conflict met incasso / zwembad

Started by cookies, Feb 03, 2018, 09:26 PM

Previous topic - Next topic

cookies

Wie heeft er verstand van rechten en wil er met mij meekijken?

Mijn dochter had zwemlessen, mijn ouders zouden de helft van de kosten betalen, maar konden dit uiteindelijk toch niet doen, toen dat aan het licht kwam heb ik direct de -zwemlessen schriftelijk opgezegd.

De totale kosten waren â,¬1100,-.
Op de website van het zwembad in de algemene voorwaarden staat dat je een maand opzegtermijn hebt, hier heb ik mij keurig aan gehouden. Ik heb gevraagd om een factuur voor de gebruikte zwemlessen.

Echter, nu krijg ik een schrijven van een incasso bureau voor het volledige bedrag. Ik heb ze meerdere malen aangegeven dat ik mij netjes aan de voorwaarden heb gehouden, en dat er, op de website van het zwembad, én in de algemene voorwaarden niets vermeld staat dat het niet mogelijk zou zijn om dit pakket tussentijds op te zeggen, daar ben ik dus ook nooit mee akkoord gegaan. Echter, nu blijven ze maar dwingen met de kosten, en vragen om een betalingsregeling. Ik ben het hier niet mee eens, omdat ik, conform de voorwaarden, in mijn recht sta.

Wie wil er eens met mij meekijken of ik iets over het hoofd heb gezien en heeft advies voor de beste afhandeling?

Bedankt alvast!

chapter

Zou sociaal raadslieden bellen. Ik denk dat ze wel gelijk kunnen hebben omdat pakket is. Denk dat maand opzeg termijn alleen geld voor losse lessen maar deze kunnen je goed informeren

sacredfour

Kan je het contract en de alg. voorwaarden hier even geanonimiseerd plaatsen dan zal ik meekijken.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Incasso_deskundige

Het zal waarschijnlijk van het contract en van het gekozen pakket afhangen. En uiteraard ook van wat in de voorwaarden is vermeld.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

cookies

Ik heb geen contract getekend, kind gewoon ingeschreven via de site en daarbij akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.

Ik zal eens kijken of ik die kan downloaden en hier kan plaatsen!