Geen slapende honden wakker maken?

Started by Danontje, Nov 26, 2017, 06:30 PM

Previous topic - Next topic

Danontje

Zoals in mijn eerder post, kun je lezen dat ik zelf mijn schulden iedere maand netjes aflos. Ik heb gelukkig, een hele leuke, baan en als ik kijk naar 1 jaar geleden dan mag ik trots op mijzelf zijn hoever ik al ben gekomen.

Laatst was ik bij de schuldhulpverlening, zij geven mij adviezen. Ik zit niet in en traject en dit raden zij zelfs af omdat ik er met een niet zo heel lang termijn vanaf kan zijn.

Hier had ik het over een incasso bureau die is ingezet door een online kleding warenhuis. Het incassobureau betreft een Deense incassobureau. Ruim 4 jaar geleden, maar het kan zelfs nog langer zijn, heb ik voor het laatst bericht ontvangen. Dat was, in tegenstelling tot nu, de tijd dat ik brieven negeerde. Sindsdien heb ik nooit meer wat van hen vernomen.

De schuldhulpverlening is bekend met dit incassobureau en adviseerde mij hier niet zelf achteraan te gaan als ik nooit meer iets heb vernomen. Toch zit het mij niet lekker en dat maakt mij angstig. De schuld is ergens in 2010/2011 ontstaan op mijn oude adres.

- Mochten klanten, zoals ik, verhuizen dan hebben ze hier toch een register voor om mij altijd te kunnen vinden?
- Mocht het voor de rechter zijn gekomen dan had ik dit toch wel geweten?
- Na hoelang verjaard een incasso als deze?

Ik heb zelfs mijn mails doorzocht, ik kan niets meer van hen vinden. Aan de ene kant denk ik, ik bel ze morgen want ik wil niet achteraf iets ontvangen terwijl ik al zover ben, aan de andere kant twijfel ik. Heb ik het misschien wel allang al betaald ooit? Is het ooit bij een andere incasso gekomen waardoor ik het wel al heb betaald?

Je leest het, ik kan enorm malen!

jan

Quote- Mochten klanten, zoals ik, verhuizen dan hebben ze hier toch een register voor om mij altijd te kunnen vinden?

Nee, dit is er niet, je dient zelf verhuizngen door te geven.

Quote- Mocht het voor de rechter zijn gekomen dan had ik dit toch wel geweten?

Nee, je adres moet bekend zijn, anders wordt per verstek veroordeeld

Quote- Na hoelang verjaard een incasso als deze?

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=61
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Danontje

Dankjewel voor je reactie. De schuldhulpverlening vertelde mij dat zij en vooral wanneer iets voor de rechter komt ten alle tijden inzage hebben in het GBA register. Een brief van een deurwaarder moet altijd ondertekend worden dus dan moeten ze aankloppen. Het is al meer dan 6 jaar geleden dat ik ben verhuist.

marco

Quote from: Danontje on Nov 30, 2017, 06:46 PM
Dankjewel voor je reactie. De schuldhulpverlening vertelde mij dat zij en vooral wanneer iets voor de rechter komt ten alle tijden inzage hebben in het GBA register. Een brief van een deurwaarder moet altijd ondertekend worden dus dan moeten ze aankloppen. Het is al meer dan 6 jaar geleden dat ik ben verhuist.

Dan is dit de waarheid, maar laat het wel vastleggen op papier.
Marco en Bianca

chapter

Hoe bedoel je ondertekent worden. Als iemand niet open doet gaat papier in gesloten envelop in brievenbus. Bij rechter sta je zwak als je verhuizing niet hebt doorgegeven. Dat is je eigen verantwoordelijkheid dn kun je niet bij ander neerleggen.

marco

Dat je bewijs hebt dat je er alles aangedaan hebt om het voor elkaar te krijgen. Als de schuldhulp en/of bewindvoerder zegt dat het nodig is, dan moet je dit vastleggen.
Marco en Bianca

sacredfour

Een deurwaarder heeft toegang tot de basisadministratie en kan altijd je adres vinden. Er is dus waarschijnlijk geen deurwaarder aan te pas gekomen. 
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Danontje

Volgens de schuldhulpverlener zou die allang al verjaard zijn en is het daar een bekend verhaal van desbetreffende incasso. Tevens zijn zij vorig jaar overgenomen door een buitenlands incasso en doet dit bedrijf niet aan inschakelen van de deurwaarders zoals het mij kort geleden is vertelt.