Lichtpuntje

Started by Diepgeheim, Feb 21, 2018, 03:14 PM

Previous topic - Next topic

Diepgeheim

Beste leden van dit forum,

Ik ben een jongedame van 28 en ben getrouwd met een lieve zorgzame man die ook 28 is

Helaas hebben wij ook schulden en als ik mezelf dan afvraag hoe dit komt?
Durf ik eerlijk op te antwoorden dat het wel is onze eigen schuld kan zijn, ik denk dat wij zonder nadenken een eigen huis hebben gekocht op een jonge leeftijd met te weinig tot niks als basis, dus geen spaarcentjes en het meer uitgeven dan kan, herkennen jullie dit? Wij hebben samen best een goed loon en hier leefde wij toen ook naar zonder er bij na te denken wat de consequenties zijn en toen eenmaal de schulden er waren was er bijna geen weg terug.
Schulden stapelde op, betalingsafspraken werden gemaakt maar konden soms niet nagekomen worden doordat er een deurwaarde beslag nam op allebei onze lonen en het toen zelfs te krap werd om vaste lasten te betalen waardoor er telkens nieuwe schulden bij op kwamen.

Beslag gelegd op onze lonen hebben ze gedaan, op bonussen, op vakantiegeld, mijn kerstgratificatie,  ze hebben gedreigd met het beslag leggen op onze inboedel, onze auto, gelukkig dit altijd weten te voorkomen.
Onze water is afgesloten geweest, we hebben wel is geen internet/tv gehad.
Dreig brief gehad dat we ons huis moesten verlaten ook dit gelukkig weten te voorkomen
Eigenlijk alles wel....
maar altijd wisten we ons er weer uit te krabbelen, we betaalde het dan op 1 of andere manier weer!

Mijn man is iemand die dit probleem niet zo zag/ziet als mij..
ik ging er mee naar bed en stond ermee op maar hij probeerde het altijd nog positief te maken
'het komt allemaal wel goed, wij komen hier wel uit'
Maar ik heb altijd gezegd dat we er samen niet meer uitkomen. Voorgesteld om hulp te zoeken maar hij moest er niks van hebben! (schaamte?)

Nu veel tranen, heel veel ruzie, heel veel ellende, heel veel slapeloze nachten, heel veel kilo's minder en 7 jaar later heb ik mijn man kunnen overhalen om hulp te zoeken!
Na heel veel gesprekken met de gemeente en instanties verder hebben wij gisteren een contract getekend bij een schuldhulpverlening.
Zij krijgen van ons een vast bedrag per maand, zij zorgen er de komende 36 maanden dat de schulden betaald worden.
En wij? Wij moeten ervoor zorgen dat netjes alles optijd betaald is van de vaste lasten en ervoor zorgen dat we geen nieuwe schulden maken!
Met minimaal moeten we nu gaan leven iets wat voor ons vast even wennen zal zijn maar weet je wat??
Ik ben er klaar voor!!!!!!
Als wij dan over 3 jaar kunnen zeggen dat we schuldvrij zijn......  ;D

Fijn om dit na al die jaren van me af te schrijven, dit met jullie te delen.
Al die jaren dit intens diep geheim met me mee te dragen en daar zit nu een lichtpuntje aan.

Een hele fijne, zonnige, koude woensdag verder!

chapter

Is dot begin contract of zijn alle schuldeisers akkoord wel groot verschil. Goed dat jullie nu aan de slag zijn en vooruit kijken. Bedrag kan niet snel 3 jaar hetzelfde zijn als je boven vtlb moet afdragen