Wel of niet aanwezig zijn bij zitting WSNP? (UPDATE)

Started by equestrian, Dec 12, 2017, 12:35 PM

Previous topic - Next topic

equestrian

Hallo,

Na het mislukken van het minnelijk traject ivm het niet meewerken van één van de schuldeisers is er nu een aanvraag voor de wsnp ingediend. Dat is half weg november ingediend en we hebben net een brief gekregen over de behandeling.De medewerker van het GKB had mij laatst een mail gestuurd dat een zitting alleen plaats zou vinden als de behandelaar nog vragen zou hebben. Maar hier op dit forum lees ik toch vaak iets anders.
Ik heb 2 vragen:
*   Komt er altijd een brief dat je aanwezig moet zijn bij de behandeling? of alleen indien er nog vragen zijn?
*   In de brief staat dat wij aanwezig moeten zijn. Moeten wij inderdaad beide hierbij aanwezig zijn of mag het ook één van beiden zijn? Wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen.

Alvast bedankt voor jullie reacties  :-*

chapter

over algemeen moet je naar zitting komen. Is maar heel soms dat het niet hoeft. Als het ook in brief staat zou ik maar gaan anders verzoek afgewezen. En nee niet 1 kan gaan maar beide

Carol

Zeker gaan, allebei.

Kijk dit voorlichtingsfilmpje van Bureau WSNP maar even.

https://youtu.be/snw4co2CTpo

Heel veel succes en zet 'm op.

jan

Verstandig, want je gaat het samen doen!!!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Het is heel belangrijk voor jullie, dus zorg dat er bent, dan ziet de rechter ook dat je serieus bent.

marco

Marco en Bianca

equestrian

Bedankt voor jullie reacties en hulp. De zitting is ondertussen geweest en alsof de duivel ermee speelt lag mijn man met bijna 40° koorts ziek op bed. Dus compleet van slag ben ik met mijn ziel onder mijn arm richting de rechtbank gegaan. Gelukkig deed men niet moeilijk dat ik alleen kwam. Wel wat lastige en vervelende vragen gehad maar ja dat moeten we maar voor lief nemen. Privacy hebben we straks toch niet meer. Dan staat ook voor de buitenwereld de situatie op het internet en in de staatscourant. Media waar iedereen ten alle tijde onze namen kan zoeken. Wel vervelend als je aan het solliciteren bent, maar ook dat moeten we maar voor lief nemen.

Nu met bonkend hart en stijf van de zenuwen afwachten op morgen. Dan kunnen we bellen naar de rechtbank voor de uitslag. Nachten slecht geslapen vanwege de vraag wat te doen als we niet worden toegelaten. Hoe groot is de kans dat de aanvraag word afgewezen? Niemand die het antwoord weet maar wij weten ondertussen dat wij niet voor het geluk geboren zijn. Gelukkig hebben wij beide (nu) een vaste en goede fulltime baan. Om wat meer inkomen te generen ben ik ook aan het solliciteren voor een hogere functie.  De wil voor het traject is er wel maar het geloof in een goede uitkomst helaas nog niet.  Bang door alle ervaringen uit het verleden waarin wij niet vaak geluk hebben gehad.

Zo deze woorden zijn eruit. Hopelijk nog maar 1 slapeloze nacht.........

Marjan12

Jullie hebben je best gedaan en als je geen kans zou hebben, zouden ze dit jullie al lang hebben verteld.

equestrian

Quote from: Marjan12 on Jan 16, 2018, 07:07 PM
Jullie hebben je best gedaan en als je geen kans zou hebben, zouden ze dit jullie al lang hebben verteld.

Daar houden we ons maar een beetje aan vast.

Dank voor je bemoedigende woorden  :)

jan

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

equestrian

:D :D ;D
Net gebeld..... en .........
We zijn toegelaten

Nooit gedacht dat ik blij zou kunnen worden van zo'n bericht haha

Vanaf nu rust in mijn hoofd hoop ik (en ook bij rest van gezin natuurlijk)

Smile

Equestrian ,  gefeliciteerd !  Ja  dit brengt veel rust  en wat betreft de "buitenwereld".. die hoef  je toch niets te vertellen als je dat niet wilt ! wij hebben t nooit iemand verteld, ook vooral uit schaamte , geen spijt van  want  hulp  hoef je  niet snel te verwachten en nu zijn voor ons  de drie jaar bijna om. Ga ervoor , succes , groet, Smile :)

Sander

Gefeliciteerd ... Fijn dat jullie er in zitten ...
En die 3 jaar is zo voorbij  ;)
En je leert er heel wat van ...
Ik zelf merk nou ook dat er bepaalde dingen zijn die ik niet zomaar uitgeef  :D
Ik wens jullie veel succes en dan komen jullie er wel  ;D

chapter

gefeliciteerd.
echt niet iedereen checkt van al zijn bekende de lijst. je hebt naam geb datum nodig