Help, ik heb schulden !!!

Started by Brigit, Jan 25, 2018, 11:41 AM

Previous topic - Next topic

Brigit

Ik heb veel schulden en weet mij geen raad meer. Ik slaap heel slecht en krijg veel brieven van incasso bureaus. Ik kom er niet uit, ik heb hulp nodig. Bij wie moet zijn en waar niet. Ik krijg lees veel verhalen over mensen die je helpen, maar volgens je verder in de problemen helpt. Wie weet raad en waar moet ik zijn?

jan

Schuldhulp is een taak van de gemeente, ik adviseer je om contact te zoeken met de gemeente en als voorbereiding je schulden in kaart te brengen. De gemeente is een veilig adres.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Smile

Brigit,   ik zou in eerste  instantie  om hulp gaan vragen bij  de gemeente waar je woont , die brengen je in contact  met hulpverleners  en  de  kredietbank. Probeer  alles   bij elkaar te zoeken  zodat je weet  bij wie  je schulden hebt en hoeveel, orden dit in een map  want dat heeft men nodig !  !  Des te sneller kan men je  helpen . In eerste instantie  gaat men proberen of een minnelijk traject kan lukken , men  neemt dan contact op met alle  schuldeisers . Lukt dit niet... wat vaak het geval is  dan vraagt men de  wsnp voor je aan , dit gaat   meestal  niet lang duren , verschilt per gemeente. Ga nooit  zomaar naar een of ander buro ! hier lees je vaak genoeg dat dat fout gaat. Probeer ook alvast contact op te nemen met je schuldeisers en leg de situatie uit , misschien treffen ze een regeling met je   en kan je minder aflossen. Wacht niet lang en onderneem  actie , heel veel succes en sterkte .Groet Smile :)