We zijn er bijna... of toch niet helemaal... achterstand boedelrekening...

Started by ennudan, Feb 09, 2018, 02:29 PM

Previous topic - Next topic

ennudan

Hallo allemaal,

In 2014 ben ik op dit forum terecht gekomen, ik heb net even mijn post terug gelezen van het hele traject wat vooraf ging aan de toelating tot de WSNP in 2015.

Inmiddels zijn we 3 jaar verder en zijn we bijna bij de eindstreep maar helaas nog niet helemaal... Met terug zoeken naar dingen vond ik ook mijn gebruikersnaam en wachtwoord voor dit forum weer terug en ik dacht... laat ik het toch ook hier maar posten want wie weet heeft achteraf iemand anders er ook weer wat aan en zijn er nog mensen met goede tips.
Ik zet even in grove lijnen uit wat er aan de hand is.

In februari 2015 zijn we toegelaten tot de WSNP. De eindzitting is geplanned voor begin maart 2018.

Eind 2015 is er een wijziging in het arbeidsinkomen geweest, dit hebben wij gemeld en meermaals gevraagd om een herberekening VTLB. Helaas kregen wij zowel telefonisch als via de mail alleen maar antwoorden als: "komen we op terug" "kijken we volgende week naar"
Pas in juli 2017 heeft de bewindvoerder weer van zich laten horen (in de tussentijd hebben wij wel onze afdrachten gedaan en documenten ingestuurd)
Er was een medewerker weggegaan bij het kantoor die het e.e.a. niet zo netjes had achtergelaten, ze misten stukken in ons dossier en dit moest op orde komen voor de verificatievergadering.

In oktober 2017 heeft de verficatievergadering plaats gevonden. Hieraan voorafgaand ontvingen wij eindelijk de nieuwe berekening van het VTLB (eind september 2017) in het bijgaande boedelverslag stond ook dat wij bij waren met onze afdrachten. En in het verslag dat zij het 3de verslag noemen (2de hebben we nooit mogen ontvangen) stond vermeld dat de verwachting voor ons als sanieten was dat de regeling zou eindigen op 3 februari 2018.

De bewindvoerder is tijdens verificatievergadering in oktober 2017 aangesproken door, zij hadden namelijk wat steken laten vallen. De rechter vond het kwalijk dat wij zo lang op antwoorden moesten wachten en gaf tussen de regels door aan dat de bewindvoerder ons hier aardig mee had kunnen duperen.

Eersgisteren (07-020  ontvingen wij een mail van de bewindvoerder waarin zij aangeven dat wij een achterstand in de boedelafdracht hebben. Zij hebben er een nieuwe berekening VTLB bij gedaan (opgemaakt op de datum van vandaag) en gaan daarbij terug tot juli 2017.
Het VTLB hebben zij verlaagd, het bedrag is nu â,¬ 63,58 minder dan in de eerdere berekening van september. Wij hebben netjes alle bedragen overgemaakt uitgaande van deze eerdere berekening.

De bewindvoerder schrijft in de mail:  Omdat de beëindiging van uw schuldsanering pro forma is bepaald op 6 maart 2018 dient de achterstand sowieso eind deze week betaald te zijn. Indien de achterstand niet tijdig op de boedelrekening staat zal er om een aanhouding gevraagd moeten worden. Er zal dan weer een zitting bepaald worden waarop u moet verschijnen. Ik ga ervan uit dat het zover niet behoeft te komen.

Ik voel me echt als klemgezet tussen de muur. Betalen dus (dat bedrag heb ik nu even niet voor het einde van de week) om overal maar vanaf te zijn. Of ertegenin met alle mogelijke gevolgen daar weer van. We hebben meteen een nette mail terug gemaakt met de uitleg waarom het volgens ons anders is maar ja hoe sterk staan we dan?

Persoonlijk vind ik dat wij ter goeder trouw gehandeld hebben en alles betaald naar de berekening die wij in september hebben gekregen en met de melding in het verslag erbij dat we geen achterstanden hadden. En nu krijgen we een berekening gemaakt op 07-02 (terwijl eigenlijk de einddatum 03-02 zou zijn) waarin ineens word terug gegaan in de tijd waardoor we wel achterstand hebben.

Ik hoor jullie tips heel erg graag... zelf doe ik mijn naam weer eer aan... en nu dan?  :(

chapter

Als eerste maak ook zelf een berekening en kijk of deze klopt. Heb je BHV voor werk auto nodig staan de kilometers voor werk dan juist. Waarom denk je dat aanhouding consequenties heeft neem aan dat je alles via mail doet en dus bewijs hebt of gesprekken opneemt?
Het is raar dat vtlb lager wordt als inkomen hoger wordt aangezien je dan als je meer als 18 uur werkt er 5 procent bij krijgt