Ex zit in wsnp en fraudeert?

Started by Judithje, Feb 25, 2018, 02:28 PM

Previous topic - Next topic

Judithje

Hallo,

In 2016 hebben mijn ex en ik ons huis met een forse restschuld verkocht (80.000)
Zij is in augustus 2017 toegelaten tot de wsnp.
Nu heb ik vorige week een anonieme brief gekregen van, ik denk een collega.
In de brief wordt melding gemaakt dat mijn ex een spaarbeleg en lijfrentepolis (>20.000) in 2016 heeft laten uitbetalen en dit 'ergens' weggezet heeft voor na het WSNP traject. Volgens de anonieme melder pocht zij hier mee. De anonieme melder heeft in de brief ook aangegeven dat zij dit gemeld heeft bij de bewindvoerder als ook de rechter die de uitspraak gedaan heeft.

Ik ben hier erg van geschrokken en ook boos over.
Ik zit niet in wsnp, omdat ik, net als mijn ex, een vaste baan heb en de schuld zelf wil aflossen.

Wat kan ik doen om te zorgen dat het weggezette geld ten goede komt aan onze gezamenlijke restschuld??

jan

Vervelend om te horen, maar aan dit soort verhalen zit een risico, stel dat het niet waar is? En zou het niet zo kunnen zijn, dat iemand jou probeert overstuur te krijgen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

als er polis was dan zou jij toch ervan ook op hoogte moeten zijn en zonder bewijs kom je nergens.

Judithje

Ik ben/was ook op de hoogte van het bestaan van beide polissen. Toen wij gingen scheiden heeft zij mij gezegd deze polissen te gaan gebruiken bij de aflossing van de restschuld.
De laatste anderhalf jaar heb ik nauwelijks tot geen contact gehad met haar. En was ook niet op de hoogte van aanvraag wsnp.
Zowel spaarbeleg en lijfrentepolis waren afgesloten bij Aegon, wat ook vermeld stond in brief anonieme melder. Dus die persoon is iig goed ge?informeerd...

chapter

als jullie getrouwd waren staan deze toch ook in de verdeling genoemd met polisnummers. Lastig mogelijk alsje geen kopie had om nog aan te tonen. Zeker als het érgens' wacht tot na wsnp. Als het is uitbetaald is dat voor wsnp geweest en is het de vraag of het niet te goede trouw is of dat het wel degelijk naar schulden is gegaan. Als in oude sok in kast ligt is het moeilijk aantoonbaar. op een rekening wel maar dan zal die op haar naam moeten staan

jan

Quote from: Judithje on Feb 25, 2018, 08:21 PM
Ik ben/was ook op de hoogte van het bestaan van beide polissen. Toen wij gingen scheiden heeft zij mij gezegd deze polissen te gaan gebruiken bij de aflossing van de restschuld.
De laatste anderhalf jaar heb ik nauwelijks tot geen contact gehad met haar. En was ook niet op de hoogte van aanvraag wsnp.
Zowel spaarbeleg en lijfrentepolis waren afgesloten bij Aegon, wat ook vermeld stond in brief anonieme melder. Dus die persoon is iig goed ge?informeerd...

Zijn jullie in huwelijks voorwaarden getrouwd geweest\?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator