brengt de consument wel kosten in rekening om garant te staan indien een klant van Palden zijn lening niet kan voldoen. Voorwaarde is dan wel dat de klant zijn garantstelling aan Fairgroup heeft voldaan. Uw client heeft met ons een contract afgesloten voor een separate dienst en is deze niet nagekomen. Indien de garantstelling niet binnen 60 dagen aan ons is voldaan dan vervalt de overeenkomst en kunnen wij niet meer garant staan voor de lening. Palden is dan verantwoordelijk voor het innen van de openstaande vordering.

Hier geven  ze dus openlijk toe dat de overeenkomst met de garant vervalt als je 60 dagen niet betaald hebt!
De conclusie die je hieruit mag trekken is dat je de extra garant kosten niet meer schuldig bent als je 60 dagen niet betaald hebt!!! Als een overeenkomst vervalt dan is er ook geen schuld.
Kan je niet betalen, wacht dan 60 dagen en betaal dan alleen de hoofdsom +rente terug.

sacredfour

Sebastiaan80

Is dit artikel van de AFM niet ook gewoon van toepassing in de rechtszaak tegen loanrider waar jij nu mee bezig bent?
Het artikel staat net een paar dagen online op de site van AFM maar lijkt mij bruikbaar in jou zaak.

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/producten/lenen/tips/flitskrediet

Negan

Ik raad jullie aan om geen gebruik te maken van Flitskredieten, dit kost verhoudingsgewijs veel geld. Even sparen en je hebt ook.

robert80

Quote from: sacredfour on Mar 06, 2018, 08:14 AM
De garant van Loanrider is Fair Group SP OO met een correspondentieadres in Cyprus en een vestigingsadres in Polen.  Fair Group SP OO heeft maar een medewerker en eigenaar en dat is ÅšliwiÅ,,ska Elżbieta.  Palden Finance Litouwen heeft officieel ook maar een medewerker en dat is de bestuurder Joel Mitt.  Deze info is via de KvK van Litouwen en Polen te verkrijgen.  Je vraagt je dan af wie je aan de telefoon krijgt als ze je bellen om een betaling af te dwingen.
Palden Finance Litouwen voldoet niet aan de eisen die de wet stelt aan een krediet:
In deze uitspraak van de rechtbank Rotterdam: ECLI:NL: RBROT: 2015: 8758 kunnen we lezen dat de nevenkosten van een lening zoals de kosten van de garant niet los gezien kunnen worden van de totale kosten van het krediet:
Artikel 3, aanhef en onder g, van de Richtlijn bepaalt dat in deze richtlijn wordt verstaan onder “totale kosten van het krediet van de consument”: alle kosten, met inbegrip van rente, commissielonen, belastingen en vergoedingen van welke aard dan ook, die de consument in verband met de kredietovereenkomst moet betalen en die de kredietgever bekend zijn, met uitzondering van notariskosten; dit omvat ook de kosten in verband met nevendiensten met betrekking tot de kredietovereenkomst, met name verzekeringspremies, indien, daarenboven, het sluiten van een dienstencontract verplicht is om het krediet, in voorkomen geval op de geadverteerde voorwaarden, te verkrijgen.
Heb je problemen met deze club of een van de andere aanbieders, stuur me dan een PM.

Ze willen mij ook voor het gerecht slepen niet loanRider ,maar een andere verstrekker

Incasso_deskundige

Ik vraag me af of de redenatie klopt. Als ik een verzkering afsluit, maar de premie niet betaal, dan wordt de dekking van die verzekering opgeschort, maar komt de verzekering (en dus de betalingsverplichting) niet te vervallen. In zo’n geval wordt je na verloop van de verzekringsperiode bij non-betaling veelal wel geroyeerd als klant c.q. verzekerde, maar zelfs dat hoeft niet perse. Ik denk dat ze het gewoon een beetje ongelukkig verwoorden.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

Incasso_deskundige

Ik snap echter nog steeds niet dat er nog steeds mensen zijn die op deze manier geld lenen. En als je het al doet, dan toch zker alleen als je zeker weet dat je het binnen de overeengekomen termijn ook echt terug kan betalen. En ik zal hier vast weer het nodige commentaar op krijgen, maar goed:
Achteraf gaan ‘piepen’ over kosten (die volledig helder zijn en waat je zelf mee in hebt gestemd) en zelfs over het terugbetalen van de lening zlf snap ik echt niet. Gewoon (terug-)betalen!
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

marco

Ik onderschrijf jou stelling. Ik heb net zelf een aanvraag doorlopen (niet doorgezet). Tijdens dit proces worden vragen gesteld of je met de voorwaarden instemd. Je hebt ook bewijs geleverd m.b.t. inkomen en aangeven dat je kunt terugbetalen.
Marco en Bianca

jan

Quote from: Incasso_deskundige on Apr 19, 2018, 10:53 PM
Ik snap echter nog steeds niet dat er nog steeds mensen zijn die op deze manier geld lenen. En als je het al doet, dan toch zker alleen als je zeker weet dat je het binnen de overeengekomen termijn ook echt terug kan betalen. En ik zal hier vast weer het nodige commentaar op krijgen, maar goed:
Achteraf gaan ‘piepen’ over kosten (die volledig helder zijn en waat je zelf mee in hebt gestemd) en zelfs over het terugbetalen van de lening zlf snap ik echt niet. Gewoon (terug-)betalen!

Ik ben het met je eens, vooraf waren de kosten bekend en je hebt bevestigd dat je het met deze voorwaarden eens was. Achteraf piepen is niet netjes. Als je al enige zekerheid had, dat je niet kon terug betalen, dan weet je, dat je in de problemen zou komen. Je kan dan beter naar de gemeente gaan.

En kappen met die onzin ! Ik vind ook, gewoon terug betalen en ga hulp zoeken !
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator