Auto ingeruild, geld naar boedel?

Started by ollie bollie, Feb 11, 2018, 08:13 PM

Previous topic - Next topic

ollie bollie

Beste mensen,

Mijn vorige auto bleek meer te verbruiken dan de vorige eigenaar beloofd had. Deze had ik gekocht met geld dat ik vanuit het VTLB gespaard had. Ik heb deze verkocht voor 500 euro en er een goedkoop dieseltje voor in de plaats gehaald voor 450 euro.

Nu wil mijn bw dat ik 50 euro in de boedel stort. Daar ben ik het niet mee eens, aangezien die auto betaald was vanuit het spaarpotje van mijn vtlb. Ik heb overigens ook nog nieuwe bandjes gekocht via facebook voor 50 euro. Dat kan ik alleen niet aantonen middels een bon.

Sta ik in mijn recht als ik weiger die 50 euro af te dragen? Of heeft de bw gelijk?

Carpe diem!

jan

Ik zou het gesprek aangaan, het is vaak moeilijk om je gelijk te halen, want je bent afhankelijk van hun.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

Ze zullen mogelijk taxaties vragen. Krijg je correctie voor werk anders ook rekening houden met flinke verhoging van de wegenbelasting. Voor 50 euro zou ik geen drama maken. Ze kunnen je het knap lastig maken. En aantonen met bon. Had je niet bij toelating auto

Smile

Ollie Bollie , waarschijnlijk  moet dit  de boedel in , normaal  gesproken moet je  alles wat je koopt/ verkoopt  met de  bewindvoerder overleggen . Met diens goedkeuring mag je  een andere auto  kopen.Alles wat je koopt moet je kunnen aantonen met n rekening of bon. Althans  zo gaat t  bij onze bewindvoerder. Of je voor  â,¬ 50  goede bandjes krijgt... en dit niet hoeft aan te tonen ? Misschien  heb je geluk  en  is deze  coulant... ik zou het even   overleggen.Groet, Smile :)

ollie bollie

We zijn er over uit. Ik mag het geld gewoon behouden. Het kwam tenslotte van mijn buffer, opgespaard vanuit het vtlb.  ;)
Carpe diem!