mijn verhaal (Birdy)

Started by birdy, Jan 26, 2018, 06:47 PM

Previous topic - Next topic

birdy

Hallo allemaal,

Wij zijn een gezin met drie kinderen vanaf 18 jaar en sinds juni 2016 hebben wij ons aangemeld bij de schuldhulpverlening van de gemeente.
In de hoop dat 1 en ander dan redelijk snel zou gaan omdat we alles op orde hadden komen we inmiddels van een koude kermis thuis.
Er zijn vanaf dag 1 van hulpvraag geen schulden bijgekomen maar alles liet maar op zich wachten.
Toen de gemeente dan eindelijk alles in gang wilde zetten bedacht de belastingdienst zich en legde beslag op het loon van mijn man.Eerst met een te laag vtlb waartegen ik bezwaar heb gemaakt.
Inmiddels loopt de minnelijke regeling en is sinds afgelopen december het beslag gestopt.Of er nog iemand is die niet meegaat in de regeling weten we niet.Deze vraag hebben we dus opnieuw naar de gemeente gestuurd.Niks weten is echt niet fijn.
Onze schulden zijn een opeenstapeling van gebeurtenissen geweest.Wegvallen van werk als zzp-er,afschaffen van uitbetaling overwerk bij mij(scheelt â,¬400).Terecht komen in de WW.Echtgenoot die een hartaanval kreeg en daardoor geen inkomsten meer had.Ik krijg weer werk maar schulden stapelen zich in een rap tempo.Beslaglegging loon,bank beslagen á â,¬100 per persoon ook al valt er niks te halen,beslag op huisraad en auto.Incassokosten,belasting kosten en boete's vanwege te late betaling en ga zo maar door.Uiteindelijk overal regelingen kunnen treffen maar het inkomen,wat best wel behoorlijk is weegt niet meer op tegen de hoge betalingen.Er zijn enkel schulden bij instantie's zoals de belastingdienst,zorgverzekering,energie etc.en geen luxe schulden.
We gaan al zeker 7 jaar niet meer op vakantie,ik koop zelden nieuwe kleding en doe jaren met dezelfde schoenen.Eten kopen we in het buurland Duitsland (goedkoper) evenals tanken(per liter â,¬0,25 goedkoper).
Abonnementen hebben we niet en als ik geen geld heb voor het eten van onze hond dan eet deze met onze pot mee.
Het meest lastige vind ik dat ik jarenlang cliënten heb begeleidt welke schulden hadden en ik heb vaak met grote verbazing aan de zijlijn meegekeken hoe het eraan toe ging als je schulden hebt.
Ik heb daar echter ook veel van geleerd.(met name dat je daar heel weinig mee kunt).Echter zijn onze schulden nu ook mijn schulden omdat ik in gemeenschap van goederen ben getrouwd.En dus ben ik dan ook degene geweest die hulp is gaan vragen,zeer tegen de zin van mijn man in(:dit lukt ons zelf wel idee).En natuurlijk loopt er van alles mis en veroorzaakt dat ruzie's .
Onze hulpverlener maakt behoorlijk wat fouten die ik dus zie omdat ik die ook tegenkwam in mijn werk.Van de ene kant vindt ze het fijn dat ik dingen weet en naloop maar van de andere kant vindt ze het ook enorm lastig want ik slik niet zomaar alles voor zoete koek.
Er zijn momenten geweest dat ik het uit had kunnen schreeuwen van ellende,boosheid heb gevoeld waarvan ik niet eens wist dat ik zo kwaad kón worden maar als je in een schuldenpositie zit mag je deze emotie's dus mooi hoog parkeren op een plank in een hoge kast  :-X  met de deur dicht.Het continue 'nee'moeten verkopen aan je vrienden en bekenden (omdat je niks kunt betalen) vergt veel.
Wij moeten nu rondkomen met â,¬400 voor 5 (3-bijna) volwassenen met aanhang.
En die eten nogal wat weg op een dag  ;).(In die â,¬400 zit de bijdrage van 1 meerderjarig kind al inbegrepen,de rest zit op school).
Dit is globaal ons verhaal (zonder alle overige gebeurtenissen benoemd te hebben want dat zijn er veel te veel).

Birdy.

Joost

QuoteWij moeten nu rondkomen met â,¬400 voor 5 (3-bijna) volwassenen met aanhang.

Dit gaat jullie lukken, het kan echt !!! Wij hebben zelf hier ook ervaring mee. Goed kijken en de aanbiedingen afgaan !!

Succes !!!

Stil-verdriet

Quote from: Joost on Jan 26, 2018, 11:39 PM
QuoteWij moeten nu rondkomen met â,¬400 voor 5 (3-bijna) volwassenen met aanhang.

Dit gaat jullie lukken, het kan echt !!! Wij hebben zelf hier ook ervaring mee. Goed kijken en de aanbiedingen afgaan !!

Succes !!!

Wij reden met dit bedrag, in het begin is het puzzelen, maar het is mogelijk. Let goed op de aanbiedingen.