Mijn eerste ervaringen met wsnp en bewindvoerder

Started by equestrian, Jan 19, 2018, 02:54 PM

Previous topic - Next topic

equestrian

Zo blij als we waren dat we waren toegelaten zo van streek ben ik nu.
Gisteren de brief gekregen, maar pas tegen de avond kunnen lezen omdat wij laat thuis waren van het werk.
Vandaag ook gewone werkdag dus om 6.15 met de bus naar het werk. Thuisgekomen (had even halve snipperdag genomen) direct even boodschappen doen...... nou nee dus...... rekening geblokkeerd.
Bellen met bewindvoerder........ nee dus...... alleen bereikbaar tussen 9 en 12
Bellen met de rechtbank...... nee dus..... contactpersoon is er niet.
Gelukkig wel een andere collega die nu met de bewindvoerder gaat bellen. Hopen dat het goed komt en we nog boodschappen kunnen doen voor het weekend

Mijn eerste ervaring niet zo goed dus. Nergens in de brieven staat dat de bewindvoerder alleen te bereiken is tussen 9 en 12. Dit las ik op hun website. 
Tja er zijn ook mensen die fulltime werken en niet altijd in die uren kunnen bellen.

Zo mijn gal gespuwd

chapter

Dat is idd even balen maar is er ook zo weer af. Met beetje pech na weekend. Daarom wordt meestal ook geadviseerd wat in huis te halen voor zitting om week te overbruggen. Zo zul je nog wel momenten hebben bv met post blokkade. Dat ze telefonisch bereikbaar zijn van 9-1× is bijna overal. Voor mailen ben je niet afhankelijk van tijd en buiten dat altijd bewijs. Werk dus zoveel mogelijk per mail

equestrian

Quote from: chapter on Jan 19, 2018, 05:36 PM
Dat is idd even balen maar is er ook zo weer af. Met beetje pech na weekend. Daarom wordt meestal ook geadviseerd wat in huis te halen voor zitting om week te overbruggen. Zo zul je nog wel momenten hebben bv met post blokkade. Dat ze telefonisch bereikbaar zijn van 9-1× is bijna overal. Voor mailen ben je niet afhankelijk van tijd en buiten dat altijd bewijs. Werk dus zoveel mogelijk per mail

Toch beetje geluk. Gebeld met de rechtbank waar een aardige dame mij te woord stond. Ook zij kreeg via een ander nummer geen contact met kantoor van bewindvoerder.  Met haar hebben meerdere mensen geprobeerd te bellen met diverse nummers. Geen contact..... Zij maar mail gestuurd en binnen 1,5 uur kreeg ze een reactie en werd ik terug gebeld door kantoor van de bewindvoerder.
Situatie uitgelegd en men was nogal verbaasd dat de bank zo verschrikkelijk snel handelde. Dit hadden zij ook niet verwacht.  Op kantoor van bewindvoerder waren nog steeds problemen met de telefoon. Ze kon wel naar buiten bellen maar er kwamen geen gesprekken binnen. Gelukkig begreep men de situatie en heeft men snel gehandeld en hebben ze een mail gestuurd naar de bank met verzoek om de blokkade eraf te halen. Ondertussen vond ik via Google een nummer van de bank waar bewindvoerders mee kunnen bellen. Heel brutaal dat nummer zelf gebeld en situatie uitgelegd.  Helaas kon men mij niet helpen maar men zou de mail in de gaten houden. Heel vriendelijk en de medewerkster was het met me eens dat het niet handig is om dit soort dingen op een vrijdag in te laten gaan. Na gesprek een mail gestuurd naar de bewindvoerder met het telefoonnummer wat ik had gevonden.  Binnen paar minuten kreeg ik al reactie dat de blokkade al verwijderd was nav de spoed mail die de bewindvoerder had gestuurd.
Al mét al wel een hoop stress maar is het op tijd opgelost.  Eind goed al goed.
Zelf ben ik ook van het mailen maar gezien de tijdsdruk leek telefonisch mij sneller en handiger.
Het advies om om voor een week spullen in huis te hebben omstreeks de uitspraak kende ik niet anders had ik dat zeker gedaan.

@chapter: wat bedoel je met: "Zo zul je nog wel momenten hebben bv met post blokkade"?

chapter

Je krijgt dan je post in een envelop met van bv bewindvoerder aan schuldenaar sticker erop. Vaak elke week zo post. De een vind dat erg confronterend. Top reken je vtlb na klopt soms niet helemaal.

equestrian

Quote from: chapter on Jan 20, 2018, 11:24 PM
Je krijgt dan je post in een envelop met van bv bewindvoerder aan schuldenaar sticker erop. Vaak elke week zo post. De een vind dat erg confronterend. Top reken je vtlb na klopt soms niet helemaal.

Mijn eerste ervaring vorige week was beetje hectisch, maar het is goed gekomen.

Vandaag is de bewindvoerder op bezoek geweest. Bloednerveus natuurlijk  :o
Nergens voor nodig. Een hele leuke vrouw die ook alleen maar haar werk doet haha
Een heel leuk en vlot gesprek waarin ruimte was om dingen te vragen en te vertellen.
Verplichtingen voor ons vallen mee omdat we beide al fulltime werken en beide gelukkig weer in vaste dienst zijn.
De informatieplicht is wel iets waar we ons naar moeten richten maar dat is heel logisch.

Lang leve de digitale wereld. Geen post dus waarop staat "van bewindvoerder aan saniet" maar alles digitaal  ;D

Mbt de vtlb denk ik dat het wel goed komt. Deze heb ik zelf al uitgerekend aan de hand van de calculator en ga ik zeker vergelijken met de uitkomst van de bewindvoerder.

Het gesprek afgesloten met een handdruk waarin we beiden wensten dat we elkaar niet weer zouden zien.

We gaan de komende 36 maanden met vertrouwen in en denken/hopen/verwachten dat we nu eindelijk rust krijgen na zoveel jaar ellende  :-*

Smile

Equestrian,  wat goed dat jullie een fijn gesprek  hebben gehad  en  alles  duidelijk is  nu. Als het goed is  hebben jullie nu ook te horen gekregen wat jullie  vtlb is . Wat de post betreft , de eerste 3 maanden gaat al jullie post  automatisch naar de  bewindvoerder, nadat deze   het gezien heeft  krijg jij dat via de post ( niet digitaal) toegestuurd. Daarna kun je idd veel  digitaal  regelen en doorsturen   :)Bij ons  stond er dan op : van de bewindvoerder  voor de saniet ....Ik heb t naast me neergelegd  en gedacht nou ja  , we zijn geholpen door deel te mogen nemen aan de  wsnp regeling , die  3 maanden gaan ook om... en wel sneller als je denk! Het gaf ook veel rust , want dat we post kregen  van  schuldeisers en  deurwaarders  vond ik veel erger  dat kon de postbode  dan ook zien  ;)  Ik wens jullie veel sterkte en succes voor de toekomst, groet S :)

chapter

smile meestal rekenen ze die pas uit na gesprek omdat ze dan de stukken heeft voor berekening.
3 maanden heb je vet mazzel gehad is meestal 13 maanden. wel fijn dat deze gewoon alles scant dan geen enveloppen.

nu aftellen equestrian