Kerstpakket

Started by Merel, Nov 24, 2017, 12:45 PM

Previous topic - Next topic

Merel

Hallo,

Ik heb me zojuist geregistreerd omdat ik in contact wil komen met een gezin dat het financieel lastig heeft in (de buurt van) Breda. Ik ben op deze site terecht gekomen tijdens n zoektochtje naar budgettips. Nu hebben de verhalen die hier staan me aangegrepen en wil ik graag een kerstpakket maken voor een gezin met 2 a 3 (kleinere) kinderen.  Het lijkt me het handigst dat mocht er een gezin uit de buurt van Breda actief zijn op dit forum, deze mij een pb stuurt. Ik weet niet of het mogelijk is priveberichten te sturen (zover heb ik de site niet bekeken😉), anders geef ik een e-mailadres. Succes allemaal met alles!

Groetjes

jan

Merel, bedankt voor het gulle aanbod, je ontvangt via PM alle berichten.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Merel

Hoi Jan,

Dankjewel voor de info, ik wacht t even af

Groetjes!

Joost

Wat aardig van je, gelukkig hebben wij dit niet nodig, maar er zijn genoeg mensen die hiermee een beetje geholpen zijn.

Meelezertje

Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Marjan12

Merel, dit is heel erg aardig van je!

flits

bij actie stille armoede accepteren ze ook spullen voor kerstpakketten
https://www.actiestillearmoede.nl/

het is een hele goede actie van je om dit te doen
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Merel

Hoi,

Dankjewel voor de reacties, ik heb de sites bekeken Flits en Meelezertje, mooie initiatieven inderdaad.
Een collega van mij werkt mee bij de organisatie vd 'kerstherberg' in Breda. Er is n locatie die vanaf kerstavond t/m 2e kerstdag 24 u open is, waar warme maaltijden worden geserveerd etc. Op kerstavond worden o.a. kerstpakketten verdeeld. Ik kan kerstavond zelf niet en probeer nu zelf met n gezin contact te leggen omdat ik t graag n persoonlijk tintje wil geven. Er heeft nog niemand gereageerd, ik wacht t even af!

Groetjes

Dick

Hoi Merel,

Mensen schamen zich voor hun situatie, dus de drempel is heel erg hoog, dus het ligt niet aan het initiatief van jou.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Merel

Hoi Dick,
Tnx voor je berichtje. Ik hoop met dit berichtje iets weg te nemen van die drempel die je noemt. Een paar weken terug kwam ik deze site tegen op zoek naar budgettips. Wat mij zo raakte op deze site is dat ondanks de 'shit' waar mensen zich in kunnen bevinden ze zó énorm hard hun best doen om eruit te komen. Met allerlei tegenslagen en toch keihard blijven doorvechten om alles weer stabiel te krijgen. Dat is wat ik uit de berichten haal, ik kreeg eerder respect voor de mensen achter deze berichten dan iets anders.  Ook het elkaar door de shit heen proberen te trekken straalt eraf. Ik kan me voorstellen dat dit forum n enorme steun is voor veel mensen in deze situatie. Ik las berichtjes over de wc rol indeuken zodat zelfs daarmee kosten worden bespaart😉, over mensen die ziek zijn geworden, hun baan kwijt geraakt, gescheiden met alle gevolgen daarvan. Ik zie dit forum of de mensen hierop niet als mensen die 'mislukt' ( ik noem t maar even zo) zijn maar als enorme vechters die er álles aan doen om weer een normaal leven te kunnen leiden.
Daarom hoop ik dat iemand reageert, zodat de feestdagen dan hopelijk net wat fijner zijn. Het kerstpakket is al in de maak😉

Groetjes

jan

Ik geef altijd met de kerst een kerspakket aan onze kerk. Het geeft altijd een goed gevoel en er is idd iets van schaamte bij de mensen die ze krijgen.

Ik hoop dat er iemand reageert en ik vind het heel erg aardig van jou dat je dit wilt doen. 
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

ik vind het ook super lief gebaar. ik geef ook pakket maar dan aan iemand die ik ken. Mogelijk vinden mensen het wel interessant en is er behoefte maar wonen ze aan andere kant van land.
Ik kom zelf uit etten leur maar heb het niet nodig vandaar ook niet gereageerd.

Marjan12

Ik ben zo'n type dat zich schaamt en niets hierover aan andere wil delen. Ik vond het al erg op het schoolplein om aan te geven dat mijn kinderen niet meegingen op een schoolreisje, ook al wilden anderen dit betalen. Ik verzon altijd een smoes. Ik begrijp daarom dat mensen niet willen reageren. De schaamte is niet te onderschatten.

Ik vind alleen het gebaar al super !

4N0N13M

Wat een leuk gebaar. Ik wil hier ook wel mee meedoen in de vorm van een paar kerstpakketten geven aan mensen die het moeilijk hebben. Als ik wat kan betekenen dan pb me maar.

jan

Dit vind ik heel erg attent van je. Het is ook mogelijk om een pakket te geven aan een kerk, die hebben een netwerk en ze weten wie dit nodig heeft.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator